fbpx

Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSi – borúra derű

A tesztelésre leegyeztetett napon, a hosszúra nyúlt indián nyár után, az ősz bemutatta a kellemetlenebb arcát. Borús, esős, hűvös időben vászontetős autót tesztelni? – Kérdeztem magamban. – Miért is ne, hiszen kabriózni nem csak nyáron lehet.

audi a5 cabrio_2018

Jelen tesztünk alanya az ingolstadti gyártó kabrió kínálatának középső tagja az A5 Cabriolet, a 2018-as évjáratból.

Az Audi – több gyártóval ellentétben- megmaradt a vászontetős kabriók gyártásánál, nem kezdett nyitható keménytető készítésébe, hanem a klasszikus vászontető alkalmazásában látta a jövőt. A több évtizedes fejlesztésnek köszönhetően a tető hő, és zajszigetelése már-már egyenértékű a lemeztetőével, arról nem is beszélve, hogy az igazi kabrió vászontetős, ami nem csak elegánsabb, de a csomagtér szempontjából praktikusabb is a fémnél. Csukott tetővel egyáltalán nem érződik, hogy nem egy hagyományos autóban ülünk. Az utca zajából nemigen szűrődik be több, mint amit más autóknál megszokhattunk, az eső kopogását pedig csak a szélvédőn keresztül hallhatjuk.  Megjelenését tekintve a fekete vászon jó kontrasztja a hófehér fényezésnek, kiemeli a karosszéria kecses, nyúlánk alakját. Formája magával ragad, olyan egyedülálló stílusjegyei vannak, amik kizárólag a modernkori Audikra jellemzők. A markáns Singleframe hűtőrács, a hosszú, sárvédőkre hajló motorháztető, az alumíniummal szegélyezett szélvédőkeret, és a far vízszintes élei mind az A5 Cabriolet sportosan elegáns mivoltát emelik ki. Megnyerő részletei közé tartozik a vászontető-rekesz az autó övvonalán körbefutó díszlécébe integrált harmadik féklámpa, a dupla kipufogó, és az első-hátsó LED-es fényforrások struktúrája is.

audi a5 cabrio_2018

audi a5 cabrio_2018

Az autó méreteit tekintve ideális, 2765 mm-es tengelytávjával négy személy részére kínál kényelmes férőhelyet, a térérzet elöl, és hátul is megfelelő. Az utastér kialakításában, és felszereltségében hozza a négykarikás márkától elvárt minőséget. Az ergonómia példás, minden kezelőszerv ott található, ahol automatikusan keresnénk. Minden benne van, ami ma elvárható egy német prémium kategóriás autótól. Tesztautónk nem a megszokott fekete, vagy bézs, hanem egy ritka konyakbarna bőrkárpitot kapott, ami remekül illik a fehér karosszéria, fekete tető párosításhoz.

audi a5 cabrio_2018

audi a5 cabrio_2018

A csomagtartó mérete a nyitható tetejű modellekhez képest nagynak számít, csukott tetővel 380, nyitottan 320 liternyi pakkot vihetünk magunkkal. Amennyiben ez kevésnek bizonyulna, hosszabb tárgyak szállításához ledönthetjük a hátsó ülések támláját, de azért az Ikeás bútorokat ne ezzel akarjuk hazavinni. A tervezők azokra is gondoltak, akik a shoppingolásból tele kézzel érkeznek a kocsihoz: a csomagtérajtó a hátsó lökhárító alatti láblendítéssel is nyitható, ha a az autó kulcsa a zsebünkben van. Ennek a praktikus funkciónak a működtetése némi gyakorlást kíván, nekem csak többedik próbálkozásra nyílt csak fel a poggyásztér ajtaja.

audi a5 cabrio_2018

A vezethetőség terén sem kell szégyenkeznie a kocsinak, a 2.0 TFSi motor 190 lóereje megfelelő lendülettel mozgatja az autót, erejét egy 7 fokozatú duplakuplungos S-tronic automataváltón keresztül viszi át az útra. Nem ez a modell legerősebb motorja, de gyorsulása minden fordulatszám tartományban egyenletes, késlekedés nélkül reagál a gázadásra, a 0-100 -at 7.9 másodperc alatt futja.  A váltások gyorsak, ha kedvünk tartja, akkor akár a kormány mögötti fülekkel magunk is kapcsolgathatunk a sebességek között. Lendületesen vezetve 7.5-8 liter körül tartható a fogyasztása, visszafogottabb stílusban vezetve akár 7 liter környékére is lemehetünk, ami kedvezőnek mondható.

audi a5 cabrio_2018

Az adaptív futómű minden helyzetben megfelelően teljesít, ha kell kényelmes, sport módba kapcsolva feszes. Az úthibákat szépen elnyeli, a tesztautóra szerelt 245/40R18 méretű gumik ellenére is kényelmes tudott maradni. A karosszéria mind csukott, mind nyitott tetővel kellően merev, csavarodásnak a legkisebb jele sincs.  Egyetlen negatívumot tudnék megemlíteni a hajtáslánccal kapcsolatban:  elinduláskor, vagy nedves úton való erőteljesebb gyorsítás közben az első kerekek hajlamosak elpattogni. Ez valószínűleg csak az elsőkerék hajtású kiviteleknél jelentkezik, a quattro modelleknél a nyomóerő átadása négy kerék között oszlik el.

A teszt során szerencsére akadt 2-3 óra, amikor nem esett az eső, így volt alkalmam kipróbálni a nyitott tetővel autózást is. Noha a levegő nem volt melegebb 12 °C foknál, felhúzott ablakokkal kellemes hőmérsékletre fűtve, huzatmentesen lehetett utazni. Extra kényelmi funkciót szolgál az első ülésekbe integrált, külön több fokozatban állítható nyakfűtési rendszer is. A motoros tetőmozgatás megfelelő gyorsasággal működik. A tetőnyitáshoz 15 másodperc szükséges, míg a zárás két másodperccel tart több ideig. A mozgatás 50 km/h sebességig menet közben is működik, így akár piros lámpánál is nekifoghatunk, nincs probléma az elindulással, ha éppen zöldet kapunk.

Az autóban fellelhető biztonsági, és kényelmi extrák széles garmadáját megtaláljuk, az olyan apró figyelmességektől, mint pl. beülve egy kis kar tolja a vállunkhoz közelebb a biztonsági övet, hogy ne kelljen nyújtózkodnunk érte. Sötétben a világítás felkapcsolása után (ami természetesen automatikus), kellemes hangulatvilágítás sejlik az utastérben. A prémium hangrendszeren bármilyen stílusú zenét játszottam le, az mindig tökéletes minőségben szólt. Az előző generációs A5 kabrió hagyományos óráit felváltó digitális műszercsoport sokoldalúan variálható, a sebesség, és a fordulatszámmérő között megjeleníthetjük többek között a rádió beállításait, vagy a navigáció képét  (akár többféle méretben) is. Mindent nem is tudnék felsorolni, mert a próbaút alatt csak az extrák töredékét sikerült kipróbálni.

audi a5 cabrio_2018

Eddig úgy tartottam, hogy egy kabrió csak második autónak való, de be kell látnom, hogy az Audi A5 Cabriolet sokkal sokoldalúbb autó attól, hogy nyáron lenyitott tetővel végigcsorogjunk a Balaton, vagy épp az Adria partján, és besöpörjük az elismerő, vagy éppen irigykedő tekinteteket. Ez a kocsi egyszerre olyan luxus, és sportautó, amivel bárhol, és bármikor meg lehet jelenni. A mindennapokban is jól használható, zárt tetővel el is vegyülhetünk a város forgatagában vele, alkalmas a heti bevásárlás elintézésére, de akár mi lehetünk a legmenőbb szülők a gyermekünk szemében az iskola előtt.

A tesztautókat a Lotus Cleaning termékekkel ápoljuk!

Teszt/fotók: Bitó László

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb