Vad koncepció – Citroën Survolt
Biztosan sokan találkoztatok már az internet bugyraiban ezzel az elképesztő külsővel megáldott Citroënnel, amely – bármennyire is meglepőnek tűnik – létezik, és ugyan nem került sorozatgyártásba, de készült belőle működőképes példány, ami már önmagában nagy szó.
Néha szükség van az alkotói szabadság kiélésére, így gondolták a francia gyárnál is, másképp nem születhetett volna meg ez az érdekes tanulmány még öt évvel ezelőtt. A Survolt nevéből könnyen kikövetkeztethető az elektromos meghajtás, és talán az is, hogy a korábbi koncepcióautó, a Revolte irányvonalát továbbfejlesztve hozták létre. Hogy hol csúszott meg az a bizonyos ötletbödön, nem tudhatjuk, de a képeket elnézve a Revolte amúgy is izgalmas formavilágán sikerült még egy nagyot tolni a tervezőknek. Hogy bizonyítsák, a Survolt nem csak egy kósza ábránd, meg is építették, sőt nem is akárhol tesztelték a villanygépet. Amellett, hogy megmutatták azt, hogy egy látványautóból is össze lehet rakni egy működőképes sportgépet, marketingeszköznek is kiváló volt a Survolt.
Első ránézésre megállapítható, hogy az életre hívott tanulmány nem egy óriásautó. A mindössze 3.85 méter hosszú 1.87 méter széles és 120 centis magas Survolt egészen apró sportkocsi hatását keltette, súlya ennek ellenére elég masszív volt, 1150 kilogrammot nyomott. A sporthatást fokozta az ovális orr, amit a kerekded hűtőrács és a csíkszerű LED-fényszóró tette még izgalmasabbá, a Batmobilra hajazó hátsó részről már nem is beszélve. A tesztelésére végül Le Mansban került sor, a két villanymotorral ellátott 300 lovas vas 260 km/órát ért el, a lítium-ion akkumulátorok összesen 200 km hatótávot biztosítottak.
Ami bizonyos, hogy ilyen formában a Survolt valószínűleg nem fog kikerülni az utakra, azonban az elmúlt években már tapasztalhattuk, hogy a koncepcióautók sok esetben részleteikben kerülnek át az új modellekbe. Bár volt szó arról, hogy az extravagáns villanyautó esetleg a versenypályán tovább élhet, és egy márkabajnokság keretei között még több példányt készíthetnek, de öt év távolságában erre már elég kevés esély van. A Citroënnél azonban nem álltak le a „jövőautók” tervezéseivel, legutóbb a Drivine DS-ről láthattunk impozáns fotókat, és bizony érezhető a Survolt szelleme, igaz a szériagyártás még ennél a típusnál sem biztos, de már jóval közelebb áll hozzá, mint elődei.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!