fbpx

Peugeot 508 SW Allure 2.0 BlueHDi 160 teszt – A stílusos puttonyos

A Peugeot középkategóriás kombija egy olyan kihalófélben levő kategóriába érkezett, melynek itthon szinte kizárólagos életben tartói a flottavásárlók, és amit néhány kivételtől eltekintve a német gyártók uralnak. A franciák nagymacskája azonban nem a német leckét követi, hanem stílusával próbál kitűnni közülük, ugyanis legnagyobb fegyvere a dizájnja.

peugeot 508sw

Az új Peugeot 508 SW, az 508-as széria második generációjának kombi kivitele formáját tekintve teljesen új úton jár az elődjéhez képest. Míg a régebbi kivitel egy konzervatívabb megjelenésű, és utasterében is a hagyományos kialakítású kombi volt, addig az új modell minden porcikájában extravagáns, de mégis elegáns autó lett, nincs olyan motívum, rokoni szál, ami összekapcsolná őket. Lapos, kecsesen elnyújtott karosszéria, szigorú tekintet, az oroszlán szemfogaira emlékeztető nappali menetfények – amik indexeléskor narancssárgán villognak, keret nélküli ajtók, mind csupa izgalmas megoldások, amiktől kitűnik a konkurensei közül. Minden ízében egyedi, és minden részletében valódi értéket képvisel. Már az arányai megadják az alaphangulatot, 4,79 méteres hosszával a kombi négy centivel hosszabb az ötajtósnál, tengelytávjuk egyformán 2793 mm, az SW 1420 mm-es magassága 17 mm-el több, de még így is a legalacsonyabbak között van a kategóriájában. Az autó fara sem kevésbé látványos, a csomagtartón végigfutó fekete sávban rejtőznek a füstszínű LED-es lámpák, a hátsó szélvédő tövében stílusosan, hosszan elnyújtott Peugeot felirattal, és a mostanában elterjedt kamubetétek helyett valódi kipufogóvégekkel.

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

Ahogy közeledve az autóhoz, rányomunk a távirányító nyitógombjára, a lámpákon látványos animált fényjáték fut végig. Miközben kinyitjuk az ajtót, az ablak néhány centit lejjebb csusszan – ez a keret nélküli ajtók sajátossága, a kédergumik masszívak, nyoma sincs szélzajnak az utastérben.  Odabent az újabb Peugeotokból már ismert merész vonalvezetésű, polcos kialakítású i-Cockpit fogad minket, alul – felül lapított kisméretű kormánnyal, és a megszokottól magasabbra helyezett digitális műszeregységgel. Ülései alapáron félig bőrözöttek, a szövet betétek kellemes tapintásúak, az ülőlap hossza pedig állítható, az ülés tartása kimondottan jó. Ebben a méretosztályban már nem szokás helyhiányról beszélni, ez itt sincs másként, minden utasnak biztosítva van a kényelmes utazáshoz szükséges férőhely, a tetőív pont annyival húzódik magasabban, hogy a kombiban ne legyen túl szűk a fejtér a második üléssorban. Az átlagosnál kissé mélyebben vannak az ülések, amire a 142 centis magasság miatt szükség is van. Minőségre sokat javított a Peugeot az utóbbi években, az anyaghasználat mindenhol megfelelő, látványosan spórolós részleteket nem találunk, a minőségérzet a prémiumhoz közelít, a középkonzol billenőkapcsolói kimondottan elegánsak. 10 colos központi kijelzőn keresztül okostelefon tükrözésre is képes a rendszer, a kijelző képe szép, a menürendszer ismerős lesz a mai Peugeotokat és a PSA csoport modelljeit ismerőknek.

A csomagtartó mérete a közvetlen konkurenciához képest hozza az átlagot: 530, a hátsó ülések támláit ledöntve 1780 liternyi teret ad, viszont teljesen sík felületet nem kapunk, motorosan mozgatható csomagtérfedél az Allure szinten még nem jár.

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

Az autót kétliteres, 163 lóerős 400 Nm nyomatékú dízelmotor hajtja, ehhez 8 fokozatú, Aisin automata váltót csatlakoztattak, melyek együtt remek összhangot alkotnak. A dízelmotor nyomatékos, meggyőzően húz, a 0-100-as sprintet 8,4 másodperc alatt futja. A váltások simák, a váltó kényelmesen, észrevétlenül dolgozik, nincs holtidő, késlekedés, hullámvölgy, a váltó gyorsasága a duplakuplungos automataváltókéhoz hasonítható.  A futómű, nem az a tipikusan franciásan ringató, az autó méretéhez méltóan lépett át az úthibákon, az alapáras 17” kerekekkel pont a kellő feszességet adta meg ahhoz, hogy élmény legyen vele a sportos kanyarvadászat, de a kényelem is megmaradjon. Az élményt az üzemmódválasztóval tovább fokozhatjuk, aminek Sport állásában megszólal a hanggenerátor, élénkebb lesz a gázreakció, és magasabb fordulatszámnál kapcsol a váltó, vagy akár a saját kezünkbe is adhatjuk a sebességváltás lehetőségét a kormány mögötti váltófülekkel.

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

peugeot 508sw

Az 508 SW merész, modern formájával, kitűnő minőségérzetével üdítő színfolt a középkategóriában, mely szegmens jelenleg stagnál a felfelé ívelő SUV-eladások mellett. A legolcsóbb 508 kombi ára alulról súrolja a 10 milliót, 2.0 BlueHDi, 163 lóerős Allure felszereltségű tesztautónk 11 730 000 Ft.-ért vihető haza a kereskedésekből.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek és a Peugeot Magyarországnak.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Köszönjük a kiskunhalasi csipkeháznak, hogy lehetőséget biztosítottak a fotózás helyszínére.

Teszt: Bitó László

Fotó: Kajári Zoltán

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb