Világvége utánra (is) – Isuzu D-MAX LS Plus teszt

Duna Auto

Korábban már volt szerencsém több pickuphoz, többek között a D-MAX-hoz is, azonban akkoriban nem gyakorolt rám akkora hatást, mint a több fronton is megújult utód, amely vonalait bátran húzták meg a tervezőasztalon, és nem óvatoskodták el, mint pár évvel ezelőtt. Így a lényeg nem változott, hiszen igazi munkásautó maradt, viszont már nem az a szürke, könnyen felejthető dizájn jellemzi, hanem dögös és modern külső. Jelenlegi tesztalanyom, a fullos LS Plus felszereltséggel pedig kényelmes, és praktikus is egyben.



Az Isuzu D-MAX LS Plus külseje

Már elsőre is látszik, hogy a 3. generációs Isuzu D-MAX alaposan megújult a korábbi szériákhoz képest. Elég csak az Onyx fekete fényezésben (160 000 Ft-os extra) pompázó tesztautóval szemben állni, és máris magával ragad a vámpírfogakra vagy csáprágókra emlékeztető, méretes első hűtőmaszk, amely a „Gun metallic” kiegészítőkkel és a lámpatestek vonalaival, a lökhárító kialakításával tiszteletet parancsoló és agresszív orr részt alkot. Tény, hogy a hivalkodóbb „Valencia narancs” fényben pompázó automata váltóval szerelt tesztautó esetében az említett szürke kiegészítők jobban teret kapnak, a fekete ugyanis kicsit magába olvasztja ezeket. Ez viszont így konzervatívabb, viszont hatalmas hátránya, hogy ezen aztán tényleg minden meglátszik, kezdve az ujjlenyomatoktól, az út porán át a sárig… Értem én, hogy munkaeszköz, de ezzel már azért meg lehet jelenni bárhol, csak előtte alapos mosást igényel.

Oldalról szemlélve is robosztusnak hat, és hát az is, tekintve, hogy több mint 2 tonna. Ehhez pedig 5265 mm hosszúság, 1870 mm szélesség, 1790 mm magasság, 3125 mm-es tengelytáv és 240 mm-es hasmagasság párosul. A vonalai egyszerűek, mégsem támad az az érzésem, hogy egy sima fémdarab lenne, ebből a szögből egyszerű és ízléses a D-MAX, az oldalsó fellépők nem csak jól mutatnak és segítenek a beszállásban, hanem még védik a küszöböt is az esetleges sérülésektől. A fekete felnikkel ugyan kicsit beleolvad a fekete aszfaltba, de hát őt nem oda tervezték!

A hátulján jól festenek a függőleges hátsó lámpatestek és hangsúlyos a piros ISUZU felirat is, a plató ajtajába pedig csempésztek pár ízléses élt. Az ajtót lenyitva elénk tárul az 1530 mm széles és 1571 mm hosszúságú rakfelület, amely a kerékdobok között 1122 mm-rel bír. A lökhárító kialakítása ennél a generációnál már életképesebbnek tűnik, korábbiaknál könnyen lekapta az ember, ha komolyabb terepre merészkedett vele. Apropó terep, az elődhöz képest jobb terepszögekkel bír a D-MAX és ugyan a 30,5°-os első és a 24,2° a hátsó jól hangzik és jónak is minősül, de ez nem terepjáró, csupán jó terepképességekkel megáldott munkásautó, amely akár egy 3500 kg fékezett utánfutót is képes elvontatni.

Az Isuzu D-MAX LS Plus belseje

A méretes ajtón bőr(hatású) borítás és igényes varrás fogad, ami már jó érzéssel tölti el az embert úgy általában is, pláne egy pickupban. A belső tér egyébként könnyen tisztítható műanyagokban bővelkedik, de ott, ahol sokszor hozzá kell érni a felülethez – például a kormányhoz – kellemes bőrborítással találkozik a sofőr. Igényesen varrt bőrborítást kapott a műszerfal teteje is, ahol egy tároló is található.

A méretes multikormány mögött két analóg műszer és közötte egy kisebb digitális egység található, ahova elég sok információt ki lehet írattatni. Az infotainment rendszer érintésérzékeny kijelzője a középkonzol tetejére került, szépen beledolgozva abba, egy kevés zongoralakk és króm díszítés ölelésében. Mérete tökéletes, megjelenített képe éles, és ugyan magyarul nem tud a rajta futó rendszer, de nem sokat kell babrálni, ugyanis vezeték nélkül tudja az Apple Carplay-t, ami dicséretes. Alatta található a kétzónás klíma vezérlőpanelje, ami kimondottan kellemes a szemnek és a billenőkapcsolóknak köszönhetően még ergonomikus is, bár kíváncsi lennék rá, hogy 5-10 év múlva hogyan fog majd kinézni. Lejjebb kapott helyet a 4×4 módváltó tekerője a szokásos 2H/4H/4L opciókkal, mellette az USB port, aux csatlakozó és a szivargyújtó található. USB csatlakozóból egyébként a hátsó üléssorban utazóknak is jutott egy, ami igencsak praktikus dolog.  Az anyósülés előtti felső tárolóban van CD és DVD olvasó is, amelynek köszönhetően álló helyzetben még filmet is nézhetünk a központi kijelzőn.

A kényelmes és jó oldaltartással bíró vezetőülés elektromosan állítható, az anyósülés viszont csak manuálisan, ezek egyébként fűthetők. A hátsó üléssor nem kimondottan kényelmes, viszont az ülőlap felhajtható, ami jól jön, ha valami olyat szállítanál, amit nem szívesen raknál rá a platóra.

Az Isuzu D-MAX LS Plus hajtáslánca

A méretes motortérben a konfigurátorban választható egyetlen erőforrás, az RZ4E kódjelű, 1,9 literes, 4 hengeres, 16 szelepes turbós dízelmotor dolgozik, amely 163 lóerő és 360 Nm nyomaték leadására képes, ez utóbbi érték kicsit alulmarad a vetélytársakkal szemben. Sajnos mi itt Európában kimaradunk a jóból, ugyanis a világ más részein mág elérhető a modell 3.0 literes 190 lóerős motorral is.



Az Isuzu D-MAX LS Plus vezetési élménye

Már indításkor igényes animáció és kontroll lámpák armadája fogad az analóg órák közötti színes kijelzőn. Utóbbiak azt mutatják, hogy a 3. generációs D-MAX-ban a ma már elvárható vezetéstámogató rendszer megtalálható. Tempomat, sávtartó, keresztirányú forgalomra figyelő és parkolóradar is van benne. Az viszont fura, hogy az adaptív tempomat csak a drágább, automata váltóval szerelt modellhez jár. Az indító gomb megnyomása után a váltókar megremeg, ez kimondottan munkagépes érzést kölcsönöz. A sávtartó egészen finoman korrigál egyenesben, viszont kanyarban nem működik, ekkor csak remeg a kormány, ha elhagynánk a sávunkat.

Menetközben az autó minden mozdulatából érződik, hogy elöl kettős keresztlengőkaros, független kerékfelfüggesztés, míg hátul merevhidas kerékfelfüggesztés dolgozik 3 lapos laprugókötegekkel. Tehát akkor érzi jól magát, ha meg van pakolva, üresen annyira nem komfortos. Kanyarban kicsit bólogat a kasztni, a kormány nem igazán ad sok visszajelzést, a 6 sebességes váltó szerintem kicsit hosszú úton jár, de teszi a dolgát. Az úthibák nem igazán hozzák zavarba, ahogy az sem, ha elhagyjuk a civilizációt és az épített utat. Mondhatnám, hogy úttalan utakon is megállja a helyét, és ez igaz is. Itt hasznos tud lenni a lejtmenetvezérlő és a 4L-ben kapcsolható hátsó diffizár is.



Azonban nem kell félni tőle a városban sem, hiszen meglepően könnyű tekerni a kormányt, a holttérfigyelő és a parkolóasszisztens pedig segít a sávváltásban és a parkolásnál, akárcsak a tolatókamera. Utóbbi képi világára nem tudok panaszkodni, bár sötétben láttam már szebbet. Autópályás használatra is alkalmas, bár nem annyira komfortos, mivel 130 km/óránál már tapasztalható menetzaj és gördülési zaj is. A testidőszak alatt 9-10 liter körül alakult a fogyasztás, ami vegyes használatban egyáltalán nem vészes.

Így fest a matek az Isuzu D-MAX LS Plus esetében


A 3. generációs Isuzu D-MAX öt féle felszereltséggel érhető el, az alapot a szimpla kabinos L változat jelenti, amely 2021 július elején bruttó 10,2 millió forinttól lehet a miénk, a csúcsot pedig a dupla kabinos LS Plusz jelenti, amely manuális váltóval 13 millió forinttól vihető haza. Amennyiben ezt megfejeljük a hatsebességes Aisin automataváltóval, akkor 13,5 millió forintos bruttó ár jön ki.



Röviden az Isuzu D-MAX LS Plus-ról

A  sima, nyújtott és duplakabinos kivitelben is gyártott, ötféle felszereltségben megvásárolható Isuzu D-MAX konfigurátorában nem túl sok személyre szabási lehetőség található, azonban nem kell kétségbe esni, hiszen számos cég foglalkozik pickup kiegészítők utólagos felszerelésével. Nálam az a csúcsot jelentő LS Plus járt, amely kívülről nagyon dögös és feltűnő vonalakkal határolt, és beltér, valamint a kezelőfelületek is letisztultak és ésszerűek.

Vezetési élménye jó értelemben véve érdekes, bár a hátsó laprugók miatt nem éppen komfortos vele autópályán közlekedni. De ne feledjük, ez az autó sokkal inkább egy munkagép, amely még a világvége után is megállja a helyét.

Ha ez tetszett, akkor ez is érdekes lehet számodra:
Ssangyong Musso Grand Plus 4WD 2.2 e-XDI teszt

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet WAE Kft. –nek!

Tesztünket a Fábián Kft. támogatta!

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb