fbpx

Villany Leó 300 km-es hatótávval – Peugeot e-2008 teszt

Konkrétan, nem akartam kiszállni belőle, pedig járt már a kezeim között jóval drágább és erősebb autó is.

Az 508 Hybrid GT Line után melegváltásban ültem bele az e-2008-ba, ami nem kis meglepetést okozott. Az első vicces szitu az átvételnél adódott, ugyanis korábban elnéztem egy 0-át és én úgy készültem lelkileg, hogy a titkos favoritomba, a 208-asba ülök át, ráadásul az elektromos változatba.

Végül a 2008 kulcsát és forgalmiját kaptam meg, ami igen közeli rokonságban áll a DS 3 Crossback E-Tense modellel. Azt a francia design jószágot szerettem, ugyanis járt már Póczak Tomi barátomnál is, akkor alaposan megnézegettük, sőt, még live videót is készítettünk róla.

A Peugeot e-2008 gyönyörű köntöse

Ez a kék árnyalat már messziről szemet szúr, elég feltűnő, ráadásul tökéletesen kihozza az autó idomain található vonalakat, amiből van bőven. Ez mondjuk nem meglepő, mivel Peugeot-ról van szó, a fekete tetővel, sötétített hátsó ablakokkal kimondottan elegáns, mégis vad.

Az autó előtt állva a mostanában divatos, „agyaros” fényszórókkal találtam szemben magam, amik a viszonylag magas hűtőmaszk szélein kaptak helyet, a fényszórók alatt. Apropó, az oroszlán emblémába belecsempésztek egy kis kék árnyalatot, ahogy a körülötte lévő, mutatós műanyag elemekbe is.

Párszor előfordult velem a teszthét alatt, hogy csak úgy megálltam az autó mellett és nézegettem a vonalakat az oldalán. Valljuk be, van is mit szemlélni: méretes felnik, műanyag betétek, és 2 db háromszögforma az oldalajtókban. Utóbbiaknak köszönhetően rendkívül érdekesen törik meg a fény az elemeken.

A kinyúló hátsó lökhárító fölött található az e 2008 és a GT Line plakett. A két hátsó lámpatestet itt is összekötötték egy fekete betéttel, ahol elnyújtott P E U G E O T  felirat olvasható.

3D i-Cockpit és minden földi jó az e-2008 belsejében

Az ülések passzosak, jó az oldaltartásuk, és hosszú távon sem kényelmetlenek. Az anyaghasználat kimondottan franciás, a szó pozitív értelmében. A fej és lábtérre a hátul ülők sem panaszkodhatnak, 4 felnőtt számára kényelmes, de ha a hátsó sorban 3-an ülnek, akkor már kissé szűkös a hely. Akárcsak a csomagtartóban, melynek aljába süllyeszthető a töltőkábel. Viszont így is éppen, hogy befértek a hétvégi, családi kiruccanáshoz szükséges táskák. Mondjuk, az igazsághoz hozzátartozik, hogy az utazótáskám mellett, egy méretes fotós táska is bekerült. A 405 literes kapacitás jól hangzik, és sok is, bár ez relatív, használattól függően lehet sok, vagy éppen kevés…

Ezek az információk viszont eltörpülnek az igazi wow faktor mellett, ami 3D i-Cockpit névre hallgat, ez még az Active alapfelszereltségben (a 2,5 milliós állami támogatási sávban) sajnos nincs benne, viszont a tesztautóban megtalálható volt.

A színes varrással ellátott alul és felül lapított kormány mögötti kijelzőn valóban szemüveg nélkül is élvezhetjük a 3D hatást. Ahol több nézet közül is választhatunk, a navigációtól kezdve, a műszerekig. A rendszerhez tartozik még egy 10 colos érintőkijelző is, amelyre nem lehet sok panasz.

Indítás után kell pár perc, hogy felálljon a gyári navi, utána viszont működik rendesen. Az alatta lévő érintős gombok megoldása kicsit fura volt, mivel alattuk külön „zongorabillentyűk” is találhatók. Viszont így kb. minden fontos funkciónak megvan a saját dedikált gombja, ez pedig megkönnyíti a kezelhetőséget.

Ez alatt egy praktikus lenyitható tároló található, ami telefontartóként funkcionál. Ezt egy hangos, végre felkiáltással konstatáltam, mivel sokszor küzdök a mobileszköz elhelyezésével. A szokott helyen, rengeteg zongoralakkal körülölelve helyezkedik el az iránykapcsoló, a módválasztó (eco, normal, sport) és a parkolófék. Utóbbi kettő igen közel van egymáshoz, és nem igazán esett kézre egyik sem, de idővel meg lehet szokni.

Peugeot e 2008 a volán mögül

Nekem bejött ez az elektromos SUV. A hajtáslánc miatt a gyári, 8,1 másodperces 0-100 sprintidő ugyan kevésnek tűnik, pedig ez igazán nem rossz egy közel 1600 kg-os kasztnitól. A 136 lóerőnek megfelelő, 260 Nm nyomatékkal rendelkező elektromotor városban veri a többséget. Autópályán is megállja a helyét, a megengedett sebességgel haladva tökéletes a komfort.

A teszthét alatt általában a normál módot használtam, néha viszont elgurult a gyógyszer, és átnyomtam sportba, ahol már megérkezett a számomra kedvelt „amperhang”. A kasztni magas építése miatt kicsit billegett a körforgalomban, és az élesebb kanyarokban is, pedig nem száguldoztam.

A tesztautóban szokás szerint megtalálhatók a különböző vezetést támogató rendszerek, többek között a tempomat, aminek a karja elég rossz helyen van, de már megszoktam ezt a korábbi franciáknál, így érintés alapján eligazodtam rajta. A sávtartóval nem igazán lettünk barátok, mivel néha elég bizonytalannak éreztem.

blank

A Peugeot e 2008 hatótávja és töltése

Elérkeztünk a villanyautók egyik sarkalatos pontjához, a hatótávhoz. Az 50 kWh-ás folyadékhűtéses akksi hozza az elvárható szintet és nagyjából tudja a 300 km-es hatótávot, természetesen nem „racsingos” használat mellett. Mivel kint meleg volt, közel 30 Celsius fok, ezért folyamatosan ment a klíma is. A digitális óracsoporton látható visszajelzőt, amely a még megtehető km-et mutatja, korántsem nevezném megbízhatónak, mivel számomra néha érthetetlen dolgokat produkált. Volt olyan 30 km-es utam, hogy nem csökkent a szám, de olyan is előfordult, hogy hirtelen egyszerre zuhant 20-at… Szóval ezt elengedtem, és inkább a skálázást, vagy a középkonzolon található grafikát néztem, mert az sokkal pontosabbnak tűnt.

Ami az átlagfogyasztást illeti, a megtett majdnem 800 km alatt, 18 kWh/ 100 km körül alakult. Ez szerintem nem vészes, mivel volt benne egy hosszabb út Miskolc mellé, autópályázás, városi forgalomban való araszolás és főútvonalon való autózgatás is.

A főváros vonzáskörzetében már nem jelent gondot a töltés. Lakóhelyemtől nem messze az egyik benzinkúton található elektromos töltő, melynek 50 kWh-s CCS kábelét már korábban is használtam, és meg vagyok vele elégedve. Az e 2008-at is felhúzta 30%-ról 100%-ra körülbelül másfél óra alatt, ami elsőre soknak tűnhet, viszont pár méterrel arrébb van egy hangulatos kis kávézó, ahol simán elütheti az ember fia az időt, ha már lusta 2 km-t sétálni hazáig. Vittem laptopot, internet meg van, szóval a teraszon tudtam közben dolgozni és kávézni is.

Miskolcon az egyik parkolóban találtam Mobiliti töltőt, ott már azért drágábban mérik az elektronokat, és egyszer még a töltés is megszakadt, szóval azt inkább csak vésztöltőnek javasolnám. Ha valahol találsz Type2-es, ingyenes töltőt, akkor mindenféleképpen érdemes felrakni rá, még ha csak 30 percre is. Mindig jól jönnek az extra, ingyen km-ek. Bár 70%-os akkumulátornál 12 órát írt a teljes feltöltésig. Ettől kicsit leesett az állam, de valljuk be, ez életszerű.

A Peugeot e 2008 felszereltsége

Az alapmodell, 11 millió körüli árával befér a 2,5 milliós állami támogatás sávjába, azonban a felextrázott modellek, mint például a szóban forgó tesztautó a (2020 szeptemberében) 13,3 milliós árcetlijével már kiesik ebből. Cserébe viszont van benne pár olyan extra, amikről a linkre kattintva bővebb információkat is találsz.

Tapasztalatok az elektromos 2008-ról

Az extravagáns külső, hasonló belsőt rejt. Nekem nagyon bejött, mivel egyszerre fiatalos, modern és kicsit feltűnő, ugyanakkor nagyon élhető modell. Szerettem vezetni, nem nagyon akartam kiszállni a kényelmes, jó oldaltartással rendelkező ülésekből. A beltér nagyobbnak hat, mint kívülről, a kilátással nem volt probléma, a keskenynek tűnő szélvédő ellenére sem. A tolatókamera viszont jól jött, mert hátrafele a vastag C oszloptól nem sokat látni. Számomra továbbra is furcsa az elektromos autózás, a töltögetés stb. Viszont, mivel ez a jövő, így kénytelen leszel elfogadni és beépíteni ezt a mindennapjaidba, ahogy én is tettem.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Neked mi a véleményed a tisztán elektromos hajtásról?

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Nézz körül, itt!

A tesztlehetőségért köszönet a P Automobil Import Kft. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb