fbpx

Suzuki SX4 – nem rossz, de nem is Cross

Előre elnézést a szörnyű szóviccel kombináló címért, de valahogy ezt tartottam ideillőnek. Ugyanis az SX4 egész jól használható autó, de azért egy Crossra valószínűleg sokan szívesen elcserélnék. Nagyot sóhajtottam, mikor eszembe jutott, hogy ideje lenne írnom erről a hazai népautóról, amiről egyébként már minden autósportál lehúzta az összes létező bőrt. Úgy adódott, hogy néhány napja a kezeim közé került egy SX4, méghozzá egy ráncfelvarrott, 1.6-os benzines, amit alaposan kipróbáltam. Így már azért van némi képem a járgányról, melyről mindent egybevetve pozitív véleménnyel vagyok. Hogy miért is?

00 2013-Suzuki-SX4-Crossover-front-view-red-car-wallpapers

Egyrészt mert nagy (bár a Celicámhoz képest jelenleg szinte bármilyen autót óriásinak érzek). A Suzuki fejlődése észrevehető, a legendás Swiftektől, a Matchbox-utánzat Wagon R-eken át, a bumfordi, de hálás jószág Ignisekig hosszú és rögös utat kellett bejárnia a gyártónak, mire 2006-ban eljutott az SX4-ig, amit azóta már tudásban és külsőben is lekörözött a Cross. No de térjünk vissza cikkünk tárgyához, ugyanis az SX4 tényleg nagy, főleg közelről. Az abroncsok, az ajtók, a visszapillantók, a beltér, sőt, ha a hátsó üléssort előre döntjük, a csomagtartó is tekintélyes méretűre nő (az alap 270 litertől nem dobtam hátast). A külső mutatós, viszont a belső dizájn nem hordoz magában túl sok izgalmat. Strapabíró műanyagok, pár tekerő, néhány gomb, semmi extra, de nem is kell, ez egy vérbeli igásló, és nem egy Ferrari. Néhány ezüst díszelem azért igyekszik megtörni az egyhangúságot, sajnos nem túl sok sikerrel. A minőséggel egyébként nincs baj, a bordázott ülések viszonylag kényelmesek, bár hátul azért nem ülnék órákat. Fűtése rendben van, néha már túlzottan is, a légkondi szintén, a hifin viszont nincs sem usb, de még jack-kimenet sem, ami engem kicsit szíven ütött.

3n

A kilátás és az üléspozíció megfelelő, ez köszönhető az SX4 magasságának is, ez a tulajdonsága egyébként rosszabb utakon is jól jön. A futómű kissé feszes, nem egy ringó óceánjáró, viszont az úttartására egyáltalán nem lehet panasz. Váltója kifejezetten kellemes, apró joystick az egész, halálpontosan kapcsolható. Az SX4 teljesítményéről felemás a véleményem, a 120 lóerős, 1.6-os motor alapjáraton szinte hangtalan, azonban magasabb sebességnél már morgósabb az erőforrás, talán túlzottan is, ennek totálisan ellentmond, hogy egyáltalán nem érezni benne a sebességet, nem is igazán tudtam hova tenni ezt az érzést, talán a hangszigetelés az oka, vagy egyszerűen csak becsaptak az érzékszerveim. A facelift-verzió kissé erősebb motort kapott, emiatt fürgébb is lett, nagyjából 70-80 km/óráig elég jól gyorsul, de előzéskor sem lehet zavarba hozni. Fogyasztása városban 8 liter környékén alakul, országúton 5,5 literrel megelégszik, előbbi nem túl baráti adat, utóbbi viszont kompenzálja a viszonylag magas városi étvágyat.

sx4

Ha pár mondatban kellene véleményt alkotnom, az SX4 egy korrekt iparosmunka, se több, se kevesebb. Nem egy nagy egyéniség az autó, viszont strapabíró és a szervizköltségei is kedvezőek, van egy-két neccesebb tulajdonsága, de összességében megbízható, aki pedig sokat vezet országúton/autópályán, annak tökéletesen megfelelő lehet. Egyáltalán nem rossz, sőt, de azért legközelebb jöhet az a Cross.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb