fbpx

Volkswagen Passat Business 2.0 TDI DSG teszt – megújult a nagy utazó

1973 tavaszán mutatkozott be a Passat legelső generációja a nagyközönségnek (még Audi 80 alapokon), azóta pedig már több, mint 30 millió eladott példánnyal büszkélkedhet a típus, amelynek nyolcadik generációja 2015 -ben elnyerte az Év Autója díjat.

Jelen tesztünk apropója, hogy 2019 -ben a B8-as Passat egy ráncfelvarráson esett át.

volkswagen passat

Hatalmas változást nem hozott a Passat faceliftje, mint az a Vw-nél megszokott, a bevállalósabb, izgalmas formák helyett most is konzervatív, egyszerű vonalakat álmodtak neki a formatervezők. Első ránézésre a frissített Passat megegyezik a ráncfelvarrás előttivel, néhány apró részletben mégis különbözik tőle. Új első és hátsó lökhárítókat kapott, emellett enyhe mértékben ugyan, de a hűtőrács is változott, hátul az Arteonhoz hasonlóan hangsúlyosabbá tett Passat felirat pedig feljebb, középre költözött. Szintén a külső változtatásokhoz sorolandó, hogy mostantól új mintázatú könnyűfém felnik közül választhatunk, és megjelent néhány új szín is a palettán.

volkswagen passat

volkswagen passat

volkswagen passat

Mostantól minden Passatban alapfelszerelés a LED-es fényszóró, sőt teljesen száműzték az izzókat az autóból, kívül-belül mindenhol LED-ek világítanak. A korábbi változathoz képest elöl, és hátul is változott a lámpák belső elrendezése, az indexeket is futófényes változatra cserélték. A Touareg után extraként itt is elérhetővé vált a tesztautónkban is megtalálható a 32 db. LED-ből álló IQ.Light névre keresztelt mátrix technológiás okoslámpa, ami teljesen dinamikusan változtatja fénycsóváját, ezáltal  – a szembe jövő számára is – vakításmentes távfényt ad.

volkswagen passat

volkswagen passat

volkswagen passat

Az utastér helykínálatába, és kényelmébe nem lehet belekötni, a Passat hatalmas teret kínál minden utasának.  A felszereltség német szokás szerint pénztárcafüggő, ugyanakkor a Business felszereltségi szint – amellett, hogy sok plusz tartozékért fizetni kell – az alapvető igényeket bőven kiszolgálja. Az ergoComfort vezetőülés kényelme minden igényt kielégít, bár számomra furcsa, hogy amíg a háttámla dőlésszöge, és a deréktámasz elektromosan állítható, addig az ülőlap magasságát, és előre-hátra mozgását manuálisan kell elvégeznünk, a jobb egyben ülőnek már ennyi kényelmi funkció sem jutott, ott már a háttámla állítása is manuális. Az anyaghasználat, és a kivitelezés a Volkswagentől már megszokott módon igényes, minősége a legjobbak között van. Kellemes meglepetés, hogy a tesztautó egyszerűbb szövetkárpitos kivitel volt, remekül mutatott a lenvászonra emlékeztető minta az ülőfelületeken, nem kell feltétlenül bőr, vagy alcantara a szép ülésekhez.

volkswagen passat

 

A műszerfalon látványos változást nem hozott a facelift, a dizájnban túl sok izgalmat nem lehet felfedezni. Kicserélték a kormánykereket, a középkonzolról pedig eltűnt az analóg óra, helyét egy a sötétben világító Passat felirat vette át. Az USB csatlakozók már C típusúak lettek, és új funkciókat kapott az infotainment rendszer, ami gesztusvezérlést is kapott. Utasként is kellemes a hátsó üléseken tartózkodni, a helykínálat már-már pazarlóan nagy, a háromzónás klímával a második sorban is külön lehet beállítani a hőmérsékletet, sőt jár 230 V csatlakozó a könyöktámasz hátulján, külön szivargyújtó aljzat, és egy USB-C csatlakozó. Az Easy Open csomag tartalma a láblendítéssel is nyitható csomagtér ajtó. Használata sok gyakorlást kíván, nekem meggyűlt vele a bajom, mert míg eleinte nem találtam meg a lábammal a lökhárító alatt azt a részt, ahol az érzékelőt elrejtették, egy pénzbedobós kézimosóba beállva mosás közben többször is kinyílt a fedél, ha a lándzsával a hátsó lökösnél tisztogattam. A csomagtartó űrtartalma 586 liter, ez tovább bővíthető a hátsó üléseket gombnyomásra lehajtva. Valószínűleg a tesztautó egyéni hibája, hogy a csomagtartóban levő támladöntő gombok közül csak az egyik oldal működött, a háttámla másik oldalát csak az utastér felől sikerült ledönteni.

volkswagen passat

Nem csak kényelmes kocsi a Passat, hanem menni is nagyon jó vele, menettulajdonságai igazi utazóautóvá teszik. Kétliteres turbódízel motorja ideális választás lehet hozzá, a 150 lóerő is elegendő, hiszen 340 Nm a maximális nyomatéka (az 1750-től 3000-ig tartó fordulatszám-tartományban), és álló helyzetből 8,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h -s tempót, így a legtöbb forgalmi helyzetet könnyedén veszi, mindemellett a fogyasztása a tesztút során nem ment 5,5 liter fölé. Hidegen kissé zajos, de ha elérte az üzemi hőfokot, benzineshez hasonlóan csendes a dízelmotor, amivel kiválóan harmonizál a 7 sebességes duplakuplungos DSG váltó: finoman kapcsol, gyorsan vált, kényelmessé teszi a vezetést. A futómű ügyesen eltűnteti az úthibákat, kanyarban nem imbolyog, stabilan fekszik az úton, kormányzása pontos, és közvetlen. A vezetési élményhez hozzátartozik a kezelőszervek ergonómikus elrendezése, nem kell keresgélnünk, minden kapcsoló logikusan van elhelyezve. Bár az autó hossza közel 4,8 méter, a sofőrülésből egész jól átlátható a kasztni, egyedül a szűk hátsóablakon át korlátozott a kilátás. Tolatáskor nagy segítségünkre van a praktikusan a hátsó embléma alá rejtett tolatókamera, ami csak hátramenetbe kapcsolva bukkan elő, ezért sosem koszolódik. Képe az infotainment rendszer kijelzőjén jelenik meg, viszont kissé szokatlan, hogy előremenetbe váltva elindulás után a kamera képe még másodpercekig látható. A Passatból sem maradhattak ki a manapság már szinte kötelező vezetéstechnikai segédletek, többek között táblafelismerő rendszert, utánfutó felismerőt, és fáradságfigyelőt is kapunk. A sávtartó immár az alapfelszereltség része, dícsérendő, hogy az itthoni utak változó minőségű útburkolati jeleivel is boldogul.

volkswagen passat

volkswagen passat

volkswagen passat

A Passat alapára a Business  felszereltségben 11 millió forint, ezt jócskán megdobják a tesztautóban található extrák, így a konfigurátor szerint a 1,5 millió forintos importőri kedvezményt levonva 12,3 millió Ft.-ot kell a kasszánál hagyni, ha egy ilyen autót vinnénk haza. Azt, hogy ez sok-e, vagy kevés mindenki döntse el maga, az biztos, hogy ezért a pénzért egy elegáns, tágas utasterű, kedvező fogyasztású igazi utazóautót kaphatunk.

A tesztlehetőségért köszönet a Ferihegy Autó Kft.-nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Teszt/fotók: Bitó László

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb