Duna Autó Zrt.

15 év után tér vissza hazánkba a Toyota Camry

15 év után visszatért Európába és immáron megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető Toyota Camry. A kizárólag hibrid elektromos hajtásával elérhető modell alapjaiban rajzolhatja át a hazai flottapiacot, számos vállalat ugyanis már tavaly, a Camry érkezésének hírére elhalasztotta beszerzéseit és megvárta az európai forgalmazás megkezdését. 

Az új Toyota Camry a nyolcadik generációja annak a modellnek, amely 1982-es bemutatása óta számtalan díjban és elismerésben részesült világszerte, és még azokon a piacokon is igazi legendává vált, ahol – akár ideiglenesen, mint például az elmúlt 15 évben Európában – nem forgalmazták. A Camry-t mára világszerte több mint száz országban forgalmazzák, egymást követő generációi a mai napig több mint 19 millió példányban találtak gazdára, 700 ezer darabot meghaladó éves forgalmával pedig a világ legkeresettebb felső-középkategóriás (D/E) szedánja.

Az új szedánnal nyolc típusra bővül a Toyota európai hibrid járműkínálata. A Camry tizenöt év távollét után tér vissza a nyugat-európai piacra, ismételt megjelenése a hibrid járművek iránti, folyamatosan erősödő érdeklődésnek és keresletnek köszönhető. Az új Camry Hybrid 2,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánca takarékos, tiszta és csendes működésű, ugyanakkor nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat biztosít. A 160 kW/218 lóerő teljesítményű Camry Hybrid átlagos CO₂-kibocsátása 98 g/km (WLTP: 119 g/km), az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig csupán 4,3 l/100 km. A Toyota Hybrid System (THS II) új szekvenciális Shiftmatic technológiája lehetővé teszi, hogy a vezető a padlókonzolon elhelyezett karral “sebességet váltson”.

A Camry legújabb kiadása a Toyota új globális TNGA tervezési és fejlesztési filozófiáján alapul. Az új GA-K platform alkalmazásának egyik legfontosabb előnye az volt, hogy a Toyota teljes mértékben újragondolhatta és az alapoktól kezdve újraalkothatta a középkategóriás szedán kialakításának, helykihasználásának és műszaki tartalmának minden aspektusát. A Camry így mindössze egyetlen generációváltás során radikális változásokon esett át a dizájn, a kezelőfelületek és az utastér kialakítása, a hajtásláncok, a rugózás és vezethetőség, valamint a biztonság terén.

A vadonatúj Camry fejlesztése a kezdetektől fogva két pilléren nyugodott: ezek a teljesítmény (menetdinamika; zajok és rezgések; minőség, tartósság és megbízhatóság; valamint helykihasználás) és az intelligencia (bőséges technológiai tartalom; kényelem és biztonság). Az új Camry Hybrid széles, alacsony, áramvonalas kialakítása magabiztos és karakteres formavilágával a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájának további evolúcióját testesíti meg.

A műszerfal ívei vezetőközpontú környezetet fognak közre, az első ülések kényelmesek és határozott megtámasztást nyújtanak, míg a hátsó üléssor 60:40 arányban osztva dönthető, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű kivitelben rendelhető. A kapcsolók és kezelőszervek optimális funkcionalitást, megjelenést és tapintást kínálnak. Az új Camry HMI kezelőfelülete három könnyen leolvasható, az információkat koordinált formában tálaló kijelzőből áll: ezek a nagy fényerejű, színes, 10 colos head-up kijelző; a műszeregységen belül elhelyezett, 7 colos multiinformációs kijelző, valamint a Toyota Touch 2 with Go multimédia rendszert magában foglaló, 8 colos középkonzoli képernyő.

A Camry megőrizte mindazokat az alapvető értékeket, amelyek elődeit olyan népszerűvé tették – a kategóriaelső minőséget, tartósságot és megbízhatóságot, a csendes üzemet és a rugózási komfortot -, és ezeken túl magával ragadó, új külső és belső dizájnt, innovatív technológiákat és biztonsági funkciókat.

Kapcsolódó anyagaink:
Címkék

Kapcsolódó tartalmak