fbpx

Koreai kupé – Hyundai Genesis

Duna Auto

Kecses, gyors, és a hétköznapokban is használható. A Hyundai kupéja szépen el lett találva, érdemes rá néhány pillantást venni, de vigyázzatok, bele lehet ám szeretni!

coupe5

Gyere, ülj be, menjünk egy kört, aztán beszélgessünk. Sunyi mosollyal néz a leendő sofőrjére a Genesis kupé, hiszen tudja, hogy alapos meglepetést okoz majd azoknak, akiknek a Hyundai név hallatán még mindig valamilyen apró, városi bevásárlóautó, vagy munkásszállító kisiparos jut az eszükbe. Nem, a Hyundai rendkívül komoly márkává nőtte ki magát, és azt is jó tudni, hogy nem a Genesis az első próbálkozásuk sportosabb autók terén, elég csak visszaemlékezni a 96-ban megjelent Coupéra, ami sokaknál egészen a „kedvenc autó” kategóriáig küzdötte fel magát.

coupe3

De most itt van a Genesis, amely mindent tud, amit egy sportautónak tudnia kell, de mégsem marad az év 300 napjában garázsban álló élményautó. Nem mindenki fogja imádattal nézni, ez tény, kicsit elfogult is leszek, mert engem például eltalált annak idején. Térjünk is a lényegre, a kívülről kellően kihívó, áramvonalas Hyundai nem lett teljesen összelapítva, ami nem is olyan nagy probléma, sőt, 4.6 méteres hossza egész tekintélyes méretűvé teszi. Első blikkre nem feltétlenül érezni a féktelen vadságot, de a hátsó légterelő, a keret nélküli ablakok és nem utolsó sorban a 300 lovas motorral ellátott típusok azért bőven rácáfolnak az első benyomások okozta kételyekre. Belül akár egy átlagos személyautónak is gondolhatnánk, az ülések és a pedálsor azért igyekszik a sportos vonalat erősíteni, ellenben a műszerfal és a középkonzol akár egy hétköznapi autóé is lehetne. Hátul természetesen csak összehajtogatva fér el egy megtermett felnőtt, de ez a kupéknál megszokott, a 332 literes csomagtér talán annyira már nem, néhány csomagot magabiztosan képes elnyelni a Genesis, főleg, ha a hátsó ülések is síkba vannak döntve.

coupe2

Aki komolyabb vezetési élményt akar, annak a 3.8 literes V6-os benzines ajánlott, amely 306 lovas és 6.3 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességig a másfél tonnás vasat. Ezen kiadás hivatalos végsebessége 240 km/óra, vegyes fogyasztása 9.9 liter. A kétliteres turbómotorral szerelt Genesis kevésbé bika, persze azért azt is szívesen befogadná az ember a garázsába. Beszéljünk egy kicsit a felszereltségéről is, hiszen olyan okosságokat kapott, mint az intelligens kulcs, a széria parkolóradar, de a mozaikszavak kedvelő is megkönnyebbülhetnek, ABS/ESP/EDB/EVB is van a Hyundaiban. A kormányváltó, és a már említett ülések sportosabbá, a rendelhető bőr elegánsabbá, a fűthető ülések pedig komfortosabbá teszik a Genesist, amelyhez már 5-6 millió forint környékén hozzá lehet jutni, lévén nem a legfrissebb konstrukció, a Hyundainál pedig már javában terezik a következő generációt.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb