fbpx

Ford Transit Custom 2.0 TDCi teszt – Mindent (el)visz

Duna Auto

Tesztautónak többnyire az importőröktől az aktuális újdonságokat kapjuk, szinte kizárólag magas felszereltséggel, és személyautó kivitelben. Most rendhagyó módon egy haszongépjárművet kaptam meg kipróbálásra még azelőtt, hogy a tulajdonosa munkába állította volna. Plusz érdekesség, hogy a tesztalanyom nem vadonatúj modell, hanem egy már kiforrott típus, a Ford Transit Custom, 2.0 TDCi motorral.

A Ford nem ma kezdte a haszongépjármű gyártást, magát a Trasitot is 1965 óta gyártják, a jelenleg kapható sorozat pedig már a hatodik generáció. Időközben egész termékcsaláddá bővült a Ford kishaszongépjármű kínálata, melynek tagjai méret alapján növekvő sorrendben: Courier, Connect, Custom, Van.

Ebben a kategóriában háttérbe szorul a dizájn a praktikummal szemben, de azért a tervezők a lehetőségekhez mérten kitettek magukért. Az orrész tartalmazza a márka aktuális arculati elemeit: a hűtőmaszk, és a lámpák is jellegzetesen Fordosak. Áramvonalas a szokatlan, előrefelé keskenyedő forma, és a laposan döntött szélvédő, melyet a fülke után a furgonokra jellemző hasábforma követ, míg hátul a hosszú, keskeny lámpák csempésznek egy kis egyediséget a dobozformába.

A fülke belső kialakításában a funkcionalitás volt az elsődleges szempont, ennek ellenére a szemnek kellemes vonalvezetés itt is megmaradt. Az anyagminőség általánosságban rendben van, munkaeszközhöz hűen dominálnak a könnyen tisztítható műanyag elemek. Rengeteg tárolót kapunk, sok hely van az ajtóbelsőkben, nagy a kesztyűtartó, a műszerfal tetején és a váltó alatt is találunk pohártartókat, így a fedélzet mindhárom utasának jut egy-egy, sőt a szélső helyeken még palacktartót is elhelyeztek a térdek előtt. Ötletes, hogy a műszerfal tetején egy telefon/tablet tartó is helyet kapott. A magas üléshelyzetnek, köszönhetően a kilátás jó, ehhez hozzájárulnak a nagyméretű, holttértükörrel ellátott visszapillantók is. A sofőr ülése jól párnázott és kényelmes, ez kevésbé igaz az utasok padjára, a kétszemélyes ülőalkalmatosság már jóval szerényebb kivitelű. A helykínálat két személy részére még hosszú utakra is kellemes, de akkor sem kell szorongani, ha középre is be kell ültetni valakit néhány kilométerre. Sokat hozzáad az otthonossághoz, hogy a hátfalat is kárpitozták, így annak hő, és hangszigetelő hatása is van.

Annak ellenére, hogy tesztautónk a rövid tengelytávú alacsonyabb tetős változat, a raktér méretes, a 6 köbméteres puttony 3 EURO-raklap befogadására képes. A könnyű rakodhatóságot az alacsony padlómagasság, az 1030 mm szélességű utasoldali tolóajtó, és az akár 180 fokban nyitható két hátsó ajtószárny teszi lehetővé. A padló gumiborítást kapott, így kevésbé csúszkál a rakomány menet közben.

Az autó mozgatásáért a 2 literes EcoBlue dízelmotor felel ez a TDCi motor választható 105, 130, 170, és 185 lóerős kivitelben is, tesztautónkat a 130 lóerős változattal szerelték, mely 360 Nm nyomaték leadására képes. A fogyasztás teljesen elfogadható, vegyes körülmények között 7,5 liter körül tartható. Menettulajdonságáról elmondható, hogy a gyors gázreakció és a jól összehangolt hatsebességes kézi váltó miatt csak a magas üléshelyzet árulkodik arról, hogy nem személyautót vezetünk. A próba során üres raktérrel használtam a kocsit, amely közel 2 tonnás önsúlya ellenére is kellő dinamikával rendelkezett, érzésre bőven van benne tartalék, hogy az 1000 kg. -os maximális terhelhetőséget kihasználva se váljon nagyon lomhává az autó. A pedálok elrendezése komfortos, nekem egyedül talán a bal láb pihentetője tűnt egy kicsit magasnak. A kormányzás pontos, a futómű kissé feszes, de jól viseli az úthibákat. Noha a kasztni magas, várakozásaimmal ellentétben mégis stabil, nem hajlamos gyorsabb kanyarokban sem oldaldőlésre.

Haszongépjárműveknél sarkallatos kérdés lehet a méret, hiszen városi fuvarok esetén sokszor a parkolóhelyek mérete komoly akadály lehet a szállítmány célbajuttatásához. A Transit Custommal ilyen problémánk nem lehet, hiszen a 4973 mm -es hosszúság egy felső kategóriás személyautóénak felel meg, és a 2 méteres magasság akár még egy-egy mélygarázsba lejutást is lehetővé tesz.

A cikkünk megjelenését az ECOTREX.hu támogatta!

Teszt/fotók: Bitó László

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb