fbpx

Toyota Auris – szokatlan jószág

Új arculatot kapott a Toyota középkategóriás városi cirkálója, az Auris. Az átalakítások nem csupán a külsőt érintették, a műszaki megoldásokon is finomítottak, valamint új erőforrások is elérhetővé váltak.

auris2

A 2006-ban piacra dobott, a Yaristól kissé komolyabb Auris kellemes színfoltja volt a Toyota palettájának, hat év gyártás után 2012-ben újult meg a széria, amely sokkal komolyabb külsővel és felszereltséggel lett ellátva. A második generációt most átszabták, méghozzá elég feltűnően, a lámpákat és a hűtőmaszkot is modernizálták, de az egész autó szélesebbnek, valamint alacsonyabbnak hat. Az élek szintén jól el lettek találva, összességében azonban mégsem tűnik ki az átlagkínálatból, bármennyire is igyekeztek felfrissíteni a Toyotát. Nyilván a fő cél nem az extravagáns dizájn, hanem inkább a megbízhatóság és a praktikusság volt, ezeket pedig mind tudja az Auris.

A belső változtatások a felfüggesztést, a kormányművet, valamint a vezetéstámogatói asszisztenseket érintették leginkább, és persze a motorpaletta is bővült, egy 1.2-es benzines turbóval, valamint egy 1.6-os dízellel, mindkettő új fejlesztésű. Az 1.2-es motorral igazodott a Toyota a jelenlegi trendekhez, a 116 lóerős erőforrás végsebessége papíron 200 km/óra, fogyasztása pedig mindössze 4.7 liter. Az 1600 köbcentis dízel a kétliteres helyére került, és ugyan nem egy erőmű, de környezetvédelmi szempontból jóval előnyösebb, mint az elődje.

auris

Az Auris belterét minőségi anyagok jellemzik, új kialakítású ülések kerültek bele, valamint a középkonzolra egy 4.2 colos érintőképernyő. A műszerfal és a konzol kissé retro stílusú, főleg a kijelző mellett elhelyezett digitális óra. A kormányon rengeteg gomb van, nem mondhatni, hogy minimalistára vették a formát. A helykínálat megfelelőnek mondható a kategóriában, a tárolók és a csomagtér is korrekt méretű. Az extrák közül kiemelendő a vezetéstámogatói rendszer, ebbe beletartozik a sávelhagyási figyelmezető, a táblafelismerő, valamint a koccanásgátló és az automata fényszóró is.

Az árakba bele lehetne kötni, de összességében egy vadiúj Toyotáért 4.1 milliót elkérni nem olyan vészes. Ez persze csak az alap Start-felszereltségű, 1.3-as motorral rendelkező típus, az új dízelmotoros változatért (panorámatetővel) már 7.6 milliót, a hibridért pedig 8.1-et kell leszurkolni.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb