fbpx

Ha ezt tudja egy kínai SUV, akkor KELL – Dongfeng Fengon 5 testközelből (bemutató)

A korábbi, elektromos Dongfeng Seres 3 annyira jó benyomást tett rám, hogy szerettem volna kideríteni, vajon mit is tud egy belsőégésű motorral szerelt Dongfeng. Ennek megfelelően ezúttal a gyártó kupé SUV-ját a Fengon 5-öt próbálhattam ki egy tesztnap keretein belül. Remélem hamarosan hosszabb időre is kap a szerkesztőség egy ilyen tesztautót, mert igencsak kíváncsivá tett…  

A Dongfeng Fengon 5 külseje

Ahogy láthatod a tesztautón még „P”-s rendszám figyel, de 2022 elején már rendszámos példánnyal találkozhatsz majd a forgalomban. Legalábbis ehhez nagyon hasonlóval, ugyanis a fotókon látható hűtőmaszk az alacsonyabb felszereltség ismérve. Viszont nálunk csak a fullos modell kerül forgalomba, ezt a fapados példányt pedig az importőr kérte, mivel kíváncsi volt, hogy mivel másabb az egyszerűbb kivitel. Esetünkben még annyi a különbség, hogy a „B” oszlop mögötti üvegfelületek nem sötétítettek. 

A 4685 mm hosszú, 1865 mm széles és 1645 mm magas, 2790 mm-es tengelytávval bíró Fengon 5 vonalaiban több ismert és kedves típust fel lehet fedezni, de ezzel semmi baj, mivel az összkép minőséget és robosztusságot sugall.  Halkan MEGJEGYEZNÉM, hogy a hátsó lökhárító alján található két kipufogóvég igazi!

Kínai mivoltából adódóan megtalálható benne néhány olyan okosság, amely eddig csak a prémium autók kiváltsága volt: ilyen például a külső visszapillantó tükrök aljába intergált lámpa, amely a földre vetíti a márka emblémáját. Illetve a gombnyomásra lehúzódó oldalablakok és a kinyíló tetőablak is ide sorolhatók.

A Dongfeng Fengon 5 belseje

A méretes ajtót kitárva egy hatalmas és igényes belső tér fogadott, amely a panorámatetőnek köszönhetően meglehetősen világos is. A fekete bőrülések kényelmesek, ráadásul két további árnyalatban, kékben és burgundi vörösben is pompázhatnak. Apropó, a tesztalanyból hiányzik az ülésfűtés és néhány vezetést támogató rendszer, ezek a fullos, megvásárolható modellben már benne lesznek. A hátsó lábtér óriási, akárcsak a csomagtér, amelynek ajtaja teleszkópos. 

Az alul lapított, sportos bőrkormány fogása kellemes, a mögötte található hagyományos óracsoport is jól néz ki. Az érintésérzékeny infotainment rendszer menüje egyedi fejlesztés, ennek ellenére nagyon jól működik, a körülötte található anyagok és illesztések szépen kivitelezettek. Ami fura volt számomra, az a középkonzol alján elterülő, érintős klímavezérlő panel, amelybe még a FENGON feliratot is belecsempészték, kék háttérvilágítással. Utóbbi szépen gyűjti a port, de ez legyen a legnagyobb baj…

A Dongfeng Fengon 5 meghajtása

A teleszkópos motorháztetőt felnyitva az égvilágon semmit sem látni, ugyanis egy hatalmas műanyag elem takarja a különböző részleteket. Egy kis kémlelőnyíláson keresztül leshetjük meg a lényeget, vagyis magát a blokkot, amely a Mitsubishitől származik. Ez egészen pontosan egy négyhengeres, 1.5 literes turbós-benzines erőforrás, amely 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot tud az aszfaltra vasalni. Eredetileg egy 150 lovas blokk volt benne, de minimálisan módosítottak rajta azért, hogy a 92 oktános benzint is megegye. Ezt az erőt egy CVT váltó juttatja az első tengelyre, amely 6 sebességfokozatot „szimulál”. Európában csak ezzel az egy hajtáslánccal kapható a Dongfeng Fengon 5. 

A Dongfeng Fengon 5 vezetési élménye

Az egynapos ismerkedés után nem szeretnék és nem is lenne hiteles messzemenő következtetést levonni. Az viszont egyértelmű, hogy a robosztus, csaknem 2 tonnás kasztni terelgetéséhez meg kell markolni a kormányt, ez nem az egy ujjal terelgetős fajta! A felfüggesztés nem kellemetlenül kemény, de nem is annyira puha, hogy bizonytalanul billegjen a kasztni. A hangszigetelés autópályás tempónál is jónak mondható, akárcsak a 9 liter körüli fogyasztása. Utóbbi adat Soltész András, az importőr kereskedelmi igazgatójának megfigyelése, aki rengeteg időt töltött már a Fengon 5 volánja mögött. 

A múltkori Seres 3 bemutató után kaptunk hideget-meleget az olvasóktól a kínai autók istenítése miatt. NOS: ami jó az jó, felőlem lehet német prémium, vagy éppen hívhatják Dongfengnek is… Még, ha idegenkedsz is tőle, nézd meg élőben az autót. Hidd el, megéri! 

Ígéretet kaptunk arra, hogy a fullos modellt egy hosszabb tesztidőszakra is megkapjuk majd, előreláthatóan 2022 elején. Abban a tesztben több információval tudok majd szolgálni a most még vakon maradt területekkel kapcsolatosan.

A Dongfeng Fengon 5 árfekvése

A kínai gyártó Fengon 5 névre keresztelt autója négy színben (kék metál, fehér gyöngyház metál, Fekete metál, sötétvörös metál) és egyetlen felszereltségi szinttel lesz kapható, 10 milliós kezdőártól. A szkeptikusokat megnyugtatva a gyártó az alkatrész utánpótlásra is gondol, ugyanis Németországban már létesítettek egy alkatrész raktárat, de Kassán, az importőr központjához közel is terveznek központot létrehozni. Soltész András elmondása szerint a belső égésű modellekre 7 év vagy 150.000 km garanciát vállal a cég, ami több mint baráti!



Ráadásul erre a modellre is igaz, hogy egyáltalán nem érinti a chip hiány, mivel a kínai gyárban le tudják gyártani a hozzá szükséges lapkákat, így az autóipar szinte egészét sújtó alkatrészhiány NEM érinti a Dongfenget. Ennek köszönhetően a megrendeléstől számított akár 100 napon belül tudják is szállítani az autókat. Azt gondolom, hogy ez egy hatalmas adu lehet az újdonságokra nyitott vásárlók kezében, főleg, hogy ez a termék igényes és ár/érték arányban gyakorlatilag verhetetlen!

További információkért látogass el a Dongfeng Motor Magyarország weboldalára.

Bemutató/fotók: Háfra Zsolt

Köszönjük a tartalmas és élménydús napot Soltész András kereskedelmi vezetőnek és a Dongfeng Motor Magyarországnak!

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb