fbpx

Mindenki kombija – Toyota Auris Touring Sports

Nem is volt olyan rég, amikor egy autó még hipermodern kütyüjeivel tűnt ki a sorból, ma viszont, amikor már jóformán a középkategória felsőbb szintjein is guruló számítógépeknek tűnnek az új járművek, egyre inkább újra a figyelem középpontjába kerülnek a mindenféle sallang nélkül használható modellek.

Az Auris Touring Sports is egy ilyen autó, hiszen „klasszikus” tulajdonságaival próbálja megfogni vásárlóközönségét, mely egyébként nem egy szűk réteg, tehát simán van helye a piacon a Toyota kombijának. Az első mondatom kicsit „régen minden jobb volt” hatást kelthet, pedig higgyétek el, nem ez volt vele a célom. Mindössze arra akartam rávilágítani, hogy néhány éve még arra csodálkoztunk rá, hogy érintőképernyő van az autóban, most pedig arra, ha a kilencvenes évekből találkozunk még logikus, egyszerű megoldásokkal, erre a teszt későbbi soraiban még visszatérek.

A Touring Sports praktikussága szerencsére nem fullad unalomba, hiszen a dizájn modern és kreatív, a kombi jelleg pedig még inkább kihangsúlyozza az Auris egyébként is tetszetős formáit. Alacsony, mintha egy kicsit „ráléptek” volna, de pont ez adja meg a dinamikáját és ívét a karosszériának. A néhány milliméter híján 4.6 méter hosszú autó esetében finom, és természetesen kellően japános élekkel találkozhatunk, részleteiben sem érződik soknak a formavilága.

blank

blank

A beltér a kategóriához mérten rendben van, az első soron van bőven hely, a hátsónál már szükség van némi okoskodásra a kellemes pozíciók eléréséhez, illetve az ülések is tarthatnának egy kicsit jobban. A kilátás a hosszú orr ellenére megfelelő, tolatásnál jól jön a kamera, de egyébként meglepően hamar össze lehet barátkozni az autó méreteivel. Főleg, ha a csomagtartót nézzük, amely alapból 530 literes, és 1.65 köbméterig bővíthető, több mint elegendő a tágas rakodótér. A hasznos információs kijelzővel is ellátott műszerfal és a középkonzol nem öleli körül a sofőrt, egy „tömbből” faragták ki, ezáltal is erősítve a térérzetet, egyszerű formák, kevés gomb, mókásan tekergethető szellőzőrostélyok, ám kissé egyhangú színvilág jellemzi, azonban minőségi az anyaghasználat, ezt bizony hosszú távú használatra tervezték.

A 7 colos központi érintőpanel egyszerű, funkcióit hibátlanul ellátja, navigáció ehhez a modellhez nem jár. Alatta a légkondicionáló digitális kijelzője található, a billenős kapcsolóknál pedig jobbat nem is választhatott volna a Toyota. A csúsztatható könyöktámasz kényelmesen beállítható, fedele alatt korrekt méretű tároló kapott helyet. Visszatérve a korábban emlegetett logikus, ámde egyszerű megoldásokhoz, öröm látni, hogy a tanksapkát még mindig a vezetőülés melletti kallantyúval lehet nyitni, és azt is, hogy a belső zárak is a klasszikusak maradtak. Ezekkel már hosszú évtizedek óta lehet találkozni a Toyotáknál, de ami jó és bevált, azon minek is változtatnának?

Tesztalanyunkat 1.2 literes, 116 lóerős turbómotorral látták el, az 1365 kilogramm önsúlyú Touring Sports nem egy erőmű, de nem is arra találták ki, hogy ész nélkül száguldozzanak vele, a pályatempót ideálisan, sőt mi több, egész halkan hozza. A hatsebességes manuális sebességváltó rövid úton jár, fokozatait nagyon jól eltalálták, ám lehetne valamivel könnyebb kapcsolású. A futómű pont annyira kemény, amennyire szükséges, a kormánymű pedig precíz irányíthatóságot biztosít, az autó méreteihez képest stabil, kanyarban is komfortosan mozog. A fék szintén japános, kényelmesen nyúlós, nem harap durván, nagyon szépen lehet adagolni az erejét. A fogyasztás is kifejezetten jó pontja az Auris kombijának, a 6.1-6.3 között mozgó átlag teljesen barátságos adat.

blank

A Toyota Auris Touring Sports nincs túlbonyolítva, hús-vér autó, a mindennapokban tökéletesen használható, és általánosságban elmondható róla, hogy a megfizethető kategóriába tartozik. Tesztünkben egy Active Trend felszereltségű modell szerepelt, melyhez 3 év vagy 100.000 kilométeres garancia jár, az ár pedig 6.280.000 forint. Az alapváltozat 1.33-as, 99 lóerős Dual VVT-i erőforrással, Start-szinten befér 4.5 millió forint alá.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb