fbpx

„Luxuskisbusz”: hamarosan érkezik a Mercedes V-osztálya

Nehéz dolog egy jól eltalált típus utódjának lenni, de a Mercedesnél értenek hozzá, hogyan is kell egy újoncot méltóképp bevezetni. Első ránézésre látszik, hogy a Vianot követő modell elképesztően igényes és modern hatású, ám azért jó tudni: az ára valószínűleg egy lakáséval fog vetekedni.

Mercedes 1

Mercedes2

A német gyáróriás vadonatúj nagyterűje egyszerre lesz hasznos és minden igényt kielégítő. A nyolcvanas évek pakolós/költöztetős Mercedes kisbuszainak pedig alighanem leesne a hűtőrácsuk, ha meglátnák jövőbeli önmagukat. Az új V-osztály minden tekintetben innovatívnak mondható, hiszen rendkívüli módon ötvözi a használhatóságot a stílussal. Ez persze semmit nem von le a régi, hűséges dobozok értékéből, de be kell látni, a technika végérvényesen betört a félig családi, félig haszongépjárművek világába is. Mercedes 3

A konstrukció elemeit ugyan már felfedezhettük a legújabb Mercedes-osztályokon, mégis teljesen új fejlesztésnek mondható, és bizony rá is fért a frissítés, hiszen a Vito/Viano család már igencsak kiszolgálta az idejét.  Igazán széles az új modell palettája, hiszen a V-Class és a V-Class Avantgarde külső Sport és belső Design csomaggal még inkább személyre szabható, de olyan extrák is helyet kaptak benne, mint az Intelligent Drive, amely a biztonság fő bástyája, hiszen a távolságkövető mellett éberségfigyelővel és vészfékezővel is rendelkezik. Az érintőképernyős navigáció, az ülésszellőztetés, a sávtartó és a holttérfigyelő rendszerek mind azt mutatják, hogy a dolgos „családszállító” járgány egyben a luxus netovábbja is.  A pakolást megkönnyítendő, a csomagtér ajtaja és a hátsó szélvédő külön nyitható, a hátulsó, kartámaszokkal rendelkező ülések közé pedig összecsukható asztal is beépíthető.  Külön rendelhetőek az átalakítható üléssorok, melyek segítségével akár ágyat is varázsolhatunk a Mercedesbe.  Családosok esetén nagyon hasznos lehet a vezető számára elérhető mikrofon, mely egy-két fegyelmező szó és a hangszórók segítségével gyorsan nyugalomra intheti a rosszalkodó lurkókat.

Mercedes 4

Három viszonylag csöndes és takarékos 2,1-es dízelmotorral érkezik a modell, A V200 136 lovas és 330 Nm nyomaték leadására képes, a V220 160 lova mellé 380 Nm párosul, a legerősebb V250 pedig 190 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal rendelkezik. A hatliteres átlagfogyasztás pedig igen pénztárcakímélőnek mondható. Az új V-osztályt a Daimler igazgatótanácsának elnöke Münchenben már leleplezte, ám a 84. Genfi Autókiállításon lehetőség nyílik közelebbről is megcsodálni. Az európai utakon vélhetően május környékén láthatjuk először.

Bense Róbert

forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb