Villany Leó 300 km-es hatótávval – Peugeot e-2008 teszt

Konkrétan, nem akartam kiszállni belőle, pedig járt már a kezeim között jóval drágább és erősebb autó is.

Az 508 Hybrid GT Line után melegváltásban ültem bele az e-2008-ba, ami nem kis meglepetést okozott. Az első vicces szitu az átvételnél adódott, ugyanis korábban elnéztem egy 0-át és én úgy készültem lelkileg, hogy a titkos favoritomba, a 208-asba ülök át, ráadásul az elektromos változatba.

Végül a 2008 kulcsát és forgalmiját kaptam meg, ami igen közeli rokonságban áll a DS 3 Crossback E-Tense modellel. Azt a francia design jószágot szerettem, ugyanis járt már Póczak Tomi barátomnál is, akkor alaposan megnézegettük, sőt, még live videót is készítettünk róla.

blank

A Peugeot e-2008 gyönyörű köntöse

Ez a kék árnyalat már messziről szemet szúr, elég feltűnő, ráadásul tökéletesen kihozza az autó idomain található vonalakat, amiből van bőven. Ez mondjuk nem meglepő, mivel Peugeot-ról van szó, a fekete tetővel, sötétített hátsó ablakokkal kimondottan elegáns, mégis vad.

blank

Az autó előtt állva a mostanában divatos, „agyaros” fényszórókkal találtam szemben magam, amik a viszonylag magas hűtőmaszk szélein kaptak helyet, a fényszórók alatt. Apropó, az oroszlán emblémába belecsempésztek egy kis kék árnyalatot, ahogy a körülötte lévő, mutatós műanyag elemekbe is.

blank

Párszor előfordult velem a teszthét alatt, hogy csak úgy megálltam az autó mellett és nézegettem a vonalakat az oldalán. Valljuk be, van is mit szemlélni: méretes felnik, műanyag betétek, és 2 db háromszögforma az oldalajtókban. Utóbbiaknak köszönhetően rendkívül érdekesen törik meg a fény az elemeken.

blank

A kinyúló hátsó lökhárító fölött található az e 2008 és a GT Line plakett. A két hátsó lámpatestet itt is összekötötték egy fekete betéttel, ahol elnyújtott P E U G E O T  felirat olvasható.

3D i-Cockpit és minden földi jó az e-2008 belsejében

Az ülések passzosak, jó az oldaltartásuk, és hosszú távon sem kényelmetlenek. Az anyaghasználat kimondottan franciás, a szó pozitív értelmében. A fej és lábtérre a hátul ülők sem panaszkodhatnak, 4 felnőtt számára kényelmes, de ha a hátsó sorban 3-an ülnek, akkor már kissé szűkös a hely. Akárcsak a csomagtartóban, melynek aljába süllyeszthető a töltőkábel. Viszont így is éppen, hogy befértek a hétvégi, családi kiruccanáshoz szükséges táskák. Mondjuk, az igazsághoz hozzátartozik, hogy az utazótáskám mellett, egy méretes fotós táska is bekerült. A 405 literes kapacitás jól hangzik, és sok is, bár ez relatív, használattól függően lehet sok, vagy éppen kevés…

blank

Ezek az információk viszont eltörpülnek az igazi wow faktor mellett, ami 3D i-Cockpit névre hallgat, ez még az Active alapfelszereltségben (a 2,5 milliós állami támogatási sávban) sajnos nincs benne, viszont a tesztautóban megtalálható volt.

blank

A színes varrással ellátott alul és felül lapított kormány mögötti kijelzőn valóban szemüveg nélkül is élvezhetjük a 3D hatást. Ahol több nézet közül is választhatunk, a navigációtól kezdve, a műszerekig. A rendszerhez tartozik még egy 10 colos érintőkijelző is, amelyre nem lehet sok panasz.

blank

Indítás után kell pár perc, hogy felálljon a gyári navi, utána viszont működik rendesen. Az alatta lévő érintős gombok megoldása kicsit fura volt, mivel alattuk külön „zongorabillentyűk” is találhatók. Viszont így kb. minden fontos funkciónak megvan a saját dedikált gombja, ez pedig megkönnyíti a kezelhetőséget.

blank

Ez alatt egy praktikus lenyitható tároló található, ami telefontartóként funkcionál. Ezt egy hangos, végre felkiáltással konstatáltam, mivel sokszor küzdök a mobileszköz elhelyezésével. A szokott helyen, rengeteg zongoralakkal körülölelve helyezkedik el az iránykapcsoló, a módválasztó (eco, normal, sport) és a parkolófék. Utóbbi kettő igen közel van egymáshoz, és nem igazán esett kézre egyik sem, de idővel meg lehet szokni.

blank

Peugeot e 2008 a volán mögül

Nekem bejött ez az elektromos SUV. A hajtáslánc miatt a gyári, 8,1 másodperces 0-100 sprintidő ugyan kevésnek tűnik, pedig ez igazán nem rossz egy közel 1600 kg-os kasztnitól. A 136 lóerőnek megfelelő, 260 Nm nyomatékkal rendelkező elektromotor városban veri a többséget. Autópályán is megállja a helyét, a megengedett sebességgel haladva tökéletes a komfort.

A teszthét alatt általában a normál módot használtam, néha viszont elgurult a gyógyszer, és átnyomtam sportba, ahol már megérkezett a számomra kedvelt „amperhang”. A kasztni magas építése miatt kicsit billegett a körforgalomban, és az élesebb kanyarokban is, pedig nem száguldoztam.

A tesztautóban szokás szerint megtalálhatók a különböző vezetést támogató rendszerek, többek között a tempomat, aminek a karja elég rossz helyen van, de már megszoktam ezt a korábbi franciáknál, így érintés alapján eligazodtam rajta. A sávtartóval nem igazán lettünk barátok, mivel néha elég bizonytalannak éreztem.

blank

A Peugeot e 2008 hatótávja és töltése

Elérkeztünk a villanyautók egyik sarkalatos pontjához, a hatótávhoz. Az 50 kWh-ás folyadékhűtéses akksi hozza az elvárható szintet és nagyjából tudja a 300 km-es hatótávot, természetesen nem „racsingos” használat mellett. Mivel kint meleg volt, közel 30 Celsius fok, ezért folyamatosan ment a klíma is. A digitális óracsoporton látható visszajelzőt, amely a még megtehető km-et mutatja, korántsem nevezném megbízhatónak, mivel számomra néha érthetetlen dolgokat produkált. Volt olyan 30 km-es utam, hogy nem csökkent a szám, de olyan is előfordult, hogy hirtelen egyszerre zuhant 20-at… Szóval ezt elengedtem, és inkább a skálázást, vagy a középkonzolon található grafikát néztem, mert az sokkal pontosabbnak tűnt.

Ami az átlagfogyasztást illeti, a megtett majdnem 800 km alatt, 18 kWh/ 100 km körül alakult. Ez szerintem nem vészes, mivel volt benne egy hosszabb út Miskolc mellé, autópályázás, városi forgalomban való araszolás és főútvonalon való autózgatás is.

A főváros vonzáskörzetében már nem jelent gondot a töltés. Lakóhelyemtől nem messze az egyik benzinkúton található elektromos töltő, melynek 50 kWh-s CCS kábelét már korábban is használtam, és meg vagyok vele elégedve. Az e 2008-at is felhúzta 30%-ról 100%-ra körülbelül másfél óra alatt, ami elsőre soknak tűnhet, viszont pár méterrel arrébb van egy hangulatos kis kávézó, ahol simán elütheti az ember fia az időt, ha már lusta 2 km-t sétálni hazáig. Vittem laptopot, internet meg van, szóval a teraszon tudtam közben dolgozni és kávézni is.

Miskolcon az egyik parkolóban találtam Mobiliti töltőt, ott már azért drágábban mérik az elektronokat, és egyszer még a töltés is megszakadt, szóval azt inkább csak vésztöltőnek javasolnám. Ha valahol találsz Type2-es, ingyenes töltőt, akkor mindenféleképpen érdemes felrakni rá, még ha csak 30 percre is. Mindig jól jönnek az extra, ingyen km-ek. Bár 70%-os akkumulátornál 12 órát írt a teljes feltöltésig. Ettől kicsit leesett az állam, de valljuk be, ez életszerű.

blank

A Peugeot e 2008 felszereltsége

Az alapmodell, 11 millió körüli árával befér a 2,5 milliós állami támogatás sávjába, azonban a felextrázott modellek, mint például a szóban forgó tesztautó a (2020 szeptemberében) 13,3 milliós árcetlijével már kiesik ebből. Cserébe viszont van benne pár olyan extra, amikről a linkre kattintva bővebb információkat is találsz.

blank

Tapasztalatok az elektromos 2008-ról

Az extravagáns külső, hasonló belsőt rejt. Nekem nagyon bejött, mivel egyszerre fiatalos, modern és kicsit feltűnő, ugyanakkor nagyon élhető modell. Szerettem vezetni, nem nagyon akartam kiszállni a kényelmes, jó oldaltartással rendelkező ülésekből. A beltér nagyobbnak hat, mint kívülről, a kilátással nem volt probléma, a keskenynek tűnő szélvédő ellenére sem. A tolatókamera viszont jól jött, mert hátrafele a vastag C oszloptól nem sokat látni. Számomra továbbra is furcsa az elektromos autózás, a töltögetés stb. Viszont, mivel ez a jövő, így kénytelen leszel elfogadni és beépíteni ezt a mindennapjaidba, ahogy én is tettem.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Neked mi a véleményed a tisztán elektromos hajtásról?

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Nézz körül, itt!

A tesztlehetőségért köszönet a P Automobil Import Kft. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!


zparts autóalkatrész
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb