fbpx

Ár-érték arányban verhetetlen – Dacia Sandero Stepway Comfort 2021 teszt

A harmadik generációs Dacia Sandero igazán mutatósra, az európai szemnek is kellemesre sikerült. A 2007-ben bemutatott első széria óta sokat változott, ez egyértelműen látszik a jelenlegi tesztalanyon, a Stepway Comfort, vagyis legfullosabb, crossoveres kivitelen is. 

Régebben volt szerencsém egy korábbi Dusterhez is, ami finoman szólva is fapados volt, na, ez nem mondható el az új Daciáról. Éppen ezért, véleményem szerint nagyon népszerű lesz az alapmodell, de még a borsosabb árcédulával ellátott emelt hasmagasságú kivitel is.

A Dacia Sandero Stepway Comfort külseje

Az új Sandero, a Clio és a Captur padlólemezét kapta meg, így pontosan 4099 mm hosszú, 2007 mm széles és 1587 mm magas lett. Ehhez 2604 mm-es tengelytáv és 174 mm-es hasmagasság jár, utóbbi 41 mm-rel több a Stepway kivitel esetébem. Ha valaki nagyon szereti bújni a korábbi modellek mérettáblázatait, annak feltűnhet, hogy 90 mm-rel szélesebb és valamivel alacsonyabb lett a korábbi generációhoz képest.

Messziről is elég mutatós az Atacama-narancsmetál fényezésben pompázó tesztautó. Ez a szín ráadásul egész jól kiemeli a vonalait is, na meg harmonizál a belső térrel, de erről majd később… Elölről nézve feltűnő a több részre tagolt motorháztető, a crossovereknél szokásos X alak a lökhárítón, a méretes hűtőmaszk és a STEPWAY felirat, utóbbival a gyártó még jobban el akarja különíteni ezt, a sima Sanderótól. A LED-es fényszórók Y mintájáról elsőként a Volvo jutott eszembe. Igazából mindegy is honnan inspirálódtak, az összképben jól mutat. A nappali menetfény és a ködlámpa egy nagyobb méretű műanyag elemben található. Az orr rész alján pedig az elmaradhatatlan műanyag szegély. Ez az autó oldalán is folytatódik, a kerékjárati íveket körül ölelve, az ajtón található panelekkel és a küszöb alján található toldattal. 

A hátulját nem misztifálták túl, az X alakú lökhárító itt is visszaköszön, akárcsak az Y alak, a lámpákban, na meg a méretes műanyag kiegészítők. Nézegettük egy darabig, mire feltűnt valami, pontosabban valaminek a hiánya. Nincsenek kamu kipufogóvégek, amiért plusz pont jár. Egyébként el sem hozták eddig a kipufogó rendszert, az ugyanis a bal hátsó kerék előtt pufog ki.

Ennél a pontnál még érdemes megemlíteni a „moduláris hosszanti tetősíneket”, amelyek az autóhoz kapott imbuszkulcs készlettel elfordíthatók keresztben, és már rakhatjuk is fel a tetőboxot vagy bármi mást. Például az Ikeában olcsón számolt matracot… Az általam kipróbált Comfort felszereltségben ez az alapcsomag része, de az alatta lévő Essential esetében már 40 000 Ft-ért kérhető. 

A Dacia Sandero Stepway Comfort belseje

Számomra furcsa volt, hogy egy ilyen low budget autó is, kulcskártyával a zsebben, közeledve magától nyit, nem kell gombot nyomni hozzá. Az indításhoz sem kell kulcs, elég, ha a kártya nálunk van. Természetesen, ha leparkolunk és eltávolodunk az autótól, akkor egy bosszantó hanggal tudatja az autó, hogy bezárt. Elvileg ki lehet kapcsolni ezt a hangot, de én nem találtam meg. 

Ezután ért a következő meglepetés, ami nem más, mint az autó beltere volt! Rengeteget változott mind anyaghasználatban, mind azoknak minőségében. Kezdjük az első ülésekkel, amelyeknek egész jó az oldaltartásuk, ráadásul a sofőr még egy 80-as évek Amerikáját idéző kartámaszt is kapott. Személyesen ilyet, utoljára egy 2006-os Citroen Xsara Picassóban láttam. Automata váltó esetében indokolt lehet és biztos kényelmes, engem speciel kicsit akadályozott a váltásoknál. Az üléskárpit és a varrás is mutatós, fiatalos, a fejtámlák is jól néznek ki. A hímzett Stepway felirat pedig exkluzivitást sugall. A hátsó üléssor kényelmes, akad fej-, illetve lábtér még 190 cm körüli magassággal rendelkező embereknek is. A 328 literes csomagtér alatt esetünkben a pótkerék kapott helyet, ez extraként vásárolható, alapból ugyanis defeketjavító készlet lapul a helyén. Az erősebb, TCe 100 LPG motorral szerelt változatban pedig ide szerelik be a tartályt, így nem vesz el a tárolókapacitásból. A csomagtartóban egyébként több akasztó is található, amik nagybevásárlásnál jól jöhetnek. A háttámlákat ledöntve egyébként 1108 literre bővíthető a csomagtér. Ráadásul az utastérben is sok rekesz található, ahova sok apró cuccot el lehet rejteni. 

blank

A műszerfal egy csíkban textilborítást kapott, amit drágább autókban sem nagyon látni manapság, ha meg igen, akkor nem feltétlen ízléses kivitelben, itt egész jól eltalálták. Az első ajtókra is jutott ebből az anyagból. Valószínűleg emiatt kaptak a hátsó ajtók könnyen tisztítható műanyagot, a csomagtér ajtó pedig kevés borítást, de őszintén, ezek kit érdekelnek? Ahol látod és sokat tapizod, ott jól néz ki, és ez a lényeg. 

Emellett más érdekesség is található a középkonzolon, mégpedig a 8 colos infotainment rendszer kijelzője, ami kicsit ugyan táblagépesnek hat, de teljesen jól használható, ráadásul okos is, mivel vezeték nélkül tudja a az Android Auto és az Apple CarPlay-t is. Ez meglepett, hogy egy Dacia már tudja ezt… Igaz, szükséges hozzá a „MEDIA NAV csomag 8” névre hallgató, 70 000 Ft-os extra, ami végül is nem vészes ár. Külön pont jár a kijelző mellett található telefontartóért, és az alatta lévő USB bemenetért. Előbbit indokolatlannak gondolnánk, de jópofa és komfortos. Hirtelen nem is tudnék mondani olyan autót, ahol normálisan meg van oldva a telefontartó kérdése. Jó, Peugeot bizonyos modelljeiben van egy kis tálca a középkonzol alsó részében, de ehhez képest, az el van dugva.

Középen, a kijelző és a szövetbetét alatt, egy igényes kivitelű dupla szellőző található. Stílusos narancssárgás kiegészítéssel, ami visszaköszön a beltér több részén, sajnos ez az összes többi külső szín esetében is ilyen, nem változtatható. 

Lejjebb egy magányosan álló, gombsor árválkodik, ahol többek között a Start-Stop rendszert egyetlen gombnyomással ki tudjuk kapcsolni. Nagyon tetszett, hogy nem kell a menüben barangolni vagy a bal térdem magasságába tekintgetni… Itt kapott még helyet az ECO gomb is, értelemszerűen ezzel még gazdaságosabban lehet közlekedni, szerintem ezzel hozható a gyári, 6 liter körüli adat. 

Alatta a Dusterben található klímavezérlő  látható, amely ugyan egy zónás csak, de könnyen áttekinthető, fizikai gombot kapott a klíma, az első-, illetve hátsó ablak fűtése is. Dizájnra illik az összképbe. Lejjebb egy szivargyújtó aljzat és egy USB csatlakozó található. Előbbiből a hátsó üléssornál is találunk egyet. 

A sofőr előtt lévő műbőr multikormány fogása kényelmes, nem pakolták tele sok gombbal, de minden elérhető róla. A mögötte lévő, jobb oldalon található Renault-os kapcsolót meg kell szokni. Az óracsoporton két analóg műszer között kapott helyet egy álló tájolású fekete-fehér kijelző, amin túl sok minden nem jeleníthető meg, de jó, hogy ott van. 

A Dacia Sandero Stepway Comfort hajtáslánca

Összesen 3 erőforrás közül lehet választani, ezek mind, 3 hengeres, 999 köbcentis benzinmotorok, csak a teljesítményük különbözik. Az SCe 65 a leggyengébb, és a nevéből adódóan 65 lóerőt tud. A legerősebb a TCe 100 LPG, amibe gyárilag beszerelik a rendszert és a tartályt is. A kettő között van a TCe 90-es egység, amely 90 lóerőt és 160 Nm nyomaték leadására képes, ami kevésnek tűnhet, azonban a gyakorlatban egész jól mozgatja az 1070 kg körüli kasztnit. A három közül csak ehhez a verzióhoz kérhető CVT váltó. Esetünkben a hatfokozatú manuális váltó volt, amely egész jól tette a dolgát.



A fenti adatokból is látszik, hogy ez egy élhető konstrukció lehet hosszú távon is, hiszen nincsenek kihegyezve túlságosan az erőforrások, így valószínűleg kevés motorhibás lesz majd belőle. De, mivel nem vagyok jós, így ezt majd az idő eldönti… 

A Dacia Sandero Stepway Comfort vezetési élménye

A 90 lóerejével és a gyári adat szerinti 12 másodperces 0-100 km/órás sprintidejével nem egy sportos jószág, de nem is kell, hogy az legyen. Hiszen kényelmes, tágas, magasan ül benne az ember, jól ki lehet látni és ugyan nem túl dinamikus, azért tud lendületből közlekedni… 

Az alatta lévő futómű nem egy bonyolult darab, de ennek ellenére meglepően jól vizsgázott rossz minőségű úton is. A kormánymű nem igazán ad túl sok visszajelzést, ami jó lenne. Autópályás tempónál már zavaró a szélzaj, városban elviselhető. 

Nekem a tesztidőszak alatt 6,8 literre sikerült levinni az átlagot vegyes, de leginkább városi használattal. ECO módot használva ez még lejjebb tornázható, illetve, mivel 149 km volt a tesztautóban mikor átvettem, így erősen bejáratós volt még. 

Az árához képest egyébként elég sok vezetéstámogató rendszert is megkapott az autó. Például holttér figyelőt, aktív vészfékező rendszer, tolatókamerát és parkoló radarokat. 

Így fest a matek a Dacia Sandero Stepway Comfort esetében

A sima Sandero alapfelszereltséggel 3,4 millió forinttól érhető el 2021 február végén. A Stepway kevésbé felextrázott, Essential kivitele 4,3 millió forintnál kezdődik. A tesztalany Comfort felszereltséggel és pár extrával 5,42 millió forintos tétel, ami a tudásához mérten még mindig jó ár-érték arányban.  

A Dacia Sandero és Sandero Stepway felszereltségeiről, motorválasztékról a Dacia Duna Autó Zrt. weboldalán, a linkre kattintva tájékozódhatsz bővebben. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb