fbpx

Változott is meg nem is – Suzuki S-Cross GL+ teszt

Duna Auto

A 2021. -es év végére a Suzuki megújította az egyik legsikeresebb típusát, amit a hivatalos sajtóanyagokban minden esetben S-Cross néven említ, de magán az autón, pontosabban annak farán még mindig még az SX4 S-Cross feliratot viseli. Nem teljes egészében új modell, de jóval több változtatást tartalmaz, mint amit egy facelift során megszokhattunk.

Egy héttel a hivatalos sajtóbemutató után örömmel fogadtam, hogy lehetőségem adódott az új Suzuki S-Cross tesztelésére. Alig több, mint egy éve még én is az előző, de már az első faceliften átesett modellt hajtottam a mindennapok során, ezért kíváncsian vártam, milyen változásokat hozott az újdonság.

Az autó méretei változatlanok maradtak, maradt a 4,3 méteres karosszériahossz és a 2,6 méteres tengelytáv, valamint a 430 literes csomagtér. A nagyobb változások a karosszériát érintik, jelentősen átrajzolták ugyanis az autó orrát és a hátulját is, de az oldalnézet elárulja, hogy nem vadonatúj modellhez van szerencsénk. Az új S-CROSS minden szögből masszív, markáns megjelenésű, ehhez nagyban hozzájárulnak az olyan stíluselemek, mint a nagyméretű zongoralakk-fekete színű hűtőrács, vagy az engem a Volvo XC60 -éra emlékeztető LED -es fényszórók. Oldalról a szögletes első és hátsó kerékívek, és a „C” oszlop kisablakának megfordított íve hozta el a változást, míg hátulról nézve lehet egy kis Mitsubishi-s -utánérzésünk a füstszínű hátsó lámpatestek, és az őket összekötő fekete betét miatt. Az első és hátsó lökhárító merész, ezüst díszítése hatásos első benyomást tesz, ami kihangsúlyozza a magabiztos SUV-megjelenést.

Belül az utastérben korántsem olyan látványos a különbség a leköszönő modellhez képest. Itt már csak apróbb változások fedezhetőek fel, közülük a legfeltűnőbb az új multimédiás rendszer kijelzője, ami már nem simul bele a műszerfalba, hanem tabletként kiemelkedik onnan. Mérete a GL, és a GL+ felszereltségek esetében, így a tesztelt autóban is 7 hüvelykes, VGA-felbontással (a GLX-ben 9” a monitor képátlója és HD a felbontása). Az új fejegység alkalmazása szükség szerint hozta magával a műszerfal középső részének átrendezését. Új helyre kerültek a középső szellőzők, és a vészvillogó kapcsolója is, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy az utastér dizájnjával, anyagaival is naprakészebb lett. A műszeregység továbbra sem teljesen digitális, de itt is történt előrelépés, az S-Cross is megkapta a Vitarából már megismert színes középső kijelzővel rendelkező óracsoportot. Apró, de a napi használatot megkönnyítő változás, hogy a 12V -os (szivargyújtó) aljzat, és az USB bemenet helyet cseréltek, így az Android Auto használatához már nem a könyöklő fedele alól kell kihúzni az adatkábelt.

A vezetőülés formája nem, csak a kárpitok anyaga változott, az ülések megfelelő kényelmet és kellően hosszú ülőlapot adnak, a helykínálat elől korrekt, hátul széltében viszont inkább csak két személynek kényelmes. A hátsó támla szabályozható dőlésszögű, és osztottan síkba dönthető, középen pedig kihajtható könyöklőt találunk benne. Sok korábbi SX4 S-Cross tulajdonost bosszantott a kalaptartó zörgése, immár ezen is változtattak: a korábbi bepattintós középen hajló változat helyett az új már egy darabból készül, így kevésbé hajlamos a pattogásra.

A megújult külső dizájn mellett a másik legfőbb újítás a vezetéstámogató rendszerek bővítése. Már a középső, GL+ felszereltségtől jár a holttérfigyelő hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel, a táblafelismerő, a sávtartó elektronika, a koccanásgátló és a távolságtartós tempomat pedig az alapfelszereltség része. Sajnos a felszereltségben némi visszalépés is történt, ennek valószínűleg költségcsökkentési okai vannak, eltűnt ugyanis a jobb első ülés magasságállítási lehetősége, és ami számomra fájóbb: már nem sötétedik fényre a belső visszapillantó tükör.

A gépháztető alatt nem történt változás, maradt a K14D típusjelzésű mild hibrid technikával. Az 1,4 literes turbós 4 hengeres benzinmotor 130 lóerős teljesítményű, illetve 235 Nm össznyomatékú. A 48 voltos hibrid rendszer két legfontosabb eleme az első utasülés alatt nyugvó akkumulátor és az ISG indítógenerátor. Utóbbi áramot fejleszt lassításkor, amely az akkumulátorokban tárolódik, hogy amikor pl. elinduláskor, vagy gyorsításkor 10 kW teljesítményével, és 53 Nm nyomatékával besegítsen. Mivel lágy hibrid rendszerről van szó, csupán elektromos módban nem képes önmagában haladni az S-Cross. A turbómotor és a villanymotor együtt kiemelkedően kellemes indulást tesz lehetővé, jól gyorsul, nincs torpanás, és nem hajlamos a fulladásra sem a motor. Odalépünk, és meglódul, ahogy kell, igazán lendületesen, már-már sportosan lehet vele közlekedni. Ereje nemcsak városban elegendő, egy országúti előzésbe is bátran bele lehet állni, nem kell attól tartani, hogy félúton elfogy a lendület. A 6 fokozatú váltó kapcsolása pontos, minden irányban simán jár, egyedül kettes fokozatba kapcsolva éreztem enyhén karcosnak, pont úgy, mint az előző szériás S-Crossnál (ott ez 8-10 ezer megtett kilométer után bekopott). A fogyasztás a tesztúton vegyes körülmények között 6 liter körül alakult. Azt figyelembe véve, hogy az autót 10 km-el az órájában hoztuk el, ez kiváló érték, és vélhetően kb. 10 ezer kilométer után még csökkenni fog valamelyest. A futómű egy fokkal feszesebb lett a frissítés után, ami egyrészről jót tesz az élménynek, másrészt kicsit jobban pattog az autó az úthibákon, mint azt elvárnánk.

Egy esős este volt alkalmam megtapasztalni a sávtartó elektronika hasznosságát. Nem hittem volna, de amikor a sötét, vizes aszfalt szinte elnyelte az egyébként hatékony LED-es fényszóró fényét, a sávtartó elektronika jobban látta az útfelfestéseket mint az emberi szem, óvatosan a sáv közepére terelgetve az autót. A táblafelismerő hatékonyságával azonban nem voltam ennyire elégedett, kicsit mintha félkész állapotban maradt volna a rendszer. Az, hogy a keresztutcák után hatályukat vesztő táblákat még hosszú ideig mutatja, és rendszeresen előzni tilos táblákat mutat a műszerfalon (valós útszéli tábla nélkül) a kisebbik kellemetlenség. Egy esetben azonban lakott területen belül kilométereken át 120 km/h -s sebességkorlátozást jelzett, már nagyobb probléma. Mivel én nem láttam ilyen táblát az út szélén, visszafordultam, hogy megnézzem mit észlelhetett a rendszer, de ahogy emlékeztem, nem volt semmilyen sebességkorlátozó tábla az adott útszakaszon.

Összesítésképp a Suzuki S-Cross inkább egy komolyabb frissítést kapott, minthogy új modell lenne. Jelentős átalakuláson ment át a karosszéria, ami jót tett a típus eddigi erősen megosztó megjelenésének. Az új dizájn valószínűleg egy jóval szélesebb réteg tetszését nyeri el, az autó orrát kimondottan eltalálták, de a hátsó rész is jóval maszkulinabbá vált. A felszereltség vezetéstámogató eszközökkel bővült, jobban megfelelve a mai elvárásoknak. Az új S-Cross alapváltozata 6 090 000 Ft-tól vihető haza, míg a tesztelt GL + kivitelért 6 490 000 Ft -ot kell a kasszánál hagyni.

 

Teszt/fotók: Bitó László

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb