MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Suzuki SX4 S-Cross 1.0 teszt – egy hengerrel kevesebb

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 teszt – egy hengerrel kevesebb

2017. október 13.

Úgy látszik, hogy az SX4 S-Cross ősszel szeret hozzánk érkezni, hiszen a tavalyi, lombhullatós tesztünk után idén is hangulatos körülmények között találkoztunk a Suzuki crossoverével. Bár a külcsín, és a felszereltség is ismerős volt, a fekete ló a motortérben bujkált, hiszen az egyliteres Boosterjettel eddig még nem volt lehetőségünk megismerkedni. Tanulságos teszt lesz ez, méregettem az árakat a már kipróbált típustárshoz viszonyítva, de egy rövid eszmefuttatás erejéig még a Vitarát is belekevertem, csapjunk is a közepébe, míg így egyben vannak ezek a gondolatok.

sk7

Paks felé félúton csendben ábrándoztam a kanyonbarna árnyalatról, melyet az előző SX4 S-Cross tesztautónk kapott, és amellyel simán együtt tudtam volna élni a hétköznapokban. A bevállalósabb szín helyett most a jóval szolidabb indigókékben várt minket az eddig mindössze 250 kilométert futott, még minden porcikájában vadonatúj darab, melynek megjelenésére továbbra is csak azt tudom mondani, hogy a fiatalabb korosztályt célozza meg, amolyan Suzukis módon. Mindenesetre bárhonnan is nézzük, karakteres külsőről beszélhetünk, a márkatársakat nézve akár formabontónak is nevezhetjük az orr kialakítását, mely elődjéhez képest sokkal inkább a kategóriájára jellemző arcot kölcsönöz a facelift-modellnek. A jó kiálláshoz persze kellenek az ügyesen eltalált arányok is, a 4.3 méteres hossz mellett 1.78 méteres a szélessége, hasmagassága pedig 18 centiméter – másfél centivel magasabb, mint a ráncfelvarrás előtti kivitel.

sk10

sk6

A beltérben számos manapság jellegzetes márkajegyet fedezhetünk fel, semmi nincs túlcicomázva, a szürke és az ezüst burkolatok váltakoznak, teret adva némi zongoralakknak. A műszerfal közepén információs kijelző, mely sajnos az aktuális sebességet nem mutatja, azonban a pillanatnyi fogyasztást nyomon követhetjük a segítségével. A középkonzolon a már jól ismert, érintőgombos, 7 colos kijelző terpeszkedik, szép képminőséget produkáló tolatókamerával, de GPS-t ezúttal sem kaptunk hozzá, ám a navigációs kártyát mi magunk is megvásárolhatjuk, nem egészen 83 ezer forint fejében. Ehhez kapcsolódik a tartozékok listája, amit egyébként itt érhetünk el, és melyben a csomagtér rácstól kezdve, a gyerekülésen át, egészen a sportkormányig minden hasznos és kevésbé hasznos dolgot megtalálhatunk. Visszatérve GL+ felszereltségi szintű tesztalanyunkhoz, az egyből feltűnt, hogy AllGrip rendszer nem jár hozzá, illetve sajnos a tempomat sem távolságtartós, van viszont digitális, kétzónás légkondi, és ülésfűtés is.

sb2

Bár az utastér méreteit már a korábbi tesztünkben is méltattam, az alapból 430 literes, és ennek kétszeresére növelhető, duplapadlós csomagteret most is szeretném megdicsérni, egyrészt az alacsony perem, másrészt az oldalsó tárolózsebek miatt. Utóbbinak hála az apróbb holmik sem gurulnak szanaszét – aki megtapasztalta már, hogy egy önálló életre kelt konzerv körbe-körbe szambázása mennyire idegőrlő tud lenni, annak ezt nem kell magyaráznom.

Való igaz, eddig a pontig túl sok újdonsággal nem találkoztam, ám a hangsúly az „eddig”-en van, hiszen a motortérben ezúttal a háromhengeres, egyliteres turbós kapott helyet, mely az új Swift és a Baleno palettáján is szerepel. A 110 lóerős, 170 Nm maximális nyomatékú blokk vegyes érzéseket keltett bennem, mivel egyrészről a dinamikája rendben van (0-100 km/óra – 11 szekundum), és a 6.3 literes átlagfogyasztás sem mondható magasnak. Másrészről viszont alapjáraton elég kellemetlen hangokat hallat a motor. Igaz ez a rezonanciából származó zaj a fordulatszám emelkedésekor eltűnik, és a háromhengerességből fakadó sajátos motorhang sem zavaró. Ezt még meg is lehetne szokni, ám az ötsebességes manuális váltót már kevésbé. Ugyan a fokozatait jól eltalálták, azonban – Suzukiktól nem megszokott módon – a kapcsolási érzet merev és darabos.

Ezzel ellentétben ott a négyhengeres, 1.4 turbóval szerelt SX4 S-Cross, 140 lóval és 9.5 másodperces 0-100 sprinttel. Fogyasztása pedig mindössze 5 decivel több, és a hatgangos kézi váltó is jóval finomabb, pontosabb szerkezet. A slusszpoén, hogy a kettő között nagyjából háromszázezer forint különbség van, akár a listaárat nézzük, akár az akciósat.

Hogy mi ebben az egészben a szomorú, és hogy jön ehhez a teszt elején említett Vitara? Hát úgy, hogy jelenleg a Vitarának az 1.6-os, 120 lovas szívó erőforrása a legnépszerűbb, méghozzá teljes joggal. Kiforrott, strapabíró konstrukció, 6.3 körüli átlagfogyasztási értékkel. De – és erről nem a Suzuki tehet – a downsizing világában elavultnak tekintik, és vélhetően a következő frissítésnél (csakúgy, mint az SX4 S-Cross esetében) eltűnik a kínálatból a legjobb alapmotor, hogy átadja a helyét a kevésbé szimpatikus háromhengeres turbósnak. Bár tudjuk, hogy a Suzuki régóta otthonosan mozog a „kisturbós” motorok közegében, mégsem ez tűnik a legszerethetőbb taktikának.

IMG_0147

sb1

Visszakanyarodva tesztalanyunkhoz, az elöl MacPherson, hátul torziós tekercsrugós futómű jól teljesít, a magasságból adódó billegésnek nincs nyoma, kanyarban sem érezni bizonytalanságot, az úthibákat is többnyire ügyesen kezeli. A kormányműre is könnyű ráérezni, van benne egy kis adag mesterséges érzet, de a pontossága és a reakciója is teljesen jó. Ezeken a pontokon tehát hozza a szintet az SX4 S-Cross, de ha választani kéne, én bizony maradnék az 1.4T-nél.

Ha már az előbb beszéltünk az árról, fejtsük is ki egy kicsit bővebben. Az alap GL felszereltséggel (nincs digit klíma, ülésfűtés, érintőképernyő) akár 3.980.000 forintért hazavihetjük. Jelen kivitel 4.3 millió környékén mozog (a hivatalos listaár majd’ egymillióval több), míg a panorámatetős, automata váltós verzióért közel hétmilliót kérnek. Ez utóbbi nem hinném, hogy be fog szállni a versenybe, ugyanez érvényes az 1.6 dízellel szerelt modellre is. Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy amennyiben maradt volna belépőmotorként az 1.6 szívó a megújult SX4 S-Crossban, sokkal többet látnánk belőlük a hazai utakon.

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Bartának!

Cikk | fotók: Bense Róbert

ba2

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu