fbpx

A lényeg változatlan – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD teszt 2021

Duna Auto

Mint azt már korábban is hangoztattam, nekem bejönnek a Ssangyong modelljei – pláne a frissebbek. Nincs ez másképp a ráncfelvarráson átesett Musso Grand esetében sem, amelyet nem tagadom, hatalmas izgalommal vártam. Végül nem csalódtam benne, a megtett 700 km szinte minden percét élveztem, akár aszfalton, akár terepen közlekedtem vele. Vegyük is szemügyre, hogy mi változott tavaly óta a Mussón, mert már első ránézésre is akad módosítás bőven.

A Ssangyong Musso Grand Premium 4WD külseje

Az Amazonia zöld metál fényben valami elképesztően tekintélyt parancsolóan hat a frissített Musso Grand. Nyilván nem csak a színe, hanem a méretei miatt is (5405 mm hossz, 1950 mm szélesség, 1855 mm magasság és 3210 mm tengelytáv). Ezekhez a méretekhez egyáltalán nem tűnik soknak a 12.2 m-es fordulókör!

A frissítés leginkább az orr részen figyelhető meg, ahova egy teljesen átdolgozott, máshol még nem alkalmazott, hatalmas krómos hatást keltő hűtőmaszkot álmodtak meg a dizájnrészleg munkatársai. Emellett a lámpatesteket is átszabták, így a módosításoknak köszönhetően a visszapillantóban egy amerikai stílusra hajazó morcos dél-koreai pickup néz vissza.

Oldalról nézve feltűnik néhány él, kidomborodó részlet az öv vonal alatt, amelyek különösen izgalmassá teszik a hatalmas felületet. Mondjuk, ebben segítenek még a fellépők is, ezek a ki és beszállásnál kimondottan hasznosak, bár ekkor a 22 cm-es hasmagasságból és a jobb terepjáró képességekből kicsit engedni kell.

A platóhoz érve elsőre úgy tűnhet, hogy semmi nem változott, hiszen ugyanúgy álló tájolású lámpák ölelik körül a hátfalat, viszont ezek is kicsit át lettek rajzolva, talán már nem annyira szögletesek. Az ajtót lenyitva elénk tárul a kategória legnagyobb raktere: a maga 1610 mm hosszával és 1580 mm szélességével, amely ugyan a kerékdoboknál 1280 mm-re szűkül, de még így is rendesen pakolható majdnem 1000 kg-ig.

Az autót körbejárva, a képeket nézegetve feltűnhet, hogy pár helyen a REXTON felirat díszeleg a Mussón, ami kicsit össze is zavarhat titeket e sorok olvasása közben. Mivel felkeltette kíváncsiságomat, így egy kisebb kutató munkába fogtam, amely végén elégedetten dőltem hátra, mivel meglett a megoldás!

Tehát, a Musso Grand műanyag karosszéria szélesítésein és a zárható rolón azért szerepel REXTON felirat, mert néhány piacon a Rexton Sport XL-néven fut ugyanez a modell. A roll bart és zárható rolót készítő cég görög központtal rendelkezik, így valószínűleg náluk is ezen a néven ismerik. A műanyag kiegészítőket nem találtam meg egyetlen viszonteladó webshopban sem, de a magyarázat abban a helyzetben is hasonló lehet. Csak halkan jegyzem meg, hogy ezek a kiegészítők hatalmasat dobnak az összképen, nyilván egy pickup esetében a funkcionalitás a lényeg, nem pedig a kinézet, de mi gyarló emberek sosem vetettük meg a szép dolgokat. A rolónak köszönhetően pedig egy hatalmas zárható rakteret is kapunk. Mondjuk, ezzel nem árt vigyázni, mert kissé nehezen lehet elfordítani a műanyagkallantyút, ellenben könnyű használni azt. A kemény, ugyanakkor strapabíró műanyagbetéttel ellátott platón ugyan túl sok rögzítő kampó nem található, így kisebb csomagot nem szerencsés feldobni a „hátára”.

A Ssangyong Musso Grand Premium 4WD belseje

A hatalmas ajtót kitárva egyből megragadták a tekintetemet az extra tételként kipipálható szellőztethető és fűthető barna bőrülések, amik sokkal inkább fotelek, amelyek jól harmonizálnak a külső zöld fényezéssel. Mivel kicsit vékony vagyok, így az oldaltartás nem volt túl jó, de nem is egy kanyarvadászatra termett jószággal van dolgunk. A hátsó üléssor két szélső helye is fűthető, ami jó dolog, ráadásul hatalmas fej és lábtér áll rendelkezésre. Az ülőlap hossza szerintem elégséges.

Ha jobban szemügyre vesszük a belteret, akkor észrevehető, hogy a formavilág nem sokat változott, az anyagminőség és használat, valamint az illesztések pontossága viszont annál többet. Talán a két analóg óra között található kijelző lett igényesebb. Színes és fekvő tájolású, minden eddiginél több adat jeleníthető meg rajta.

A kezelőszervek és gombok elhelyezése továbbra is remek, minden ésszerű és átgondolt. A középkonzol tetején található érintőképernyő képi világa szép, a rajta futó rendszer ugyanakkor kicsit lassú és nem tud magyarul. A menürendszer nem túl bonyolult, bár nem is kell bűvészkedni vele túlságosan, mivel a kábelesen elérhető telefontükrözésnek köszönhetően a telefonunkon keresztül mindent megoldhatunk.

Tetszik, hogy a kétzónás klíma paneljén megmaradt minden fizikális gomb, ráadásul jó nagy méretűek is. Alatta telefontartó, szivargyújtó és USB csatlakozó is helyet kapott. A beltér egyetlen eleme nem nyerte el a tetszésem, ez pedig a váltókar és körülötte látható kulissza. Annyira örültem, hogy a Rextonból kikerült… Itt azonban beépítették, ennek az az oka, hogy a lemezek alatt maradt a korábban bevált technika. 

A Ssangyong Musso Grand Premium 4WD hajtáslánca 

Nagyon kíváncsi voltam, hogy az új Rextonban látott hajtáslánc hogyan teljesít majd ebben. Végül az átvétel előtt esett le, hogy valószínűleg a Musso Grand frissített változata nem kapta meg az újabb motort és váltót, szóval a külcsín alaposan változott, míg a lényeg, esetünkben az erőforrás maradt a korábbi verziós.

Tehát a krómos hűtőmaszk mögött az egyetlen választható erőforrás a négyhengeres, 2.2 literes dízel (E-XDi), amely 181 lóerő és 420 Nm nyomaték leadására lett felvértezve. A váltó is maradt a hatfokozatú automata. Már a tavalyi, fekete tesztautóban is nagyon tetszett ez a jól összerakott technika, és nem mellesleg jól mozgatja a 2200 kilogrammos kasztnit. Kicsit sajnálom, hogy a lemezek alá nem jutott az újdonságokból, de üzleti szempontból nézve valahol érthető a dolog…

A Ssangyong Musso Grand Premium 4WD vezetési élménye

Ugyan megkaptam, hogy furán festek egy ekkora monstrum volánja mögött, mégis szeretem vezetni a hasonló mérettel megáldott modelleket, amelyeket jóval könnyebb irányítani, mint az elsőre látszik. A 360 fokos kamerának és a radaroknak köszönhetően pedig még parkolni is gyerekjáték vele. Megállja a helyét aszfalton is, bár nagyobb tempónál ráz, ez részben a tekercsrugós felfüggesztés miatt, részben a 20 colos kerekek miatt van Tény, hogy nem pakoltam meg a platót, szóval lehet azért is viselkedett így, mert üres volt. Terepre merészkedve fontos mérlegelni, hogy ez nem terepjáró, már csak a túlnyúlások miatt sem, amelyek eléggé rontják a terepszöget, és ezzel a terepjáró képességeket. Viszont egy nyomvályúsabb mezőgazdasági vagy erdészeti úton simán megállja a helyét. 

Az összkerékhajtást szinte alig kapcsoltam be, mivel a sperr diffi szépen tette a dolgát. A menetstabilizáltort kikapcsolva pedig még egy kis mókának is akad helye. Ezt azért helyén kell kezelni, mivel egy 2.2 tonnás monstrumról van szó. Igaz, hogy a motor szinte olyan csendesen jár, hogy alig hallani, de a váltó mégis lomhábban teszi a dolgát, mint azt egy személyautótól megszoktuk, és a gázpedál reakció sem hozza a sportos feelinget, mégis az az ember érzése, hogy egyben van ez a technika.

A Ssangyong Musso Grand Premium 4WD árképzése

Az alapmodell nettó 7.6 millió forinttól indul. Tesztautóm Premium felszereltéségén túl pluszban is fel lett extrázva. Automataváltó, tetőablak, barna bőrülések, 360 fokos kamera rendszer és 20 colos kerekek is bekerültek a konfigurátor összegző táblázatába. Így már nettó, 11.6 millió forintot kóstál. Ez bruttóban 14.6 milliót jelent, ebben viszont nincsenek benne az utólagosan felszerelt kiegészítők, mint például a roló, a rollbar és a műanyag kasztni szélesítései. A Ssangyong kofigurátorában te magad is összerakhatod a számodra legideálisabb modellt!

Röviden a Ssangyong Musso Grand Premiumról

Nekem összességében tetszett a Musso Grand, ahogy általában a Ssangyong modelljei is. Jó az összkép és az életérzés, amit nyújt. Ugyanakkor kicsit csalódottá tett, amikor láttam, hogy a ráncfelvarrás a külső formavilágot érintette, de az erőforráshoz és a váltóhoz viszont nem nyúltak. Tisztában vagyok vele, hogy sokat nem fogok látni belőle az utakon, mivel a pickupok piaca szűkebb, mint a személyautóké, viszont tökéletes választás lehet, ha ki kell menni terepre egy nagyobb rakománnyal. Pl. vadásztársaságoknak, ebben a szín összeállításban meg pláne. Ráadásul külön kiegészítőként vásárolható hozzá vadfelhúzó rámpa és csörlő is…

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet WAE Kft.-nek!

Tesztünket a Fábián Kft. támogatta!

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb