fbpx

KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift (2022) bemutató – Még dögösebb lett a márka kompakt crossovere

Duna Auto

A modellciklus közepén sor került egy ráncfelvarrásra, amelynek keretein belül bővült a választható erőforrások listája, frissítették a formatervet és egy új, GT-Line felszereltséget is adtak neki.  

A KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift külseje

Az autó méretei semmit nem változtak, 4395 mm-es hosszával, 1495 mm-es magasságával és 1826 mm-e szélességével a Ceed és a Sportage közötti űrt tölti be. A külsején található néhány változtatás, ezek a facelift esetén szokásos elemeket tartalmazzák. Átdolgozták az első fényszórókat, így ezek immáron három részre osztódtak. Teljesen új lökhárítót is kapott, ami agresszívabb külsőt kölcsönöz neki, akárcsak a hűtőrács-dizájn! 

Oldalról nem igazán változott semmi, talán annyi mégis, hogy a frissítéssel egy opcionálisan rendelhető, új 18 colos felni is megtalálható már a palettában, amely kizárólag az XCeednél elérhető. A hátuljához érve elsőként az tűnik fel, hogy az XCeed pakett új helyre vándorolt, ahol már nem olyan harsány. A lámpatestek szintén kicsit frissültek, ahogy a lökhárító is. Sőt, a diffúzort idéző lökhárítóbetét is új vonalakat kapott, de a kamu kipufogóvégek még mindig kiábrándítóak… 

KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift belseje 

Az ajtót kinyitva a korábban már megszokott igényes belső tárul elénk. Bíztam benne, hogy egy alul lapított kormánykerékkel találom magam szemben, mert az illene a karakteréhez, de az csak a csúcsot jelentő GT-Line felszereltség kiváltsága. Az ülések kényelmesek, az infotainment rendszer átlátható és gyors. A hátsó üléssorban is akad hely bőven, akárcsak a csomagtartóban. Utóbbi jól pakolható és képes elnyelni 426 liternyi bőröndöt, ez pedig 1378 literig bővíthető. 

KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift hajtáslánca 

Ahogy azt már írtam az erőforrások listája is bővült, ugyanis három T-GDi benzinmotor az 1.0 literes 120 lóerős, az  1.5 literes 160 lóerős és az 1.6 literes 204 lóerős mellett egy benzines és egy dízel 48 V-os hibrid is rendelhető. Sőt, egy plug-in hibrid is található a kínálatban, ennek alapját az 1.6 literes erőforrás adja, amelyet egy 60 lóerős villanymotor egészít ki, így a rendszer összteljesítménye 141 lóerőre rúg.

A DunaAutó által biztosított tesztautóban az 1.5 literes, négyhengeres, 160 lóerős T-GDi dolgozott. Ehhez egy hatsebességes manuális váltó jár, ami véleményem szerint nagyon ütős kombináció, amivel mind városban, mind országúton élvezet közlekedni. Ami a fogyasztást illeti, az a tesztidőszak alatt nem volt túl meggyőző, de ennek az az oka, hogy iszonyatosan kevés kilométer volt még csak az autóban. Gyári adatok szerint 6.5- 7 liter körül már vígan lehet vele karcolni.


KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift vezetési élménye

Alapvetően szeretem a KIA-kat, többek között azért, mert kényelmes velük az utazás és jó érzés vezetni őket. A ráncfelvarrott XCeed esetében sincs ez másképp: A felfüggesztése pont annyira lágy, amennyire kell, a kormányzás visszajelzése is megfelelő. Ezek mellett minden kézre áll és jó a komfortérzet is. Igaz, hogy a terepjáró képessége inkább csak mutatóban van, de azért el lehet hagyni vele a járt utakat is…

A rengeteg vezetést támogató rendszer pedig még biztonságosabbá teszi az utazást. Többek között az adaptív tempomat egyik új funkciója, hogy képes a navigációs rendszer adataival is dolgozni. Például önállóan a megengedett maximumra csökkenti a sebességet. Körforgalomhoz vagy kanyarhoz közeledve pedig a kanyarodáshoz szükséges sebességre lassítja a járművet, majd visszagyorsít. A dugóban állva kifejezetten hasznos, hogy akkor is jelez a rendszer, ha az előttünk álló autó megindul! 

KIA XCeed 1.5 T-GDI X-Gold facelift (2022) árfekvése

A ráncfelvarrott KIA XCeed indulóára 2022 november végén 8.9 millió forint. A DunaAutó által biztosított tesztautó X-Gold felszereltséggel, 1.5 T-GDi-vel és a hatos manuális váltóval már túllépi a 10 millió forintos határt. A GT-Line csúcsfelszereltség pedig 11 millió felett kezdődik. 

További részletekért keresd fel a Duna Autó munkatársait.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb