fbpx

Volvo C40 Recharge Twin Pro bemutató – Rég volt ilyen vonzó egy villanyos kupé

Duna Auto

Még tavaly láttam a Duna Autó kínálatában a tisztán elektromos Volvo C40-et, amely a sziluettjével azonnal megnyert magának. Akkor az XC40-et tudtam elhozni egy tesztre, viszont idén áprilisban végre kipróbálhattam ezt a csodás kupé SUV-ot is, amely rengeteg porcikájában hasonlít az XC40 Recharge-hoz, de mégis nagyon más… Először is, ez az első olyan Volvo modell, amely kimondottan elektromosnak készült, míg a bizonyos értelemben testvér modellnek számító XC40-ből még létezik belsőégésű motorral szerelt verzió is.

További különlegessége a kupés tetővonal mellett, hogy ez még inkább képes megfogni a fiatalabb generációt, mivel a belső tér bőrmentes anyagokat tartalmaz, ugyanakkor kimondottan dizájnos és elegáns. Na, de nézzük csak szépen sorban! 

Volvo C40 Recharge Twin külseje

A Volvo C40-et szemből nézve visszaköszönnek a már szokásosnak mondható Thor kalapácsa lámpatestek, az összkép letisztult. Oldalról tűnik fel, hogy 6.5 cm-rel alacsonyabb az XC40-nél. A tetővonala hamar lejteni kezd, így meglepően karcsúnak hatnak a vonalai. Nekem legjobban a hátsó rész tetszik, a tető kialakítása, a légterelő spoilerek, valamint a lámpatestek alkotta összkép valami elképesztően zseniális. Mivel alacsonyabb, így tömegközéppontja is lentebbre esik, ettől pedig stabilabbnak érződik az úttartása. 

A megszokott, új Volvókra jellemző design köszön vissza a C40 minden elemén, emellett szépen körbe lett műanyagozva, ami nagyon jól áll neki. A minőségérzet kívül és belül is egyaránt kifogástalan, ráadásul fenntarthatóságot sugall, mivel ez a gyártó első modellje, ami teljesen mentes az állati eredetű bőröktől. 

Volvo C40 Recharge Twin belseje 

A belsőtér tipikus Volvós, a szó legjobb értelmében. A formák, a gombok kiosztása és a kezelőszervek ugyanolyanok, mint az XC40-ben, leszámítva az anyósülés előtt található műszerfali betétet, amely stilizált térkép mintát takar, éjszaka pedig háttérvilágítással válik igazán látványossá. A sofőr előtt található 12.3 colos kijelzőn jelenik meg a digitális óracsoport, sőt, még a navigáció is előcsalható rajta. Az álló tájolású, 9 colos központi infotainment kijelzőn keresztül érhetjük el az autó számos funkcióját. Ezen az Android Automotive OS névre hallgató rendszer fut. A rendszer egyáltalán nem hasonlít az Android Autóhoz, mivel egy teljesértékű Android 10-es rendszer, ami az autó számítógépén fut. 

A Google Maps működéséhez szükséges az okostelefonunk internetkapcsolatának megosztása, mivel így az útvonaltervezésnél megjeleníti az adott útszakaszon megengedett legnagyobb sebességet, és azt is megjósolja, hogy célba érkezéskor hány százalék töltöttség marad majd az akkupakkban. Természetesen szükség esetén töltőoszlopot is keres. Ahogy tapasztaltam, a becslései meglepően pontosak. A rendszer kinézetét nem lehet túlságosan személyre szabni, az autóval kapcsolatos beállítások pedig tömött menüpontban találhatók. Mivel az XC40-ben már találkoztam ezzel a rendszerrel, így egyáltalán nem okozott nehézséget vele a navigálás.

