MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Bartos Motorsport » Lancia újratöltve II.

Lancia újratöltve II.

2014. március 24.

Előző cikkünkben a Bartos Motorsport egyik nagy vállalásáról, egy Lancia Delta újjáépítéséről írtunk. Sok munkát fektettek bele a srácok, az autó megnyerő ralis külsőt kapott, ami már önmagában is jó dolog, de persze a külső csak egy része az összképnek. A Lancia átépítése itt nem állt meg, mind a megbízó, mind a szakemberek mertek nagyot álmodni, és belülről is felfrissítették a kissé megkopott fényű olasz kultuszjárgányt.

A Martini-designnal felvértezett Deltát külsőleg teljesen rendbe tették, szinte az alapoktól kellett újraalkotni az autót, azonban ez önmagában még csak egy mutatós váz volt, a Lancia lelke még ezek után éledt újra. A karosszériához hasonlóan az eredeti erőforrás sem adott okot hurráoptimizmusra, elég kevés használható alkatrész maradt, ami miatt alaposan át kellett gondolni minden egyes lépést.

Mindössze az üres motorblokk és a hengerfejöntvény maradt meg az eredeti alkatrészek közül, ahhoz hogy az elképzelés szerinti erős, megbízható belső összeálljon, mindenből a lehető legjobb minőséget kellett beszerezni. Az új erőforrás várható teljesítményét 310-330 lóerő közé lőtték be, melynek alapja az 1966-ban, Aurelio Lampredi által kifejlesztett konstrukció volt, némi módosítással. Nem könnyű erős és jellemes motort alkotni a 16 szelepes típusból, viszont ha sikerül minden nehézséget áthidalni, egy meglehetősen jól használható, nyomatékos motort lehet létrehozni, ami a rövid tengelytávú kaszniban elég meggyőző élményt ad.

Hogy mi mindennel tették még egyedülállóbbá a Bartos Motorsport szakemberei a Deltát? A gyári négysonkás főtengelyt egy nyolcsonkás, kovácsolt acél főtengelyre cserélték, H-profilú hajtókar és kovácsolt dugattyú került a gyári helyére. Tűzkarikás hengerfejtömítést kapott, (ebben az esetben nem a hengerfejtömítés alumíniumkarikája tömít a blokk és a hengerfej között, hanem egy speciális ötvözetből készült karika, melynek a helye bele van marva a blokkba), amit a gyári 10-es hengerfejcsavar helyett 12-essel húztak össze. A vezérműtengely szintén acélra lett cserélve, a gyári ugyanis kopásra hajlamos, és nem az új motor kiszolgálására lett kitalálva.

Érdemes megemlíteni kívül a további újításokat is. Ugyanis a Delta kapcsolókörmös váltót, valamint egy 98-as Corolla WRC kuplungot is kapott. Hogy miért is jó a kapcsolókörmös váltó? Ennek a fajtának az áttételezése leginkább versenyeknél hasznos, a viszonylag hosszú első fokozat után szűken lépcsőzött fokozatok következnek. Nagy terhelésnél kifejezetten hasznos lehet, nem hétköznapi, dugóban ácsorgáshoz találták ki. A szűk lépcsőknek köszönhetően a pörgős, nagy teljesítményű motorokat jól ki lehet használni, szintén nagy előny, hogy ennél a típusú váltónál igen gyorsan lehet felfelé váltani, amely kifejezetten jól jön versenyhelyzetekben.

A Lancia Delta HF Integrale Evo I rali replika szépen-lassan kezdte elnyerni végső formáját, nem lehet azt mondani, hogy kevés munka volt vele, cserébe minőségileg megkérdőjelezhetetlen lett, elismerésre méltó munkát végeztek a Bartos Motorsport szakemberei.

Galéria:

Folytatás következik…

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu