fbpx

Peugeot 308 1.2 Allure bemutató (2022) – A dinamikus külseje megfog, az innovatív belseje megtart

Duna Auto

Az utóbbi pár évben nagyon megtetszettek a Peugeot modellek, ennek oka leginkább a feltűnő design, a kényelmes és komfortos utastér, és persze a vezetési élmény. Az aktuális, harmadik generációs 308-as pedig még az eddigi vagányságra is rátett egy lapáttal! Ez az első modell, amely megkapta az új oroszlános pajzsot. Mindez nagyon jól áll neki, ugyanakkor fura érzés visszatekinteni, az elmúlt évek alatt hogyan változott meg a Peugeot logója… 

Ez is megérne egy külön írást, de most térjünk vissza inkább a gyártó alsó középkategóriás hatchback-jéhez, amely műszaki értelemben is fejlődött, viszont korántsem annyit, mint a külseje és az utastere. A költséghatékonyság miatt annak az EMP2-es padlólemeznek a továbbfejlesztett verziója található meg benne, ami a nem is olyan régen mutatkozott be a DS4-ben és új Opel Astrában is.

A Peugeot 308 dinamikus külső formavilága 

Elsőre nem tetszett túlságosan a Vertigo kék fényezés, viszont a képeken brutálisan jól néz ki. Hasonlóan karakán módon emeli ki a karosszéria vonalait, mint a kommunikációs zöld fényezés. A 308 az elődhöz képest 114 mm-rel hosszabb, és valamivel alacsonyabb lett, számszerűleg 4367 milliméter hosszúságot, 1852 mm szélességet, és 1444 mm magasságot tudhat a magáénak. A tengelytáv is megnyúlt, már 2675 mm-re rúg. Ezeket a sorokat olvasva az embernek az az érzése támad, hogy ez egy kicsi autó – nos, a valóságban koránt sem az!

A magabiztosságot és dinamikát sugalló vonalakkal határolt kasztni legvagányabb eleme az orr rész, amelynek középpontjában a már említett címer található. A hűtőmaszk kiviteltől függően három féle lehet. A már szokássá vált modelljelzés megtalálható a motorháztető elején. A Peugeot oroszlán agyarai – értsd a mátrix LED-es fényszórók – valamivel keskenyebbek lettek, ami egyáltalán nem baj. Oldalról nézve viszont kicsit csalódás a formavilág, mert olyan semmilyen lett, legalábbis szerintem. A karosszéria sziluettje alapján ez egy bármilyen autó is lehet… De, a hátuljához érve minden rossz érzésünk elillan, ugyanis a karmokat imitáló hátsó LED-es lámpáknak és az azt összekötő fényes fekete sávnak köszönhetően egyedi és nagyon vagány formát mutat. 

A Peugeot 308 innovatív utastere

Az ajtót kinyitva először a fiatalos formák tűnnek fel, aztán közelebbről vizsgálva a szép illesztések, majd mindent megtapogatva a jó minőségérzet bűvöli el az embert. Jó érzékkel kombinálták a szövet betéteket a jó minőségű műanyagokkal, az új utastér kialakítása minden apró részletével egységet sugall. 

A vezetőorientált elrendezés már egyre több gyártó modelljeiben megtalálható. Az pedig kétségtelen, hogy a Peugeot modellszegmenstől függetlenül elég jól műveli ezt… Végre ebben az autóban meglépték azt, amit már várok egy ideje. Mégpedig, hogy a kormány mögötti bajuszkapcsolóról a multikormány bal oldalára került a tempomat vezérlője, ez pedig komfort szempontjából minőségi ugrást jelent. A sofőr előtt található digitális műszeregység, vagyis az új i-Cockpit már az alapabb modellekben is a szériafelszereltség része, a GT-Line felett pedig a 3D hatású megoldás található. 

A fedélzeti rendszer részét képezi a 10 colos érintőképernyős központi egység, amely mögé egy komolyabb technikát pakoltak. Ez abban nyilvánul meg, hogy várakozás nélkül reagál mindenre, az animációk pedig gyorsak. A tolatókamera képe gyönyörű, még este is, a legnagyobb újdonság viszont nem ez, hanem az alatta lévő érintőfelület, amely perszonalizálható. A sokat használt funkciókhoz gyors elérést biztosító ikonokat pakolhatunk ide, ez azért is jó, mert így már nem csak a zongorabillentyűkkel lehet közvetlenül elérni a dolgainkat. A vezeték nélküli telefontükrözés pedig kellemes „extra”! 

Ami a helykínálatot illeti, az 55 mm-rel megnyúlt tengelytávnak köszönhetően a hátul ülők több lábtérrel gazdálkodhatnak. A csomagtér 412 literes, a hátsó üléssor ledöntésével mindez 1323-ra növelhető. 

A Peugeot 308 hajtáslánca

A formás motorháztető alatt egy turbós, három hengeres, 1.2 literes PureTech erőforrás dolgozik, amely esetemben az erősebb 130 lóerős (230 Nm) változat volt. Sajnos nem a nyolcfokozatú automataváltóval kaptuk, hanem a hatos manuállal. Igaz, ez költséghatékonyabb megoldás, ugyanakkor a városi csúcsforgalomban kevésbé kényelmes.

Ezen kívül benzinesből még választható a gyengébb, 110 lóerős változat, amihez csak manuális váltó kérhető. Az 1.5 literes dízel szintén 130 lóerőt tud, igaz nyomatékosabb, mivel 300 Nm maximális teljesítménnyel bír. Automataváltó ehhez a verzióhoz is kérhető.

A Plug-in Hybrid hajtáslánc az 1.6 literes benzines blokk alapjain nyugszik, a rendszer teljesítménye pedig 180 vagy 225 lóerő, de ezek csak a nyolcsebességes automatával kérhetők. A PHEV hajtásláncokat is átdolgozták, az utóbbi állítólag jobb, mint amit tavaly az 508-asban próbáltam, pedig már az is zseniális volt. 

A Peugeot 308 vezetési élménye

Az egyik legfontosabb, hogy vezetés közben nagyon otthonosan érzi magát a sofőr. Ennek több oka is van, a központi rendszer személyre szabhatósága mellett a megfelelő üléspozíció is könnyen megtalálható. A kipróbált modellben Eco és Normal vezetési mód állt rendelkezésre, ennek ellenére utóbbiban dinamikusan lehetett közlekedni vele, egyáltalán nem érződött gyengének. Menetzaj és gördülési zaj szinte alig jut be az utastérbe, maga a rendszer halkan működik és annyira nem is érezni, hogy csak három henger van. A futómű hangolása egyáltalán nem sportos, cserébe viszont szépen elnyeli az úthibák okozta behatásokat. Jó vezetni az új 308-ast, bár a kormánymű adhatna egy picivel több visszajelzést.

Összességében úgy gondolom, hogy a 130 lóerős benzines erőforrás és a hatgangos manuál váltó egy nagyon jó párosítás, ha az ésszerűséget tartjuk szem előtt. Az Allure felszereltségben pedig már minden benne van, ami csak kell…

Mivel az elsők között vezethettem a Fábián Kft. tesztautóját, így nem tudok releváns fogyasztási adattal szolgálni, ezt a későbbi, hosszabb távú tesztben fogjuk pótolni. 

A Peugeot 308 árfekvése

Március elején a bázismodellnek számító 110 lóerős változat Active Pack felszereltséggel már 7.7 millió forinttól elérhető. Az általam kipróbált Allure felszereltségű 130 lóerős kivitel 8.83 millió forinttól kezdődik, a skála másik végén az erősebb PHEV modell GT Pack felszereltséggel található, amelynek listaára 16 millió forinttól indul.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/ Fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Fábián Kft. biztosította! 

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb