fbpx

VW ID. R tesztkörök a Nordschleifén

Duna Auto

Egy nappal az új ID. R a Nürburgringen tartott világpremierjét követően Romain Dumas a Nordschleifén máris teljesítette az első tesztköröket a tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautóval. A 20,832 kilométer hosszú pályaszakaszon a francia pilóta átfogó tesztprogramot hajtott végre, a rendelkezésre álló idő optimális kihasználása érdekében felváltva futva az ID. R két példányával. Ezzel kezdetét vette a Volkswagen Motorsport felkészülésének végső szakasza, amelynek célja, hogy az 500 kW (680 LE) teljesítményű versenyautóval az elektromos járművek új körrekordját állítsa fel az Eifel-vidék nagymúltú pályáján.

A pálya karaktere aprólékos futóműhangolást igényel

“Nagyszerű pillanat volt: a kedvenc pályámon először az ID. R volánja mögött” – idézte fel Romain Dumas pilóta. “Az ID. R kanyarsebességei jóval nagyobbak, mint amilyenekhez a GT-sportautókban szoktam, de jól érzem magam a cockpitben, ami itt rendkívül fontos. “A Nürburgring-Nordschleife felületét több és nagyobb hullám jellemzi, mint azokét a pályákét, ahol eddig teszteltünk, ezért arra összpontosítunk, hogy a lengéscsillapítók és a szabadmagasság beállításait ezen egyedülálló pályakarakterisztikához igazítsuk.”

A Nürburgring-Nordschleifén futott első tesztek adataival a Volkswagen Motorsport mérnökei tovább dolgozhatnak az ID R. finomhangolásán, mielőtt az elektromos versenyautó ismét kigördül a világ legnehezebb versenypályájára. A Volkswagen ID. R rekordkísérletét 2019 nyarára tervezik.

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb