Duna Autó Zrt.

TAROLT A TOYOTA ÉS A LEXUS A PLAYBOY ÉV AUTÓJA GÁLÁN

Egy férfi számára az autó nem csupán a közlekedés, hanem az önkifejezés eszköze is, miközben egyszerre egyfajta büszkeség forrása. Éppen ezért övezi minden évben fokozott figyelem a Playboy Év Autója díjátadóját, ahol idén is kiemelkedően jól szerepelt a Toyota és a Lexus.

 

Playboy_Car_of_The_Year

Míg tavaly a Lexus LC szupersportkupé a ’Modern ikon’ kategóriában zsebelhette be Playboy szakmai zsűrije által odaítélt díjat, addig idén a világ legzöldebb luxusautógyártójának másik erőgépe, a vadonatúj Lexus RC F Track Edition büszkélkedhet a ’Legmenőbb frissülés’ címmel. A Toyota ugyanakkor a második egymást követő évben hozta el a ’Legmerészebb újdonság’ címet: míg ez tavaly a környezetbarát hibrid elektromos autózást minden korábbinál népszerűbbé tévő C-HR-nek jutott, addig idén a 17 év után feltámadó ikonikus sportautólegenda, a Supra lett ezzel a címmel gazdagabb. Ha ez nem volna elég, idén egy új kategóriában is diadalmaskodott a Toyota: a vadonatúj Toyota Corolla Touring Sports a ’Hibrid Power’ közönségdíját hozta el.

Lexus RC F Track Edition – a Legmenőbb frissülés, Playboy Car of the Year 2019

Ami a Toyota számára a Supra, az a Lexus számára az RC F: a márka legendás sportautóhagyományainak megtestesülése. A limitált szériás Lexus RC F Track Edition sportkupé egyszerre nyers erőt és kifinomultságot sugárzó, versenypályán nemesített vonalai senkit nem hagynak hidegen. A valódi versenyautók szellemiségét hordozó modell látványa azonnal megdobogtatja azok szívét akik értékelni tudják a kompromisszumoktól mentes teljesítményt és a korlátokat nem ismerő kifinomultságot. Az RC F Track Edition tervezésekor fontos szempont volt, hogy a teljesítményfanatikusok a menetkörülmények lehető legszélesebb spektrumában tudják kihasználni az autó képességeit. Éppen ezért az első és hátsó szénszálas légterelőknek nem csupán a látványa lenyűgöző: elengedhetetlen szerepük van a súly és a légellenállás csökkentésében és a leszorítóerő növelésében. Az RC F Track Edition szíve az 5 literes V8-as, 32 szelepes, 644 lóerős alumínium motorblokk, amely a 8 fokozatú Sport Direct Shift kormánykapcsolókkal is ellátott automata sebességváltó segítségével elemi erővel, 4,3 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a Lexus ikonikus sportautóját, míg a meggyőző fékerőről a Brembo karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Playboy az év autója Lexus RC F Track Edition

Playboy az év autója Lexus RC F Track Edition

Toyota GR Supra – a Legmerészebb újdonság, Playboy Car of the Year 2019

A több, mint négy évtizedes hagyományokra visszatekintő sportautólegenda 17 év után feltámadó vadonatúj, ötödik generációja. A versenypályákon is otthonosan mozgó új Toyota GR Supra a Toyota sportautóhagyományainak esszenciája: a modell 3,0 literes, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A kettős megfúvású turbótöltő, a precíz közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés 340 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot hoz ki a blokkból, ami 4,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra. Idén, az autó bevezetésének első évében mindössze 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg a vadonatúj Toyota GR Supra. Ők lesznek az elsők, akik kiélvezhetik ezt a letisztult, vérbeli sportkocsit, emellett pedig Supra-tulajdonosként számos különleges előnyben részesülnek majd – nem véletlen hogy az első éves allokáció percek alatt gazdára talált.

Playboy az év autója Toyota Supra

Playboy az év autója Toyota Supra

Toyota Corolla Touring Sports Selection Hybrid 2.0 – Hibrid power közönségdíj, Playboy Car of the Year 2019

A világ legépszerűbb, több mint öt évtizedes múltra és 47 millió eladott példányra visszatekintő személyautójának legújabb, tizenkettedik generációja mindhárom karosszériaváltozata (az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sports) látványos formát kapott. Elődjéhez képest arányai is változtak, a Touring Sports hossza hat centivel 4,65 méterre nőtt, a tengelytávot pedig tíz centivel 2,7 méteresre nyújtották, hogy még több legyen benne a hely. A kombi csomagtartója alapesetben 598 liter. Az autó karosszériája 60 százalékkal merevebb lett, a súlypontja egy centivel került lejjebb. A sportos vezethetőségéhez az is hozzájárul, hogy új multilink hátsó futóművet és állítható lengéscsillapítást is kaphat. Talán még fontosabb, hogy a vadonatúj Toyota Corolla a világ első autója amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető. A Touring Sports kivitelhez a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásából kétféle választható: az ultra-takarékos 1,8 literes, 122 lóerős és a sportos, 2.0 literes, 180 lóerős kivitel, utóbbi lett a Hibrid power kategória jelöltje. Az eddigi eredmények szerint az ügyfelek több mint 50%-ban környezetbarát hibrid kivitelben választják a vadonatúj Corollát.

Playboy az év autója Toyota Corolla Touring Sports

Playboy az év autója Toyota Corolla Touring Sports

Skoda Octavia
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close