fbpx

Dacia Jogger Extreme TCe 110 bemutató – Sokoldalú és tágas, ajánlott minden családnak!

Személy szerint nagyon kíváncsi voltam a gyártó új üdvöskéjére, amely nem kevesebb, mint három (!!) modellt hivatott helyettesíteni. Ugyanis a Lodgy gyártása hónapokon belül leáll, a tágas Logan MCV már csak használtautó portálokon vásárolható és még a Dokker is eltűnt a palettából. Az első benyomások alapján az öt és hétszemélyes változatban is kapható Jogger egy igazi svájci bicska lesz a maga nemében! 

A modernkori Dacia modellek közül járt már nálam a Sandero Stepway és a Logan is, ezek mind jó benyomást tettek rám. Lássuk hát, hogy mit tud a Jogger!

A Dacia Jogger Extreme külseje 

Az már elsőre feltűnt, hogy a B-oszlopig majdnem teljesen megegyezik a Sandero Stepway-jel és nem csak a jellegzetes Y alakú LED-es fényszóróházak miatt. A motorháztető domborításai azonosak, de megoldás tekintetében is okos, hiszen a moduláris tetősín egy remek ötlet… A 4547 milliméter hosszú, 1784 mm széles, 1632 mm magas kasztnihoz 2897 mm-es tengelytáv és 200 mm-es hasmagasság párosul, ezeket az értékeket látva minden adott ahhoz, hogy meglovagolja az aktuális SUV-os divatot. A műanyag sárvédőívek, a küszöbborítások és az ajtók dekor elemei pedig tökéletesen reprezentálják is ezt. A hátulja nekem nagyon fura, konkrétan egy régebbi kombi Volvo jut róla eszembe, viszont ennek az elrendezésnek praktikai okai vannak, mivel így nagyobb tárgyak is beférnek a csomagtérajtón. 

A Dacia Jogger Extreme belseje 

Számomra még mindig furcsa, hogy egy ilyen kategóriájú autó kulcskártyával a zsebben, felé közeledve magától nyit, nem kell gombot nyomni hozzá. Az indításhoz sem kell kulcs, elég, ha a kártya nálunk van. Természetesen, ha leparkolunk és eltávolodunk az autótól, akkor egy bosszantó hanggal tudatja az autó, hogy bezárt.

A műszerfal egy csíkban textilborítást kapott, amit drágább autókban sem nagyon látni manapság, ha meg igen, akkor nem feltétlen ízléses kivitelben, de itt egész jól eltalálták. Az első ajtókra is jutott ebből az anyagból, valószínűleg emiatt kaptak a hátsó ajtók könnyen tisztítható műanyagot. Ez már a Sanderóban is ilyen volt, és ott is nagyon tetszett. 

A középkonzol tetején kapott helyet a nyolccolos infotainment rendszer kijelzője, ami kicsit ugyan táblagépesnek hat, de teljesen jól használható. Igaz, nem tudta a vezeték nélküli telefontükrözést, viszont cserébe stabilan és jól működött. A csatlakozáshoz szükséges USB a kijelző mellett található, erre a helyre egyébként lehet kérni extraként egy telefontartót is, ami tökre jópofa. Középen pedig a kijelző és a szövetbetét alatt egy igényes kivitelű dupla szellőző található. 

Lejjebb egy magányosan álló gombsor árválkodik, ahol többek között a Start-Stop rendszert egyetlen gombnyomással tudjuk kapcsolni. Nagyon tetszett, hogy nem kell a menüben barangolni vagy a bal térdem magasságába tekintgetni… Itt kapott még helyet az ECO gomb, értelemszerűen ezzel még gazdaságosabban lehet közlekedni, szerintem ezzel simán hozható a gyári adat. 

Alatta a Sandero Stepwayből ismerős klímavezérlő  látható, amely ugyan csak egyzónás, de könnyen áttekinthető, nagy pozitívum, hogy fizikai gombot kapott a klíma, az első, illetve a hátsó ablak fűtése is. Lejjebb a szivargyújtó aljzata található. 

A sofőr előtt lévő műbőr multikormány fogása kényelmes, nem pakolták tele sok gombbal, de minden elérhető róla. A mögötte lévő, jobb oldalon található Renault-os kapcsolót meg kell szokni. Az óracsoporton két analóg műszer között kapott helyet egy álló tájolású fekete-fehér kijelző, amin túl sok minden nem jeleníthető meg, de jó, hogy ott van.

A hatalmas beltér egyébként tele van kisebb rekeszekkel, ezekbe összesen 23 liternyi cucc rejthető el. 

Csomagtartó mérete az aktuális üléselrendezéstől függ, a tesztalanyom hétüléses kiviteléből adódóan, ha az összes használatban van, akkor csupán 160 liternyi hely áll rendelkezésre a poggyászoknak. Ha pedig a harmadik üléssort teljesen kivesszük (merthogy percek alatt akár egyesével is kiszedhetők), akkor 565 literre nő a csomagtartó mérete. A második üléssor ledöntésével pedig 1807 liternyi puttony áll rendelkezésre. 

A Dacia Jogger hajtáslánca 

A konfigurátorban összesen két erőforrás közül lehet választani, ezek mind, turbós háromhengeres, 999 köbcentis benzinmotorok, csak a teljesítményük különbözik. Az ECO-G 100 a leggyengébb, és a nevéből adódóan 100 lóerőt tud, ebbe gyárilag beszerelik az LPG rendszert és a tartályt is. A másik opció a jelenlegi tesztalanyom, melynek motorterében  az új, erősebb TCe 100-as egység dolgozik, amely 200 Nm nyomaték leadására képes. 

A Dacia Jogger vezetési élménye

A 110 lóerejével és a gyári adat szerinti 11.2 másodperces 0-100 km/órás sprintidejével nem egy sportos jószág, de nem is kell, hogy az legyen, hiszen ez egy hétszemélyes tágas családi autó. Amiben kell, abban viszont nagyon is jó: kényelmes, tágas, magasan ül benne az ember, jól ki lehet látni és ugyan nem túl dinamikus, de azért lehet vele lendületből közlekedni… Bár arra kíváncsi lennék, hogy hét emberrel és megpakolt tetővel hogyan viselkedik. 

Az alatta lévő futómű nem egy bonyolult darab, de ennek ellenére meglepően jól vizsgázott, még a rossz minőségű utakon is. A kormánymű nem igazán ad sok visszajelzést, a kuplung kicsit fura volt számomra, nem nagyon éreztem az elején, hogy hol is fog.  Autópályás tempónál sem zavaró a szélzaj, a váltónak néha kicsit fura hangja van, de ettől függetlenül jól teszi a dolgát a hatsebességes, manuális szerkezet. 

Mivel összesen 170 km volt a tesztautóban mikor átvettem, majdnem ugyanennyit mentem vele én is, nem áll rendelkezésre elég adat a pontos fogyasztás átlagszámításhoz, de a gyári 6.5 liter a véleményem szerint simán hozható. Az árához képest egyébként elég sok vezetéstámogató rendszert is kapott az autó, például holttérfigyelőt, tolatókamerát és parkoló radarokat, aktív vészfékező rendszert, automata fényszórókat és visszagurulásgátlót. A  különböző érzékelők sokat segítenek a városi használat során, hiszen szép nagydarab a kasztni.

A Dacia Jogger Extreme TCe 110  árfekvése

Az alapmodellnek számító ESSENTIAL alapfelszereltség (5 üléses kivitel) 2022 május közepén 5.93 millió forinttól érhető el A kicsit többet nyújtó COMFORT öt üléssel 6.58 milliótól, míg a tesztalanyom EXTREME 7 üléses változat át is lépi a 7.1 milliós határt. Természetesen mindegyik felszereltségi szint kérhető 5 illetve 7 személyes kivitelben is. Utóbbira állami támogatás is igényelhető.  

A Dacia Jogger felszereltségeiről és a motorválasztékról a Dacia Duna Autó Zrt. weboldalán, a linkre kattintva tájékozódhatsz bővebben. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb