Elektromos autó

Toyota GT86 – vérbeli utcai sportautó

A japánok érzik, hogyan kell felpiszkálni a népet, tudták 30 évvel ezelőtt is, és most is, hogy stílusosan a kisbolt elé megérkezni egy ilyen géppel az igazi. És abban is igazuk van, hogy ehhez nincs szükség ezer lóerőre, sem negyvenmilliós Ferrarira. A GT86 pazar külsővel és kellő izomzattal van megáldva ahhoz, hogy a hétköznapi forgalomból kitűnjön.

bigpic

Lehet, hogy a GT86 nem a legerősebb, leggyorsabb, de az élményautó fogalmát bőven kimeríti. Aki vezetett már sportosabb Toyotát, az tudja, hogy milyen karakteres és izgalmas autókat gyártottak a japánok, egészen a kétezres évek közepéig, amikorra sajnos az összes hasonló modellüket levették a gyártósorról. Szerencsére azonban felismerték, hogy a márka egyik legjelentősebb arculati elemét, a hétköznapokban is használható sportautókat nem lehet csak úgy elfelejteni, anélkül, hogy ne fulladjon unalomba a paletta. Ezért hosszas fejlesztgetés után végül 2012-ben kiadták a GT86-ot, az ínséges időszak pedig véget ért, és nem is akárhogyan.

Már a névválasztás sem volt véltlen, a AE86 (Hachiroku) előtt hajoltak meg a tervezők, ami teljesen érthető, hiszen a modell még manapság is nagy tiszteletnek örvend, főleg a drifterek körében. A külsőleg klasszikus Toyota-sportvonalakat idéző, mindössze 1.2 méter magas GT86, mindent tud, amit egy komolyabb utcai gépnek tudnia kell, a hátsókerekes, 1.2 tonnás, szinte tökéletes súlyelosztású autó a Subaru bokszermotorját kapta meg (a BRZ-vel egyébként igen szoros a rokonsága a GT86-nak), 200 lóereje pedig 7.6-os százas sprinthez elég, legalábbis kézi váltó esetében. Mégis talán ami a legnagyobb előnye, hogy nem kényszeríti mindenáron automata rendszerekhez a sofőrt, aki így kihasználhatja az autó fő adottságait. A kikapcsolható menetstabilizátor és kipörgésgátló ellenére nagyon jól vezethető, kanyarban verhetetlen, a kormányzás mellett pedig a felfüggesztést is szépen eltalálták.

Toyota-GT_86_2013_1024x768_wallpaper_3e

A belső kissé egyszerűnek tűnik, cserébe az ülések kitűnő kialakításúak, és elől bőven van hely is. Nem úgy, mint a hátsó üléseken, ahová maximum kisgyerek/kutya kombináció fér be, egyébként sok más haszna nincs. Külön érdekesség az utastérbe vezetett motorhang, amitől erősebb ugyan nem lesz az autó, de a hangulaton bizonyosan sokat dob. Szintén nagy előnye az ár, újonnan 10 milliót kell érte fizetni, használtan azért ennél már jóval olcsóbban, 5-6 millióért is hozzá lehet jutni.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

zparts autóalkatrész
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Close
Back to top button
Close