A 2702 mm-es tengelytáv miatt sokkal tágasabbnak tűnik a beltér, mint azt a 4440 mm-es külső hossz sugallja. Négy felnőtt kényelmesen, akár hosszabb útra is bátran elindulhat vele. A poggyászoknak is akad hely bőven a 413 literes hátsó csomagtartóban, míg a töltőkábel az első 31 literes rakodóban is elfér. Ha maximum két fő utazik az autóban, akkor az üléssor háttámláinak síkba döntésével 1205 literre növelhetjük a rakodókapacitást. 

A Volvo C40 Recharge Twin hajtáslánca

A C40 egy, illetve dupla elektromotoros kivitelben is elérhető. Előbbi csak az első tengelyt hajtja meg, azonban így is 231 lóerőnek megfelelő kW-ot és 330 Nm nyomatékot képes átvinni az útra…

A Recharge Twin kivitelben már tengelyenként egy villanymotor dolgozik, amelyek összteljesítménye 300 kW (408 lóerő) és 660 Nm nyomaték. Az mozgáshoz szükséges energiát a 78 kWh-ás akkupakk tárolja, amelyet otthoni hálózatról majdnem 40 óra alatt tölthetjük fel teljesen, 3 fázis/16 A  esetén ez 8 órára csökken. 50 kW-os DC oszlopról kb. 80 perc alatt tölthető 20-ról 90%-ra. Ami a hatótávot illeti, a WLTP szerint 420 km-el számolhatunk, ez a valóságban nagyjából 350 km-ben áll meg. A tesztidőszak alatt 24 kWh-s átlagfogyasztást mértem, ami a gyári adat teteje, hiszen 19-24 kWh-ás értékek között változhat az energiafogyasztás.  

A Volvo C40 Recharge Twin vezetési élménye

A modern elektromos autókban már megszokhattuk, hogy nem kell gombot nyomni ahhoz, hogy menetkész legyen a jármű. Nos, ebben az esetben sem kell, viszont az indítógomb helye látható. Bevallom őszintén, hogy kétszer oda is nyúltam… Ehelyett elég csak a fékre lépni és már lehet is a menetiránynak megfelelő állásba lökni a picike irányváltó kart.

A C40 vezetése kicsit egy játékautóhoz hasonlítható, ugyanakkor korántsem gyerekeknek való technika ez a 2132 kg-os monstrum, amely egy igazi sleeper, ugyanis a 4.7 másodperces gyorsulásával bőven tud meglepetést okozni, mind a sofőrnek, mind pedig a közlekedés többi résztvevőjének. Dinamikusan és sportosan lehet hajtani ezzel a 300 kW-tal, annak ellenére, hogy egy kupé SUV-tól nem feltétlenül ezt várja el az ember. Az egypedálos mód városban nagyon is hasznos, és az esetek 90 %-ában tökéletesen működik, de azért néha bele kell nyúlni a fékbe is. A vezetést támogató rendszerek elég jól működnek, bár néha túl hamar jelzett például a front assist. Illetve a tolatókamera képéről nem mindig egyértelműen leolvasható, hogy hol is van a padka vagy a parkolóhely vége. Ez sajnálatos, hiszen a hátsóablak kialakítása sem partner abban, hogy ki lásson rajta az ember. A futómű viszont legalább annyira zseniális, mint a korábban már próbált XC40 Recharge esetében. A tömeghez és a mérethez viszonyítva kellően feszes, menetzaj, szélzaj és semmilyen más zörej nem tapasztalható az utastérben, ami kellemes komfortérzetet biztosít.

A Volvo C40 Recharge Twin árfekvése

A teljesen elektromos C40 egy elektromotorral és az alapnak számító Core felszereltséggel 19 millió forint alatt van. Ugyanez a felszereltség két elektromotorral már 21.3 millió forintot kóstál. Az általam próbált Pro kivitel már nem szerepel a 2023-as árlistában, ennek oka, hogy Ultimate csomag néven fut tovább, amelynek cimkéjén 23.6 milliós vételár látható.

További információkért keresd fel a DunaAutó Volvo szalonjának munkatársait.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb