Duna Autó Zrt.

Lehullt az álca – Opel Insignia

Az első generáció megszolgálta az idejét, 2008-tól az Opel zászlóshajójának számított, a rákövetkező esztendőben az Év Autója díjat is bezsebelte, nyugdíjazása után pedig átadja a helyét nagy médiafigyelemnek örvendő utódjának.

ins2

Bár hivatalos bemutatóról még nem beszélhetünk, arra egészen 2017 márciusáig várnunk kell, de a cseles „szivárogtató” hadjáratnak köszönhetően már a Genfi Autószalon előtt megtudhattunk ezt-azt az új modellről. A kinézetével nem lesz nehéz megbarátkozni, bár az általunk nem is olyan régen tesztelt első széria is mutatós, azért az összképet bőven sikerült modernebbé  varázsolni. A Grand Sport kivitel hosszabb, szélesebb, azonban mintegy 175 kilogrammal könnyebb lett, és kissé össze is lapították, ennek köszönhetően sportosabbnak hat a megjelenése. Az utastér szellősebb lett, ám a csomagtartó vesztett néhány litert, azonban még így is majdnem fél köbméteres az alap poggyásztér.

ins1

A középkonzol és a műszeregységek – bár megőrizték eredeti jellegük egy részét – alaposan megújultak, valljuk be, ezen a téren rá is fért már egy komolyabb frissítés az Insigniára. Természetesen a felszereltségek listája is bővült, LED-es lámpatestek, head up display, új biztonsági rendszerek (360 fokos kamera, gyalogosvédelem) jelzik, hogy az Opel óriása is igyekszik rálépni a fejlődés útjára. A várható motorpalettáról jóformán még csak annyit tudni, hogy turbós erőforrások közül lehet majd választani, azt viszont már elárulták, hogy a debütáló modellvariáns összekerékhajtással és nyolcsebességes automatával lesz elérhető. Az árakról pedig még végképp nem csepegtettek információkat, de abból kiindulva, hogy jelenleg a kifutó példányokért is közel tízmillió forintnyi összegeket kérnek el, túl barátságos árcédulára aligha számíthatunk.

Bense Róbert

Skoda Octavia
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet

Close
Back to top button
Close