MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Volkswagen Passat B8 teszt – osztályelső

Volkswagen Passat B8 teszt – osztályelső

2017. november 16.

A Volkswagen Passatból 1973-as megjelenése óta több mint 22 millió példány kelt el az egész világon. A sorozat legújabb darabja a nyolcadik generáció, 2015-ben nagy főlénnyel az év autója lett, nézzük, hogy miként hozza az elvárásokat.

A B8 újragondolt motorpalettával gördült ki a gyárból, amelyek köszönhetően a hivatalos adatok szerint 20%-kal csökkentették az üzemanyag fogyasztást és a  károsanyag-kibocsátást. A benzines erőforrásoknál öt motor közül lehet választani: 1395 köbcentis TSI motorból van 125 és 150 lóerős változat, fölötte ott az 1798 köbcentis TSI (180 LE), és a csúcsot jelentő kétliteres TSI (melyből  220 és 280 lóerős verziók léteznek). Dízelek esetében is van miből válogatnunk, az 1598 köbcentis 120 lóerős és a 1968 köbcentis TDI motorból 150, 190 és 240 lóerős kivitelek kérhetőek. A csúcsdízel kétezres TDI csak 4Motion változatban kapható, ehhez hozzátartozik az összkerékhajtás és a 7 sebességes duplakuplungos DSG váltó biturbóval kiegészítve, melynek maximális nyomatéka 500 Nm.

DSC_0777

DSC_0807

Jelen tesztautónk lelke azonban egy soros 4 hengeres, 16 szelepes, 2 literes és 150 lóerős turbós dízelmotor, melynek maximális forgatónyomatéka 340 Nm, amit már 1750-es fordulatszámnál képes leadni, és ennek köszönhetően 8,7 másodperc alatt van 100-on, a végsebessége pedig valahol 220-230 km/óra körül alakul. A két vezérműtengelyes (DOHC) erőforráshoz egy hatsebességes manuális váltó kapcsolódik, mely precízen kapcsolható, már-már óramű pontosságú, és nagyon rövid úton jár. A fogása a bőrborításnak köszönhetően kellemes, nem kell attól félni, hogy csúszkálni fog rajta a kezünk. A hátramenet az előző modellekhez képest semmit sem változott – lenyomjuk a váltót és az első sebességi fokozat mellé tudjuk kapcsolni (ez egy jól megszokott és kényelmes megoldás a Volkswagentől).

DSC_0822

A beltér anyagminőség szempontjából kifogástalan, az ülések puhák és komfortosak, a vezetőülés rendelkezik derék, gerinc és combtámasszal, amihez nagyon gyorsan hozzá lehet szokni, főleg ha az ember hosszú utakra használja. A dizájnban túl sok izgalmat nem lehet felfedezni, a középen elhelyezett analóg órát kivéve, ami viszont inkább egy picit rontja az összképet. Utasként is kellemes a hátsó üléseken tartózkodni, hisz hatalmas láb- és fejteret kapunk, emiatt magas emberek is kényelemben érezhetik magukat. A praktikus pohártartós könyöklő is tartozék, (síléctartós, csakúgy, mint a korábbi modellekben) a háromzónás digitális klíma pedig csak hab a tortán. A csomagtartó űrtartalma 586 liter (ezt is kibővítették 21 literrel), a hátsó üléseket gombnyomásra lehajtva 1152 literes rakteret kapunk. Az autóhoz teljes értékű pótkerék és emelő is tartozik (ez mostanában elég ritka a piacon, hisz az új autók nagy részénél csak gumijavító készletet adnak).

DSC_0860

Egyből kiszúrható, hogy a kormány más, mint amit idáig megszokhattunk, ugyanis alul le van kerekítve, ez két szempontból is előny. Egyrészt a magasabb emberek is kényelmesebben be tudnak ülni az autóba, nem kell egyből hátrahúzniuk az ülést, másrészt mivel a kormánymű elektro-mechanikus sebességfüggő szabályozással kapható, ezért finom kormánymozdulatoknál kényelmesen és könnyedén forgatható, nagyobb sebességnél pedig természetesen merevebb, biztos fogást ad. Az úttartására sem lehet panasz, a gyári 16-os felnikkel szinte átsiklik az úthibákon, kanyarokban is stabil marad, ráadásul a majdnem 4.8 méter hosszú testhez képest a 11.7 méteres fordulókör is abszolút elfogadható. Csendessége a jó szigetelésnek köszönhető, magasabb tempónál, a sztrádákon is halk marad. A hangja dízelhez mérten nem kerregős, az átlagtól kicsit lágyabb, 3000-es fordulat felett kellően ki is simul.

A külső eléggé robusztusra és németesen futurisztikusra sikeredett. Jól mutat a lámpatest a fekete hűtőrács krómbetéttel, az ívek és az idomok időtálló formájúak. Külön kiemelendő a tanksapka és a hátsó lámpa külleme, ez utóbbi finomabb vonalvezetésű, mint az elődmodellnél. A köd és a menetfény lámpáit is átalakították. A motorháztető a B7-es Passathoz képest nem változott sokat, sőt mondhatni, hogy szinte hozzá se nyúltak. Áramvonalasabbak lettek ugyanakkor az oldalsó tükrök és hosszabb indexburát kaptak, illetve a hátsó ajtók ívét meghosszabbították, továbbá a kilincsek is kellemesebb fogásúak lettek.

Jöjjenek a szigorú számok: az előző típushoz képest a B8-as Passatnak 79 mm-rel nagyobb a tengelytávja (2791 mm), igaz 2 mm-rel rövidebb (4767 mm), de 12 mm-rel szélesebb (1832 mm) 14 mm-rel alacsonyabban ül (1456 mm), ám ami igazán meglepetésként ért, azaz utastér, amit 33 mm-rel kibővítettek. Az autó tömege 1400 kg (nehéz a motorháztető, az ajtók, a csomagtartó – nem spóroltak ki belőle semmit) de ez egy kicsit sem érezhető a vezetési élményen, nagyon könnyen mozgatja a kaszniját, mindezt egészen kedvező étvágy mellett.

DSC_0829

Fogyasztása a gyári adatokat nézve városban 4.9l/100 km, országúton megelégszik 3.9 literrel is, kombináltként 4,3 literre van szüksége. A tényleges adat kb. 10.000 km megtétele után vegyes üzemben 4,8-5,2 liter, de 100 kilométerenként városban 3,6-3,8 literrel is beéri. Az autót négyféle módban tudjuk használni (Eco, Comfort, Normál és Sport) ami befolyásolhatja a fogyasztás mértékét, és ehhez hozzájön még a Start-Stop (fékenergia visszanyeréses) rendszer is.

A Passat és Passat Variant esetében három felszereltségből (Trendline, Comfortline, Highline) lehet választani. A tesztautónk egy Comfortline felszereltségű modell, amiben alap az ASR (Kipörgésgátló), EDS (Elektronikus differenciálzár), ESP (Elektronikus stabilitásvezérlés) ACC (Távolságtartó automatika), APS (Parkolóradar elől-hátul), az Auto-Hold (Elektromos rögzítő fék – ez kikapcsolható) továbbá a Front Assist (környezetfigyelő a városi vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel), és a fáradtságérzékelő.  Külön extraként kerültek bele a fűthető első ülések és ablakmosó fúvókák, a 8 colos TFT érintőképernyő (közelítés érzékelős szenzorral) és az ehhez hozzátartozó navigáció (Discover Media), ami egész Európa térképpel kérhető.

A B8 Passatot azon vásárlóknak ajánlanám, akik már nem feltétlenül az izgalmat hajhásszák, hanem inkább olyan autót keresnek, amely a praktikumot és a fenntarthatóságot ötvözi – hisz keveset fogyaszt, ráadásul családi autónak is tökéletes, és egy darabig az alkatrészekből sem lesz hiány. Nem mellesleg a gyártó az új generációs modelljeire 4 év vagy 200.000 km futásteljesítményre vállal garanciát.

Összességében korrekt az új Passat, kellemesen csalódtam benne, sokat változott a korábbi generációhoz képest, kedvező a fogyasztása, jó az úttartása, minőségi a beltér, kivéve talán az analóg órát a középkonzolon, ám ezt a kis apróságot leszámítva egy jó és alapvezően átgondolt konstrukcióról beszélhetünk. A Volkswagen Passat limuzinjából a Trendline benzineséért 7,6 millió forintot kérnek a kereskedésekben, míg a Highline-ért meglepően komoly összeget, 18,7 millió forintot kell kicsengetnünk. A Passat Variantből az alap 7,9 millió, a csúcs 19,2 millió forint.

Cikk: Lajos Zsolt
Képek | videó: Kocsis Gábor, Kathi Imre

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu