fbpx

Renault Megane E-Tech 100% electric Iconic EV60 220 LE teszt – Életre kelt tanulmányautó!

A 2022-ben bemutatott teljesen elektromos Renault Megane E-Tech formavilágában egyáltalán nem hasonlít a belsőégésű erőforrásokat rejtő többi Megane-ra.

A Renault Megane E-Tech külseje

Szemből nézve először a hatalmas Renault embléma tűnik fel, majd ahogy közeledsz felé, megkap a vékony csíkkal egybefűzött látványos LED fényszórók játéka. A kasztnin körben található matt arany fényezésű elemek a csúcsfelszereltség sajátosságai, ezzel a fényezéssel és formákkal hat egyedinek az összkép. 

Oldalról szemlélve tűnik fel igazán, hogy mennyi is az a 4200 mm hossz, ami a hagyományos ötajtósnál 150mm-rel rövidebb. Szélessége 1768 mm, magassága 1505 mm, amihez 2685 mm-es tengelytáv tartozik. Így 10.4 méteres fordulókört tudhat magáénak, ami ekkora méretekkel számolva egyáltalán nem nagy. A 60-as akkupakk ellenére is kedvező, mindösszesen 1600 kg-os tömeget tudhat magáénak. A 20 colos felnik kellőképpen figyelemfelkeltőek, az első kilincseit behúzza, a hátsók pedig a C oszlophoz közel rejtőznek. Hátulján is egy méretes Renault jel figyel az összefüggő hátsó lámpák közt, félúton. A burkon belüli vonalas mintázat nagyon látványos!

A Renault Megane E-Tech belseje

Az ajtót kitárva a külsőre jellemző tanulmány jelleg köszön vissza. Mindezt úgy, hogy megmaradt ízlésesnek és praktikusnak. Szinte mindenhol jó minőségű anyagokkal és hibátlan illesztésekkel találkozni, a középkonzolon rengeteg hely van pakolni, összesen 31 liternyi cuccot képesek elnyelni az autó utasterének rekeszei. A csomagtartó pedig 440 literes, lehajtott hátsó üléssorral 1339 liternyi pakolható tér keletkezik. 

A helykínálat hátul is bőséges, az ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk és az első kettő még masszázs funkcióval is bír, bár az ülőlap kicsit rövid volt nekem. Természetesen a legmagasabb felszereltséghez minőségi hangrendszer is dukál, ami esetünkben Harman Kardont takar.

 Mivel az irányváltó kar a kormány mögé, a jobb oldalra került, így kicsit zsúfolt lett ez a rész, de egyáltalán nem bántóan. A kormány mögötti kapcsolókkal állítható a rekuperáció mértéke, maximumra állítva egypedálos módban is vezethetővé válik az autó. 

A szögletes kormány mögötti, 12.3 colos digitális műszeregységen minden lényeges adat megjeleníthető, a középen elhelyezett 12 colos érintésérzékeny kijelzőn minden információ és beállítási lehetőség megtalálható. A rajta futó rendszer meglepően gyors és jól átlátható, az Android alapú rendszer grafikája szép. 

A Renault Megane E-Tech 100% electric Iconic EV60 220 LE hajtáslánca

A teljesen elektromos Megane E-Tech a CMF-EV moduláris platformra épült, így minden komponens az ideális helyre kerülhetett. Az autó orrában található az inverter, a villanymotor és a töltő is. Az akkupakk pedig a padlóba került.  

A Renault árlistájában kétféle hajtáslánccal kérhető a Megane E-Tech. A kisebbik 40 kWh-ás akksi csomaggal kérhető és 97 kW (130 lóerő) /250 Nm leadására képes. A DunaAuto által biztosított tesztautóban a nagyobb, 60 kWh pakk volt, ez 160 kW (220 lóerős) /300 Nm teljesítményt tud.

Ami a hatótávot illeti, WLTP szerint ez 450 km, a tesztautó esetében papíron 14 kWh/100 km-es fogyasztással számoltak a mérnökök. A fagypont közeli hőmérsékleten ez 16 kWh/100 km körül alakult.

A Renault Megane E-Tech vezetési élménye

Mivel eleve jó érzés, hogy az autó a kezünkbe adja a kilincset és fényjátékkal köszönt, így az ember nagyfokú komfortérzettel ül a volán mögé. Az ülésbe huppanva csönd és kényelem fogad: a szögletes multikormány fogása és átmérője megfelelő, a gombok átláthatók és jópofa, hogy rákerült a menetmódkapcsoló (Multi Sense) is. Ami fura elsőre, hogy a kormány mögött található az irányváltó karja is. Így jobb oldalon három kar is befigyel… Egyáltalán nem érezni erősnek az autót, viszont nem is kell annak lennie. Úttartása egész jó, egy nyekkenést sem hallani tőle, még a rosszabb minőségű utakon sem. 

A Renault Megane E-Tech 100% electric Iconic EV60 220 LE árképzése 

A Renault Megane E-Tech indulóára 2023 január végén 18.599.000 forint, ezért egy 130 lóerős, 40 kilowattórás akkumulátorral szerelt techno felszereltségű Megane e-Tech-et kapsz. Az erősebb, 218 lóerős, 60 kilowattórás akkumulátoros változat 19.199.000 forinttól indul. Az alapfelszereltség mindkét változat esetén bőséges.

A Renault Megane E-Tech felszereltségeiről  Renault Duna Autó Zrt. weboldalán, a linkre kattintva bővebben is tájékozódhatsz. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb