fbpx

Nissan Esflow – kétmotoros sportautó

A japán gyártó már régóta fejleszt elektromos autókat, a modern tanulmányaik egyik különleges darabja az Esflow, amely a 2011-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az újdonságnak ható modell előrevetítette az elkövetkezendő pár évet, legalábbis ami az elektromos járműgyártást illeti.

nissan_esflow_concept___2011___1-800x600

A Leaf sikerei utána a Nissan megmutatta, hogy milyen elképzeléseik vannak az elektromos sportautókról. Erőforrásból mindjárt kettőt is kapott, ezek a Leaf-ből származnak, mindkét villanymotor egy-egy hátsó kereket hajt, egymástól függetlenül, összesített teljesítményük nagyjából 214 lóerő. A kétüléses Esflowba a lehető legideálisabb súlyeloszlás miatt alacsonyan beépített, laminált lítium-ion akkumulátorok kerültek, melyek egyébként szintén a Leaf-hez lettek fejlesztve.

esfl2

Az autó alváza alumíniumból készült, a kaszni kompozit anyagból, az ülés mögötti karosszériaszerkezetbe beépített bukókeret pedig még masszívabbá tette a Nissant, ráadásul ezzel a megoldással elkerülték az A-oszlop megerősítésének szükségességét. Ennek köszönhetően szinte hibátlan a kilátás, a vezetőt körülölelő szélvédő még inkább megerősíti ezt az érzetet a gyártó bevallása szerint. Érdekesség, hogy az Esflowon nincsenek visszapillantók, helyette az A-oszlop aljában lévő kamerák mutatják a képet. Az energiatakarékosság jegyében a külső és a belső fények is LED-technológiájúak.

A beltér letisztult, minimalista kialakítását szintén a súlycsökkentésnek lehet betudni, ettől függetlenül ízléses, harmonikus formájú a műszerfal, az acélkeretre épült, motorizált ülések pedig az utasteret határoló elválasztóba épülnek bele, elfogadhatóbbá téve a helykínálatot.

nissan-esflow__6

A zéró-emissziós sportautónak minden porcikájából süt a takarékosság, de nem a szó rossz értelmében, hiszen ezek inkább logikus lépések, mintsem olcsó megoldások. A 240 kilométeres hatótáv ugyan napjainkban már nem meglepő, ám néhány évvel ezelőtt még igazán jónak számított, ráadásul az Esflow nem csupán külsőleg hasonlít egy sportos járműre, ugyanis a százas tempót kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el.

Bár szériaváltozat nem készült belőle, kitűnően szemléltette, hogy a Nissan milyen úton kívánt haladni, összehasonlítva a mostani eredményekkel pedig láthatóvá válik, hogy a gyártó tanulmánya valós technológián alapult és hasznos része volt a fejlesztési fázisoknak.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb