fbpx

CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive bemutató – Amikor az utazás a lényeg

Duna Auto

Már a korábbi években is szó volt arról, hogy megkapom a Formentort hosszabb-rövidebb időszakra, de akkor az 1.5 literes motorról beszélgettünk. Várnom kellett – nem is keveset – a SEAT-tól különvált teljesítményorientált Cupra almárka első saját dizájnnyelvével ellátott modelljére, de minden kétséget kizáróan megérte.


Hiszen így egy 310 lóerős változatot kaparintottam meg. Magát a Formentor nevet egy mallorcai félszigetről kapta. Bármire mertem volna fogadni, erre nem! De ennél sokkal lényegesebb, hogy ez a fenevad mindent tud, amit tudnia kell egy divatos szabadidő autónak. Sőt, még többet is, mivel alaposan túllő a különlegességfaktor normálisnak mondható tartományán…

A CUPRA Formentor VZ külseje

A 4450 mm hosszú, 1839 mm széles, 1511 mm magas és 2680 mm tengelytávval rendelkező nyúlánk kasztni szinte minden négyzetcentiméterén találunk valami érdekes vonalat vagy domborulatot. A szokásos, SUV-os, crossoveres jegyeket is magán viseli. Gondolok itt a műanyag küszöb és kerékjárati ív-kiegészítőkre. A gyönyörű Desire piros metál fényezéstől ez kellőképp elkülönül, akárcsak az orrán lévő fényes fekete hűtőmaszk, vagy a légbeömlők. A nappali menetfény LED-es motívuma szintén érdekes. Oldalról szemlélve hosszúnak és laposnak tűnik, a méretes bronz árnyalattal díszített felnik pedig egyből magukra húzzák a tekinteteket. A hátuljához érve örömmel láttam, hogy a két pár kipufogó nem csupán kamu… Ez csak növeli a sportosság érzetet, akárcsak a diffúzor és a végig futó LED-es fények. 

A CUPRA Formentor VZ belseje

Az ajtót kitárva egyből elfog az a bizonyos WOW érzés, hiszen a beltér mind anyaghasználatában, mind pedig illesztések terén minőséget képvisel. Hangulatvilágítás is van dögivel, és a szélvédő alatt húzódó LED-csík még nem is minden. Ötletes, hogy a SEAT-okhoz hasonlóan itt is az ajtóban lévő fénycsík felel a holttérfigyelő visszajelzéséért. A bronz színű műanyag betétek és cérna még inkább ráerősít a prémium érzetre. A fűthető sportos ülések nagyon kényelmesek, a közöttük található konzolon lévő DSG fokozatváltója aranyos, az előtte lévő menetstabilizáló gomb viszont nekem nagyon fura helyen volt. Első elindulásnál majdnem oda nyúltam…

Az indítógomb viszont a kormányra került, ahol szem előtt van és kézre is áll. A digitális műszeregységen többféle dizájnban jeleníthetünk meg fontos információkat. Az infotainment rendszer jól működik, a képe szép, bár számomra nem volt túl átlátható a menü struktúrája. A telefontükrözés pedig csak kábellel működött, legalábbis nekem. Ez még nem is zavart annyira, mint az, hogy a klímakonzol gyakorlatilag eltűnt. Pontosabban teljesen tapogatós lett. A központi kijelzőre került például az ülésfűtés kezelője is, amely ráadásul még kicsit bugyuta is. A hátsó ülések sajnos nem fűthetőek, viszont nagyon kényelmesek és hely is akad bőven. A csomagtartója 420 literes, a síkba döntött hátsó ülésekkel pedig alaposan megnövelhető ez a kapacitás.

A CUPRA Formentor VZ erőforrása

A méretes géptető alatt egy 2.0 literes, négyhengeres, turbós benzines erőforrás bújik meg, amelynek csúcsteljesítménye 310 lóerő és maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Így 5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet. Ehhez egy duplakuplungos hétfokozatú DSG és összkerékhajtás dukál. 

A CUPRA Formentor VZ vezetési élménye

Ami a volán mögött vár azt nevezhetjük csak igazán vezetési élménynek! Igaz, hogy csak a hangszórókból morajlik a nagy blokkokat idéző sportos hang, de olyan érzést ad, mintha versenyautóban ülnél, pedig ez egy bő 1600 kg-os fenevad! A külső zajokból szinte semmi nem szivárog be az utastérbe, a futómű felől talán valami minimális, ha nagyon fülelünk. 

A 7 sebességes DSG váltó nagyon jól végzi a dolgát, igaz eco módban picit talán túlságosan is lomha néha. A vezetési módok között a kormányon található CUPRA gombbal tudunk navigálni, ezzel változik a futómű keménysége, a váltások stílusa, a gázpedál és a kormány érzékenysége is. 

Gyári adat szerint 8.2-9 liter között eszik a Formentor, ez a vela életben vegyes használat mellett nekem 10 liter felett állt meg. 

A CUPRA Formentor VZ árfekvése

Az alapmodell ára 2022 decemberében bruttó 14 millió forint környékétől érhető el. A DunaAutó által biztosított tesztjármű a felszereltségi lista majdnem legtetején helyezkedik el. A VZ változat és plusz néhány extra már majdnem üti a 24 millió forintos vételárat, ami még jóval feljebb is tornázható az opcionális kiegészítők kiválasztásával. 

A DunaAutó készleten lévő modelljeiről a linkre kattintva többet is megtudhatsz.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna AutóZrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb