fbpx

Szürke, de nem unalmas – Nissan Qashqai (J12) N-Connecta 2021 teszt

Duna Auto

Bevallom őszintén, hogy ennek a Qashqai tesztnek úgy indultam neki, mint Szirmai Gergő a Free Guy-nak. Konkrétan, egyikünk sem várt túl sokat (semmit…) az aktuális „alanytól”, mégis kellemes csalódás lett a vége. 

A Nissan ezen modelljének első generációja még 2007-ben gördült le a gyártósorról, majd 2013-ban érkezett a második, 2021-ben pedig debütált a harmadik széria is. Utóbbi a J12-es kódnevet kapta, és a korábbiaknál nagyobb és vagányabb is lett. Persze, ne egy GT-R-hez hasonlítsuk, inkább maradjunk meg a saját ligájában. 

A Nissan Qashqai (J12) külseje 

A harmadik generációs Qashqai külső formavilága ismerős, mégis modernebb köntösbe bújtatták, igaz mindezt majdnem 30 kg-mal nehezebben és 35 mm-rel hosszabban tudja, mint a második generáció. Így már 1330 kg-os, 4425 mm hosszú, 1835 mm széles és 1625 mm magas lett a J12-es Qashqai, melynek a hűtőmaszkja is megnőtt. A dupla krómos V-jel vonalai szépen illeszkednek a fényszóróhoz, melynek élei az autó oldalára is átfutnak. Még az első lökhárító alsó részén látható két kopoltyú, amelyek légcsatornaként vezetik a levegőt az első kerékjáratba, ezzel is jobb alaktényezőt mutatva. 

Oldalról szemlélve gyönyörűen látszik, hogy az első lámpatest alsó szárából meginduló vonal egy finom kis ívvel a hátsó lámpatestben végződik. Az ajtók alján található alakzat és a kerékjárati ívek diszkrét gumicsíkja megspékelve a kísérő vonallal markáns megjelenést kölcsönöznek. A Qashqai hátuljához érve a méretes modellnéven akad meg a tekintet, na meg az egész magasra felnyúló műanyag betéten, amivel nincs semmi baj, hiszen mégiscsak egy városi terepjáró ez, vagy mi. 

A Nissan Qashqai (J12) belseje

Az ajtót kitárva elsőre az a benyomásom támadt, hogy átgondolt, minőségi és kényelmes. Nos, ez beülve és hosszú kilométerek elteltével sem változott. Az ülések kényelmesek, még hátul is, és a helykínálat is kellően nagy.

Az alul lapított multikormány mögött található az N-Connecta felszereltségen már alap a digitális műszeregység, amely számos információt és beállítási lehetőséget hordoz magában. A középkonzol tetején helyet kapott érintésérzékeny infotainment rendszer menüje megszokást igényel, de a telefontükrözésnek köszönhetően nem sokat kell mókolni vele. Vezeték nélkül kezeli az Apple CarPlay-t, míg az AndroidAutót vezetékesen tudja. Alatta a kétzónás klímavezérlő panelje látható, amely kapott fizikai gombokat és tekerőket. Ez alatt az indítógomb és a vezetéknélküli telefontöltő található. A szokott helyen tapinthatjuk a váltókart, a rögzítőféket és a módválasztót.

Csomagtartó tekintetében 504 literrel gazdálkodhatunk, ami ebben a kategóriában már jónak számít. Kiemelném, hogy kimondottan praktikus megoldás az, hogy a kalaptartó befér a felső állásban rögzített padlóelem alá. Igen, jól látod, két állása van a csomagtér aljának, ennek oka az, hogy a hátsó üléssort ledöntve vízszintes felületet kapjunk. 

A Nissan Qashqai (J12) hajtáslánca

A motortérben a korábbról már ismert 1.3 literes négyhengeres, turbós benzinmotor dolgozik, ami kapott egy 12 voltos hibridrendszert is, kiegészítésképpen. Ez a károsanyagkibocsátási normáknak nagyon jót tesz, viszont dinamikában és plusz élményben szinte semmit sem ad. A Ferihegy Autó Kft. által biztosított tesztautóban a 140 lóerős, 240 Nm csúcsnyomatékkal rendelkező változat volt, amelyhez egy hatfokozatú manuális váltó csatlakozott. A kínálatban megtalálható 158 lóerős modellhez kérhető fokozatmentes automata váltó, valamint 4×4 hajtás is.

A Nissan Qashqai (J12) vezetési élménye

Mint azt korábban írtam, ez nem egy sportautó, így nem is kell tőle sok vezetési élményt és nagy adrenalinlöketet várni, viszont azt tudja, amit kell neki. A sofőr viszonylag magasan ül a kényelmes ülésekben, ahonnan jó a kilátás. Autópályás tempónál is alig érzékelhető szél vagy gördülési zaj. A motor is csendesen teljesíti az ütemeket, kellemesen jár, ezt az idillt maximum piros lámpánál a start stop rendszer kimondottan durva, darabos működése zavarhatja meg. Ha nem akarunk a tized literekkel harcolni, akkor célszerű kikapcsolni. Nélküle is a vegyes fogyasztás 6.5-7 liter körül mozog, természetesen vezetési stílustól függően. Elektronikusan három vezetési mód közül lehet választani. Az ECO elég lassú reakciót biztosít, még városban is. A NORMAL egy fokkal jobb, itt már élhetőnek mondanám a dinamikát, de SPORTban lesz igazán közvetlen a reakció.A futómű ugyan nem adaptív, de jól bírja a kátyúkat, kellemesen lépked át szinte mindenen. 

A vezetést támogató rendszerek listája szép terjedelmes, így a chip hiány idején meg pláne. A teljesség igénye nélkül található benne adaptív tempomat, ütközésmegelőző rendszer gyalogos és kerékpáros felismeréssel, hátsó keresztirányú forgalomfigyelés (ha kell fékezéssel bele is avatkozik az autó – ha kell ) holttérfigyelő, sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, táblafelismerő.

A Nissan Qashqai (J12) árfekvése 

Sajnos az újabb generációk mindig egy nagyobb drágulást is hordoznak magukkal, a technikai újítások és az esetleges szolgáltatások bővítése miatt. Itt sincs ez másképp, ugyanis az előző generációhoz képest az alap Acenta lista ára csaknem 1.7 millió forintot emelkedett, így már 9.4 millió forint körül alakul. A teszten járt autó N-Connencta felszereltsége már 11.2 millió forintra rúg. 

A felszereltségek részletezését a Nissan konfigurátorában megtalálod.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Nissan Ferihegy Autónak.

 

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb