fbpx

Mazda6 facelift – igazodás az arculathoz

A japán gyártó két évvel ezelőtt dobta piacra a Mazda6-ot, azonban a modell máris jelentős ráncfelvarráson esett át, hogy minden ízében tudja követni a paletta jellemvonásait. A külső-belső felfrissülés bár nem volt még időszerű, mégis jelentősen javított az összképen.

GAZ_ee5f80a362fc4b0db0b2cbf82fd3742b

A Mazda nem fukarkodik az újításokkal a 2015-ös évben, a 6 és a CX-5 faceliftje mellett teljesen megújul a 2, a CX-3, és a legendás MX-5 is. Cikkünk főszereplőjének leginkább az egységes márkaarculat miatt kellett „kés alá feküdnie”, ráadásul meglepően átfogó átalakításokon esett át.

Kívül talán a legfeltűnőbb a karakteresebb és morcosabb hűtőmaszk, az ezt körülölelő króm díszítés, valamint a ködlámpa környéke. Hátulról már nehezebb dolgunk van, ha fel szeretnénk ismerni a frissítés nyomait, ami lényeges lehet, hogy a hátsó lámpák is ledesek lettek (az elülsők pedig adaptívak is). Akinek nem tetszettek az eddigi árnyalatok, azoknak jó hír, hogy két új színnel bővült a paletta, bár nem túl izgalmasak, egy szürke és egy ezüst került bele a kínálatba, a karosszériaváltozatok viszont megmaradtak.

m6

További újítások, hogy a 2015-ös változat már összkerékhajtással is rendelhető, a motorválasztékon viszont nem változtattak, ellenben javítottak a zajszigetelésen, illetve finomítottak az eddig is sokak által kedvelt felfüggesztésen is. Belül sokkal több helyen nyúltak a Mazda6-hoz, jelentősen átszabták a középkonzolt, amely kapott egy 7 colos kijelzőt, méghozzá egy vadonatúj rendszerrel (MZD Connenct), ráadásul a képernyő immár a konzol felső részén foglal helyet, amely sokkal értelmesebb megoldásnak tűnik, mint a középre bezsúfolt érintőpanel. A krómszegélyekkel díszített gombok és szellőzőrostélyok, és a középen húzódó betét elegánsabbá teszik a kezelőfelületeket. A kézifékkar eltűnt, a ráncelvarrott-verziónál már elektronikus megoldást alkalmaztak. Az üléseket szintén átszabták, a gyártó szerint kényelmesebbeké váltak, bár a bőrüléseknél továbbra sincs szellőztető mód. Bővültek a vezetési segédletek is, az úgynevezett i-Activsense pakk tartalmazza a sávelhagyási/sávváltást segítő és a holttérfigyelő rendszert is, melynek vigyázó „szemei” hátul és keresztirányban is kémlelik a forgalmat, továbbá a városi koccanásgátlót és az ütközésre figyelmeztető segédletet is.

2016-Mazda-6-6

A friss modell már elérhető hazánkban is, egészen pontosan 6.689.900 forintot kell letenni az asztalra az alapmodellért.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb