MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » A motorfelújítás szakértője – Fortuna Bt.

A motorfelújítás szakértője – Fortuna Bt.

2016. június 14.

A családi vállalkozás 37 éves múltra tekint vissza. A mezőszilasi központban motorfelújítással indult a cég – kerti gépek, segédmotoros kerékpárok motorjainak javításával foglalkoztak. 1980-ban tevékenységi körüket kiszélesítették a személygépkocsik teljes körű motorjavítására. Ekkor indították az autóalkatrész-kereskedelmi üzletágukat Budapesti központtal. 1990-től teherautók, kamionok, mezőgazdasági gépek és haszongépjárművek motorjainak felújításával és félmotorig történő összeszerelésével is foglalkoznak.

fortuna5

2000-ben jelentősen bővültek, az üzem részére épülő készanyagraktárban tárolják az üzem által elkészített csere mezőgazdasági gép, teherautó fűzött fél motorokat. 2005-ben újabb géppark bővítés alakalmával szolgáltatásaikat is bővítették egy új vizes próbapad beszerzésével, amellyel a teljes motorok elkészítése és próbája is lehetővé vált. 2010-ben az új 400 négyzetméteres szervizcsarnok építése megkezdődött. 2011-ben beköltözhettek egy újabb, 400 m2-es szervizcsarnokba, melyben a beérkező motorok szétszedése és mosása, illetve a próbapadi járatása történik. 2012-ben új hengerfej megmunkáló központot vásároltak és tovább fejlesztették a nagymotoros üzletágat.

A motorgenerál teljes körű, komplett motor érkezik a műhelybe, és a kész motor is egyben hagyja el az üzemet. Kapacitási problémák miatt a motor kiszerelését nem tudják elvégezni, ezért az továbbra is autószerelői feladat. Ha a Fortuna Bt. szakemberei által javasolt felújítási folyamatot kéri a megrendelő, akkor munkájukra garanciát is vállalnak. A beszereléshez is tanácsokkal látják el a szerelőmestereket, hogy a felújított motorok még sokáig bontatlanul üzemelhessenek az ügyfeleknél.

A személyautók motorjai óriási fejlődésen mentek keresztül az elmúlt 30 évben. Kevesebb mechanikai problémával találkozhatunk, és egyre inkább az elektronikus alkatrészek meghibásodása vált elsődlegessé. Az új modellek esetében sokszor a gyártó már nem is teszi lehetővé a felújítást (pl. az 1,4-es, háromhengerű TDI-motor nem fúrható), sok esetben pedig a felújítás költségei a jármű értékével vetekszenek, így csak akkor gazdaságos a felújítás, ha hosszú távra tervezünk az autóval. A sok extrával rendelkező, családhoz nőtt autók esetén a hazánkban alkalmazott nagy adminisztrációs költségek miatt 100 ezer km távlatában már előnyös lehet a felújítás mellett dönteni. A motor ki- és beszerelési költsége miatt nem érdemes félmunkát végezni, nehogy egy másik elem meghibásodása miatt újra kelljen szerelni.

A haszonjárművek esetében másik irányba billen a mérleg nyelve, amikor a felújítás és a járművásárlás között kell dönteni. A haszonjárművek motorjai robusztusabbak, a felújításokat jobban viselik, valamint a felújítási költségek és a jármű értéke között nagyobb a különbség. Természetesen a probléma jellegétől és a cserélendő alkatrészek számától is függ a felújítás gazdasági mérlege, de egy kiszámíthatóan üzemelő felújított motor hosszú távon jövedelmezőbb, mint egy bizonytalan állapotú, amely a legrosszabb helyzetekben mondja fel a szolgálatot.

A motorfelújítás után a személygépkocsi motorokat összefűzik és félmotorig szerelik, de a mezőgazdasági gépek és haszonjárművek motorjait teljesen üzemkészre szerelik és próbapadon járatják. Egy motor akkor lesz üzemkész, amikor minden egyes tartozékát javítják pl.: adagoló, turbó stb. és kompletten összeszerelik, majd a próbapadi járatással ellenőrzik, hogy a gyári értékeknek megfelel-e a teljesítménye és nyomatéka.

Őri Péter

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu