fbpx

Peugeot 308: új váltó, bővülő motorpaletta

Aisin 8 fokozatú automataváltó és EURO 6.c motorok a kínálatban

Mostantól az összes PureTech 130 S&S, illetve BlueHDi 130 S&S motorral szerelt új 308 modellhez rendelkezésre áll az új 8 fokozatú automata sebességváltó (EAT8). A 308 GT típusok esetén az EAT8 váltó – most először – a nagy teljesítményű PureTech 225 S&S motorhoz is párosítható lesz.

A terület japán szakértőjével, az Aisin céggel együttműködésben kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz.

Az Euro 6c szabványnak megfelelő motorokhoz készült új generációs váltómű az EAT6-hoz képest akár 7%-os fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé, köszönhetően:

  • a korábbi 6 helyett immár 8 fokozatának,
  • az EAT6 váltóhoz képest 2 kg-mal alacsonyabb súlyának,
  • az automatikus N (Neutral) üzemmódba váltásnak (freewheeling), mely funkció – a szükséges feltételek teljesülése esetén – 25 és 130 km/h között áll rendelkezésre a PureTech családba tartozó motoroknál, ECO módban. Csak akkor léphet működésbe, amikor sem a gáz-, sem a fékpedálra nem helyeződik nyomás. Ez a vezető számára teljesen átlátható módon működő funkció csökkenti a váltóművön belüli súrlódást, és kb. 3%-kal visszafogja a gépjármű fogyasztását.

Az újonnan kifejlesztett EAT8 váltó páratlanul kényelmes használatot és sebességváltásokat tesz lehetővé. A „puhább” nyomatékváltó minden sebességtartományban igazi vezetési kényelmet nyújt. A PEUGEOT 3008 és 5008 modelleken már több mint 180 000 példányban értékesített Shift and Park by wire automataváltó-vezérlőt magától értetődő, zökkenőmentes és ergonomikus használat jellemzi. A szériában kormányról vezérelhető sebességváltó manuális beavatkozásokra is lehetőséget nyújt a vezetőnek, anélkül hogy megszakadna az automatikus vezérlés. Fontos biztonsági szerepet lát el a Park funkció, amely a motor leállításakor automatikusan működésbe lép. Az új EAT8 sebességváltó karbantartása sem jelent problémát: a karbantartási terv egyetlen beavatkozást vagy olajcserét sem ír elő, az alacsony viszkozitású váltóolaj pedig a gépjármű teljes élettartamára garanciát jelent.

BlueHDi 130 S&S: nagyobb hengerűrtartalmú motorokhoz méltó teljesítmény

Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékával, illetve – 16 szelepes hengerfejének köszönhetően – a magasabb tartományokban is fenntartott teljesítményével olyan mutatókat produkál, amelyek a nála jóval nagyobb (2,0 literes) erőforrásoknak is becsületére válnának.

Az 1.6 BlueHDi 120 S&S motorhoz képest 4–6%-kal alacsonyabb fogyasztás elsősorban a kisebb hengerűrtartalomnak, egy új, nagy hatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális kialakítású (szabadalom tárgyát is képező) égéstérnek köszönhető (utóbbi a 24 órás Le Mans-i autóversenyen szereplő PEUGEOT 908 modellen bizonyított).

A motor karbantartását nagyban megkönnyíti, hogy az üzemanyag-betöltőnyílás közelében kialakított AdBlue-betöltő nyíláson keresztül a vezető maga is gondoskodhat az adalékanyag utánpótlásáról.

Az 1,5 l-es BlueHDi 130 S&S motor új NOx-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely egy – a motor közelében elhelyezett – második generációs SCR-katalizátort és egy részecskeszűrőt (Diesel Particle Filter) foglal magában.

PureTech 130 és PureTech 225 S&S: a legújabb generációs benzinmotorok

A PureTech 130 S&S motorokat a korábbi változatokhoz képest 4%-os nagyságrendű fogyasztáscsökkenés jellemzi. Működésük optimalizálása az alábbiaknak köszönhető: magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés, 200 helyett 250 bar alatti közvetlen befecskendezés, alacsonyabb súrlódás és optimálisabb kialakítású turbókompresszorok. A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő. A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrőt (Gazoline Particle Filter) is alkalmaznak.

A PureTech S&S 130 EAT8 és BlueHDi 130 S&S EAT8 kombinációk Active, Allure és GT Line felszereltségi szinten kerülnek forgalomba. A GT család a PureTech 225 S&S EAT8 változattal bővíti az eddig csak a BlueHDi 180 S&S EAT8-ből álló kínálatát.

A modellek az alábbi időpontoktól kerültek/kerülnek piacra a normál 5 ajtós, illetve SW változatban:

  • GT változat 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval: 2017. decembertől
  • Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE): 2018. márciustól
  • Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE): 2018. májustól
  • EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz: 2018. májustól
  • GT változat 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval: 2018. második félévében
ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb