fbpx

Íme az új Peugeot 208

Az új 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi.

Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya. Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll.

A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik.

Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett. Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új Peugeot 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a Peugeot-oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.

A 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan a 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.  A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül a 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk.

A megújult típus a PSA legújabb generációs padlólemezére és a CMP (Common Modular Platform) platformra épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki. Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A többféle energiaforrással való társíthatósága révén lehetővé teszi, hogy a jövendő tulajdonosok választhassanak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül. A környezetkímélő tulajdonságok a fejlesztés teljes időtartama alatt kiemelt fontosságot élveztek. Az új platform  használatával az alábbiaknak köszönhetően csökkent a 208 CO2-kibocsátása. A helykínálat és a csomagtartó térfogata ugyanakkora, mint a hagyományos motorral szerelt változaton. A 220 liter térfogatú akkumulátorok az új Peugeot 208 padlólemeze alatt kaptak helyet.

A Peugeot e-208 felfüggesztésének kialakításakor speciális fejlesztésekre és műszaki megoldásokra került sor (pl. az optimális súlyeloszlás érdekében), melyek segítségével a belső égésű változatokéhoz hasonló dinamikus tulajdonságokat sikerült elérni. Az e-208 nagy teljesítményű 50 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) szabványnak megfelelően akár 340 km hatótávolságot biztosít. Ugyanez az érték a NEDC (New European Driving Cycle) ciklus szerint a 450 km-t is elérheti. Az utastéri hűtőrendszerhez kapcsolódó folyadékkeringetéses hőszabályozás gyors feltöltést, optimális hatótávolságot és megnövekedett élettartamot biztosít. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik.

A Peugeot emellett a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát is kínálja: a benzinmotorok az Euro6.d, a dízelmotorok pedig az Euro6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.

3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:

  • PureTech 75 S&S BVM5
  • PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
  • PureTech 130 S&S EAT8

4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:

  •  BlueHDi 100 S&S BVM6

A Peugeot Fractal tanulmányból merítő új 208 az i-Cockpit vadonatúj generációjával jelentkezik. A futurisztikus vezetőhely mára a márka utastéri arculatának szerves része lett, és ma már világszerte több mint 5 millió járműben van jelen.

Az új 208-ba tervezett i-Cockpit a kifinomult ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi márkatárs esetében. Az új Drive Assist rendszer jóvoltából az új PEUGEOT 208 nagy lépést tett a félautonóm vezetés felé: legújabb generációs vezetéssegítő rendszereivel egyenesen a kategória élvonalába tartozik.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb