Duna Autó Zrt.

Audi TT – ritka fenevad

Mostani menetpróbánk alanya egy igazán különleges vas, amelyből meglehetősen kevés került Magyarországra. A 2004-es gyártású, 3.2 literes, első generációs TT pazar állapotban van, ráadásul hozzáértő kezek közé került, így néhány érdekességet is megtudhattunk róla.

tt8

Amikor megpillantunk egy TT-t, alapból kissé megugrik a pulzusunk, ezzel nem lehet mit kezdeni, „foglalkozási ártalom”. Jelen esetben ezt az izgalmat szorozzuk meg kettővel, ugyanis egy 3189 köbcentis, 250 lovas (VR6-os motorral és DSG váltóval szerelt) példánnyal kerültünk szembe, melyből itthon csupán pár darab van.

A tulajnak korábban egy tuning Corradoja volt, azonban szeretett volna egy teljesen gyári állapotú kétajtóst, és mivel annak idején a TT-t volt lehetősége több alkalommal is kipróbálni, ezért hosszú keresgélést követően a képeken látható, ritka kivitelre esett a választása. Az első gazdás, végig korrektül vezetett szervizkönyves Audiban 123.000 kilométer volt a vásárláskor (jelenleg 130.000-nél tart a számláló), ára – ennek megfelelően – a piacinál valamivel magasabb volt.

tt1

Mindenképp DSG váltóval ellátott modellt szeretett volna a tulaj, elmondása szerint ugyanis a sportfokozat kihozza a vadállatot az Audiból, érdemes használni a kormány mögött elhelyezett váltófüleket, mely egyébként az alapfelszereltség része volt. Bár tisztában volt vele, hogy ezek a váltók előbb-utóbb beadják a kulcsot, de még bő 20-30 ezer kilométer lehet benne a felújításig. A TT átlagfogyasztása a fedélzeti számítógép szerint 11.2 liter, persze ez teljesen átlagos használat mellett 10.5 körül is tartható, de ki nem lépne oda néha egy ilyen autónak? Németországi autópályán 150-160-as tempónál 9.3 volt a legalacsonyabb mért adat. A gyári sportfutómű is teljesen rendben van, ráadásul nagy előnye, hogy átlaghasználat mellett is vállalható marad, nem érződik túlságosan nyersnek.

Bár kívül-belül minden porcikájából érződik a sportosság, a 3.2 nincs feltüntetve az autó hátulján, a hozzáértők az első lökhárítók oldalán lévő légbeömlő, valamint a hátsó szárny toldata és a dupla kipufogók speciális kialakítású borítása alapján állapíthatják meg, hogy éppen milyen típust is látnak.

tt2

A papíron 2+2-es TT sokkal nagyobbnak érződik belülről, mint amekkorának tűnik, kicsit ugyan bunkerszerű a kilátás, viszont nagyok az üvegfelületek, minden irányba jól ki lehet látni. Az extrák között megtaláljuk az egyzónás digitális klímát, illetve az ülésfűtést is, navigáció nincs benne, de a problémás és drága frissítések miatt ez nem is baj, ellenben utólagosan beépített parkolóradar van, tesztalanyunkban ez az egyetlen nem gyári kiegészítő.

Szervizelés esetén – mivel kevésbé elterjedt variánsról van szó – magas szakértelemmel rendelkező szerelőhöz érdemes vinni. A vásárlást követően egyetlen probléma jelent meg, rövid (néhány kilométeres) utakat követően időnként dadogva indult, de egy új bemelegedési program megoldotta a gondot. Ezt leszámítva abszolút megbízható járműről beszélünk.

Vélhetően az ország egyik legszebb állapotú 3.2-es TT-jével volt dolgunk, az Audi gazdája pedig szeretné is, hogy ez így maradjon, szerintünk erre minden esély meg is van!

Bense Róbert

motortisztítás
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close