fbpx

Az egyik legnépszerűbb crossover konnektorosként lép szintet – Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid teszt

A Renault tett már le pár dolgot az asztalra az elektromos autók háza táján, 2020-ban pedig piacra dobta a saját fejlesztésű hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit, a Cliót, a Capturt és a Megane Grandtourt. Ezek közül a címben olvasható tölthető hibrid Capturt, az evolúció egyik nagykövetét próbáltam ki. 

A Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid külseje

Az autóhoz közeledve egyből feltűnik, hogy miben tér el az elődtől. Nos, mindenben. Ugyanis teljesen új vonalvezetést kapott az új Captur, a Plug-in Hybrid mivoltára pedig néhány apróság utal. Ilyen a B oszlopon és a csomagtér ajtón található kis embléma, az elrejtett kipufogóvég, illetve a felni közepén található kék kör. A motorháztető élei erőt és dinamikát sugallnak, ennek köszönhetően az egész orr rész markánsabb lett, mondjuk ez az egész külső formatervre igaz. Oldalról szemlélve láthatók a tipikus SUV-os kiegészítők, például a műanyag elemek. Az oldalablakok alján végighúzódó krómcsík párhuzamosan fut az ajtók legkiállóbb élével, ez kimondottan kellemes a szemnek, nem úgy mint az autó alsó részén található háromszög alak. A hátsó lámpák C- alakú dizájnja és a vonalak egyediek, felismerhetők. 

blank blank blank

A Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid belseje

Az ajtót kinyitva egyből feltűnik a lebegő “tartón” lévő automataváltó, ami kimondottan ízléses kialakítású. Az átlagos kényelemmel rendelkező, fűthető első ülések között található egy könyöklő, amely egyben tároló is, bár nem sok hely van benne. A sofőr előtt található, fűthető, műbőr borítású kormány fogása egész kényelmes, bár a kormányfűtés kapcsolóját rakhatták volna, mondjuk a váltógomb mellé… E mögött található a 10,25 colos digitális műszeregység, amelyen láthatjuk az akkumulátor töltöttségi állapotát, az aktuális energiafogyasztást, a hatótávot, illetve az energia-visszanyerést is. 

A műszerfal közepén található, álló tájolású, 9,3 colos infotainment rendszer érintőképernyőjének fizikális megjelenése és kialakítása nem igazán tetszik, de biztos meg lehet szokni. A rajta futó rendszer viszont stabil és jól működik az Apple Carplay is. Az alatta található fizikális gombok, hasznosak, bár engem nagyon zavar, hogy nem szimmetrikus, ugyanis 8 gomb van, így a vészvillogó kapcsolója nem középre esik, ettől aszimmetrikus lesz. A klíma kezelőpaneljének kialakítása viszont egyértelmű és letisztult.  

blank blank blank

A hátsó üléssor egy 16 cm-es sínen tologatható, így bőséges fej-, illetve lábtér áll a hátul utazók rendelkezésére is. Viszont a normál modellhez képest a csomagtartó mérete közel 150 literrel kisebb, előre tolt üléssorral csupán 379 liter lett. 

blank blank

A Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid hajtáslánca

A motorháztető alatt található a lényeg, vagyis a Renault saját fejlesztésű hajtáslánca, amely egy 1,6 literes szívó benzinmotorból és két elektromotorból áll. Ezek közös rendszert alkotnak a körmös kapcsolású, aszinkron váltóval, ami szintén a gyártó sajátja. Ennek megtervezéséhez segítségül hívták az F1 részleg tudását. Nagy előnye, hogy a váltószerkezet képes tölteni, hajtani vagy akár a kettőt egyszerre is, úgy hogy közben működik az elektromotor. Köszönhetően az indítómotor-generátornak, ami nem csak indítja a benzinmotort, hanem fel is pörgeti a szükséges fordulatszámra.  A nagyobb teljesítményű villanymotor kezdi el mozgatni az autót, a rendszer törekszik arra, hogy mindig EV módban mozdítsa meg a kasztnit, majd hibrid módban később bekapcsol a belsőégésű erőforrás is. A rendszer összteljesítménye így 160 lóerő lesz. Teljesen elektromos módban a hatótávja körülbelül 60 km, és 135 km/óráig tudja ezt. A fékenergia visszanyerés egész jó, de az akksi tölthető hálózatról is, mivel nincs felkészítve villámtöltésre, így a 3,6 kW-os rendszerrel kell neki 3 óra teljes feltöltéshez. 

A Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid vezetési élménye

Bevallom őszintén, hogy kicsit óckodtam a saját fejlesztésű hajtáslánctól, de kimondottan kellemes meglepetést okozott. Kiszámíthatóan, egyáltalán nem hektikusan kapcsol  a benzinmotor, a váltások finomak és hibrid, illetve sport módban dinamikusan autózható. Elővárosi ingázáshoz tökéletes választás egy Plug-in Hybrid modell, mivel alig kell használni a belsőégésű motort, főleg, ha a munkahelyen van töltési lehetőség. Roppant gazdaságosan abszolválható vele a bejárás, ugyanis hibrid üzemmódban 100 km-re vetítve 3 liter és 18 kWh fogyasztást írt ki a rendszer. Emellett a kormányzás és a futómű rendben van, bár kanyarban kicsit billegősnek érzem a kasztnit, utóbbi a felépítéséből adódik, autópályán pedig van egy kis szélzaj, de nem zavaró. 

A Renault Captur Intens E-TECH Plug-in Hybridről röviden

Összességében egy élhető és komfortos autó, egyetlen aggasztó dolog csupán az ára lehet. A Captur Intens E-TECH Plug-in Hybrid csak Intens felszereltséggel kapható, ennek alapára 2020 novemberében 10,7 millió forint körül mozog. A tesztautó árát a Lángvörös + Fekete gyémánt fényezés, a holttérfigyelő rendszer, az EASY PARKING és a KOMFORT csomag 11,7 millióig feltornázta, ami nem kevés, viszont ezek az extrák szükségesek. Tesztalanyom pontos konfigurációját a linkre kattintva meg is nézheted.  

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

 

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb