Autó Triplex Kft.

Csacsi fejlesztés 2. felvonás

   A következő jelentősebb lépés, az oly sok apró finomítás között a futómű lett. Már akkor tudtam, hogy szeretnék egyszer erősebb motort bele, jobb fékeket, de ehhez kell egy komoly futómű. Nekiálltam keresgélni, mi kapható a magyar piacon, mit érdemes venni és a maximalista beállítottságomnak köszönhetően azt is figyelembe vettem, hogy mi lehet a legjobb! Ez nyílván nem volt olcsó, de garantáltan a legjobb. Elsőnek csak ültető rugók kerültek be a gyári lengéscsillapítókkal. Ez egy átmeneti megoldás volt, de már lényegesen sportosabb. Szóval keresgéltem és a KONI fogott meg leginkább.

523537_408226109206714_1339110333_n318120_408225819206743_1644869582_n
Egy beszerelt állapotban is állítható keménységű (sárga) sport KONI gátló szettet vettem és építettem be! Olyan fél és háromnegyed közé állítottam a keménységét, nem tekertem ki csutkára. Azért a magyar utak megkívánják a némi rugóutat. :) A szett nagyon profi és akkor került 140.000 Forintba. A rugó hozzá további 35.000 Ft. Került egy kis szélesítés is a hátsó tengelyre. Oldalanként +2 cm, alumínium pogácsa. Ha azt vesszük mindennel együtt egy komoly futómű a Csacsi alá, olyan 200.000 Forintból beépíthető.

533662_410305398998785_93445583_n531873_408225569206768_1225921740_n

A Koni szett hátul kész gólyalábat ad, csak beszereled a gyári helyére és kész. Na de előre csak patront kapsz. Amit a már meglévő gólyalábadba kell beleszerkesztened. Vettem is két bontott gátlót előre és elkezdtem a felújítást. Természetesen egy merő rozsda volt, és berohadva az összes csavar… meg is küzdöttem vele. Fémig csiszol, rozsdátlanít, alapoz, fényez.
Hozzávalók: Drótkefe, elég durva csiszolópapír, EVIPASS (rozsda maró-átalakító-alapozó), alapozó festék, és a kívánt szín. No meg természetesen a kóla+pizza kombó! Az elmaradhatatlan a sok órás, végeláthatatlan munkához. Enni kell, meg inni is. :) Szóval nekiláttam, keféltem, csiszoltam. El is értem a fémtiszta állapotot. Bő nyállal be is kentem az EVIPASS nevű csodaszerrel, amit ecsettel célszerű felhordani és óvatosnak kell lenned, hiszen ez egy sav! Szerintem valami Istenek gyárthatták, mert nagyszerű anyag. (Amúgy magyar a cucc :) ) Eltelt pár óra a száradásig és átalakulásig. Gyönyörű fehér felületet kapsz és mehet is az alapozás, miután egy nitrós ronggyal áttörölted a felületet. Ha az alapozó festéked is megszáradt mehet rá a szín és csodálkozz milyen mesteri munkát csináltál.

samara alsó fertáj

Kibelezni a gátlót, majd mehet bele a Koni patron és mehet is a helyére az ültető rugóval. Határozott lesz tőle a kocsi és stabil. Nekem elől van még egy toronymerevítő is, azt is észre lehet venni szerpentineken.
Kellemes barkácsolást kívánok minden fanatikusnak és jó étvágyat a kóla+pizzához :)

https://www.facebook.com/groups/hungariansamarafanatics/?fref=ts

Üdv: TiTi


Kapcsolódó tartalmak