MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Angliai menetpróba – Volkswagen Sharan

Angliai menetpróba – Volkswagen Sharan

2015. november 12.

Fennállásunk során második alkalommal teszteltünk jobbkormányos autót, ezúttal egészen a “ködös” Albionig mentünk érte, ahol egyébként ritka gyönyörű őszi napsütésben sikerült megejtenünk a fotózást. Alanyunk egy vérbeli családi autó volt, annak minden előnyével és sajátosságával.

IMG_2561

Kifejezetten kellemes időben, egy London – Brighton utat követően kezdtük el megfogalmazni a gondolatainkat a Sharanról, amely – talán nem meglepő módon – egy bérjárgány volt, mindössze 11.000 mérfölddel, ergo szinte még alig volt használva, akár egy hivatalos tesztjármű is lehetett volna.

Mivel nagy autóra volt szükség, ezért ez volt az egyik legideálisabb választás, amire kitalálták, azt tudta, hozta a kötelezőt, bár egy furcsaság azért akadt. Az automata visszagurulás-gátló sajnos nem tette tökéletesen a dolgát, ez persze lehet egyedi gond is, nyilván ez egy feláras extra, de biztonsági szempontból nagy jelentősége van, és igen zavaró tud lenni, ha nem megfelelő a működése.

IMG_2558

De nézzük inkább a Sharan előnyeit, van azért belőle bőven. A külsővel sokat nem foglalkoznánk, illetve a belső dizájnról sem lehet órákig áradozni, ugyanis ez egy kissé konzervatív, nem túlbonyolított, ámde külsőleg-belsőleg letisztult konstrukció, amely persze óriási beltérrel rendelkezik. Kényelemből nincs hány, ráadásképp a harmadik üléssor sem csak dísznek van, azonban használatakor csupán 300 literes csomagterünk marad, ez öt személlyel 809 liter, de a második üléssort síkba döntve akár közel 2.5 köbméteres „rakteret” kaphatunk, tudunk bele bőven pakolni, ez nem vitás. Elől szinte táncolni lehet, hátul pedig a tolóajtó teszi komfortosabbá a ki-beszállást.

IMG_2560

Motorikusan is jól teljesített a Volkswagen, az 1968 köbcentis dízel erőforrás 140 lóerős, ahhoz képest, hogy egy 1.7 tonnás autóról beszélünk, meglehetősen dinamikusnak mondható, ráadásul a szélzaj is minimális volt, ez mindenképpen dicséretes dolog. A DSG váltó hibátlan, a kormányzása precíz, méreteihez képest jó a Sharan stabilitása, a futóműre sem lehetett panasz. A városi fogyasztás 9-10 liter körül volt, vegyesen viszont 9 alá is befért. A Comfortline felszereltség erre a célra megfelelt, esőszenzor, hűthető kesztyűtartó/kartámasz járt, navigáció nem, de ettől a szinttől nem volt szabad csodákat várni.

IMG_2564

Összességében rendben volt a Sharan, igaz meg is kell fizetni, ha valaki szeretne magáénak tudni egyet, de családi autóként helytállt.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu