VW Golf V. GTI – sokoldalú örökifjú

Egy 2005-ös Golf került a kezeink közé, méghozzá egyből egy GTI, amely minden szempontból sportosra sikerült, és ha kellő törődést kap, az idő vasfoga is csak meglehetősen lassan rágcsálja.

IMG_1086

Talán, sőt biztosan nem a Golf V. sportváltozata a legszigorúbb GTI, azonban így is sikerült rajta annyit morcosítani, amennyi még jól áll neki és megkülönbözteti a jámbor arcú alapváltozattól. Szemtől-szemben is teljesen kellemes a találkozás, pedig tesztalanyunk már betöltötte 10. életévét, igaz mindössze 163.000 kilométer van benne, ráadásul gondos kezek tartják karban. Kívül-belül egyben van a vas, közelében sincsenek ehhez képest a széthajtott/meghúzott/kiélt darabok, a kárpitok simán letagadhatnának pár évet, de a beltér egésze is jól tartja magát. Ugyan bőr nincs benne, az ülés mintázata dob az összképen, mint ahogy a sportkormány is, amely a kötelező kifényesedést leszámítva szintén teljesen vállalható állapotban van. Apropó ülések, amellett, hogy egy évtized után is kitűnő az oldaltartásuk, még kényelmesek is. A műszerfal és a középkonzol teljesen minimalista, a műanyag burkolat kissé kopogósnak hat, de ennyi belefér. Az extrák listájában szerepel a fűthető szélvédő/ablakmosó, a deréktámasz, a kanyarkövető fényszóró, az ESP és az ASR, valamint a fedélzeti számítógép és a sebességfüggő szervokormány is.

A GTI egyébként hétköznapi autóként és hobbijárgányként is tökéletesen megállja a helyét, nem kell feláldoznunk a praktikusságot a sportosság oltárán, ezt bizonyítja a 350 literes csomagtér is. Ha kell, békésen, családostul végiggurul a városon, ha pedig úgy adódik, oda lehet neki lépni, akkor viszont kérlelhetetlenül megindul a kétliteres, 200 lovas gép. A futómű hangolása szintén kellemes, nincs meg a hamisíthatatlan sportfutómű-érzés (pedig az van benne), de nem is hiányzik, ugyanis az túlságosan pattogós lenne, ami inkább hátrány, mintsem előny. Mégis kellemesen feszes, a hazai útviszonyokkal is megbirkózik. Az automata váltó azonban nem feltétlenül illik hozzá, a hatgangos kézivel vélhetően élvezetesebb lenne a GTI, igaz a kormányváltás kárpótol, igen élvezetes a kezelése.

IMG_1095

Összességében azonban nem lehet belekötni a sportos Golfba, amiért még ma is komoly pénzeket kérnek el (ami nem csoda, hiszen kezdőára anno 7.7 millió forint volt), kétmillió alatt nemigen találkozni még leharcoltabb darabokkal sem. A pénzéért cserébe viszont egy olyan autót kap az ember, melyet nehéz zavarba hozni és tíz év után is ugyanúgy megnézik az utcán.

Duna Autó

zparts autóalkatrész
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close