fbpx

Volkswagen ID.5 Pro bemutató – Egy elegáns elektromos kupé SUV

Duna Auto

A Volkswagen elektromos kínálatában már megtalálható az ID.5 az ID.4 SUV sportosabb megjelenésű testvére, amely kupés tetővonalat kapott.


A Volkswagen ID.5 Pro külseje

Az ID.5 4599 mm hosszú, 1613 mm magas, 1852 mm széles, amihez 2766 mm-es tengelytáv párosul. Ezek a méretek is mutatják, hogy ez nem egy kis városi elektromos autó, sokkal inkább nevezném tanknak, ennek ellenére nagyon vagány!

Szemből nézve kellemes a megjelenése, amit tovább emel az a néhány műanyagbetét és fénycsík, ami összeköti az első fényszórókat. A motorháztető vonalait viszont nem gondolták túl, a végletekig egyszerű. Oldalról szemlélve már jóval izgalmasabb a látkép, köszönhetően a kupés tetőívének, azonban nekem személy szerint a hátulja tetszik a legjobban. A hátsó ablak lejtési íve, a tövében elhelyezett légterelővel kimondottan vagány! Kicsit emlékeztet a Volvo C40 hátuljára, mivel az is hasonló érzéseket váltott ki belőlem. A hátsó lámpatestek fényjátéka és formája szintén szemet gyönyörködtető. 

A Volkswagen ID.5 Pro belseje

A belső tér kimondottan tágas és még a kupés tető ellenére is 180 cm-ig teljesen kényelmes a hátsó üléssor. Az első ülések – vagy inkább fotelek – nagyon kényelmesek és jól mutatnak, persze ehhez ki kell pipálni az Interior Style csomagot az extra listában. 

A sofőr előtt található fűthető multikormány gombjai első ránézésre érintősnek tűnnek, de szerencsére fizikailag is meg kell nyomni őket, hogy valami történjen, így sokkal ergonomikusabb a használat. Az ID.3-hoz hasonlóan itt is a kormány mögött, jobb oldalon kapott helyet az irányváltó kar. 

A középkonzol tetején elhelyezett „tablet” működése nekem lassúnak tűnt. Indítás után relatív sok idő kell neki, hogy magára találjon és a reakcióideje sem az igazi. Valószínűleg ez egy szoftverfrissítéssel orvosolható lesz, és mellette szóljon, hogy áttekinthetőbb, mint az ID.3 esetében. A kijelző tövében található érintésérzékeny csúszka használható, bár fura, hogy még mindig nem oldották meg a háttérvilágítását. 

Lejjebb tekintve az italtartókat, mögötte pedig a vezetéknélküli telefontöltőt és két USB-C aljzatot találjuk. A telefontükrözés wireless módon működik, így nem kell a kábel elvezetésével bajlódni. A csomagtér 549 liternyi helyet kínál, lehajtott hátsó üléssorral pedig összesen már 1561 liternyi tér áll a rendelkezésünkre.

A Volkswagen ID.5 Pro hajtáslánca 

A lemezek alatt szinte ugyanaz a technika található meg, mint az ID.4 esetében, azzal a különbséggel, hogy ez esetben már egy új vezérlőszoftvert alkalmaztak. Ez egy nettó 77 kWh-s akkumulátorcsomagot és a hátsó kerekeket hajtó állandó mágneses szinkronmotort jelent. Ez indítástól 150 kW-ot (204 lóerő) és 310 Nm maximális nyomatékot jelent. A gyári, WLTP szerinti a hatótávja egyetlen feltöltéssel 534 km. Ez azt jelenti, hogy városban 14-15 kWh/100 km-es fogyasztást kéne produkálnia, hogy kijöjjön az érték. A valóságban ez picit több, de nem vészesen, nálam 16 kWh-ás átlagfogyasztást írt ki, úgy, hogy ment a fűtés és közben töltöttem a telefonomat is. 

Autópályára felhajtva már megugrik a fogyasztás, 130 km/órára állított tempomattal már simán megette 24 kWh-át 100 km-en, ez pedig alaposan lecsökkenti a hatótávot. Viszont jó hír, hogy állítólag az új vezérlőszoftvernek köszönhetően a töltési idő csaknem 10 perccel rövidült. 

A Volkswagen ID.5 Pro vezetési élménye

A vezetés élménye nálam nagyban függ a komfortérzettől, ami ebben az autóban nagyon magas. A tágas tér, a minőségi anyagok és illesztések otthonos hangulatot teremtenek. Ez pedig megalapozza azt, hogy nagyon jó ennek a két tonna körüli monstrumnak a terelgetése. ECO módban és NORMAL-ban meglehetősen játékautósnak hat a kormányzás és a futómű is meglepően lágy. Cserébe viszont alacsony fogyasztással, kényelmesen utazhatunk autópályán és városban is. Én legtöbbet SPORT módban használtam az ID.5-öt, ennek nem az az oka, hogy boy racer-t  játszottam, hanem az, hogy az adaptív csillapításnak köszönhetően ott éreztem kellően feszesnek a kormányzást és stabilnak a futóművet. A vezetést támogató rendszerek széles garmadája található meg benne, a technika pedig körültekintően és finoman avatkozik be, ha éppen szükségét látja. 

A Volkswagen ID.5 Pro árfekvése 

Az alap felszereltségekkel ellátott Pro változat 2022 szeptember végén 22.7 millió forinttól érhető el. Azonban a Gleccser-fehér metálfényezés, az Interior Style csomag és azok az extrák, amelyek a Ferihegy Autó Kft. által biztosított tesztautóban megtalálhatók, bizony alaposan megdobják a vételárat, amely így már verdesi a 26 millió forintot. A modellel kapcsolatos további információkért keresd fel a Volkswagen szalon munkatársait.

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

A tesztautót a Ferihegy Autó Kft. biztosította.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb