fbpx

Koenigsegg Regera – svéd erőművész

Duna Auto

Vitathatatlanul az idei Genfi Autószalon egyik legnagyobb sztárja a Regera volt, amely elképesztő erejével és extravagáns kinézetével hódította meg a látogatókat. A szupersportautó viszont inkább érdekesség, mint reális vágy egy átlagember számára, ugyanis nagyjából 550 milliót kérnek majd el érte.

GAZ_9dfbe03b243b4a6c999001421a5023d5

Christian von Koenigsegg alig 22 éves volt, amikor elindította karrierjét, amely végül egész szép sikertörténetté nőtte ki magát. Az 1994 óta létező sportautó-manufaktúra nem hétköznapi modelljeivel hamar ismertté vált a tehetősebb autógyűjtők köreiben, az alapkoncepció pedig azóta is változatlan: minél erősebb, minél szebb autók megálmodása és megvalósítása. Itt jön képbe a Regera, amely szintén nem lesz népautó, sőt, ha lehet hinni a híreszteléseknek, mindössze 80 darab készül majd a típusból, melynek ára 1.9 millió euró környékén lesz.

d1e71af3-0464-4bb7-ad4c-5117506639caWallpAutoWallpaper2

De hagyjuk is az anyagiakat, hiszen a Koenigsegg elsősorban a varázslatról szól, amit a Regera elég erőteljesen demonstrált Genfben. A gyártó első hibridüzemű autója az 1100 lovas, 5000 köbcentis, duplaturbós V8-as mellé még kapott három darab villanymotort is, melyek együttesen 707 lóerővel rendelkeznek. Ennek ellenére az összteljesítmény 1500 lóerő környékére tehető, de még ezzel is a legerősebb szériaautónak mondhatja magát. Az új fejlesztésű vas egyébként tele van modern megoldásokkal, ilyen a saját fejlesztésű KDD erőátviteli rendszer, valamint a Direct Drive, melynek köszönhetően a Regera sokkal meggyőzőbben reagál a gázpedál utasításaira. Az autó energiafogyasztása szintén figyelemre méltó, a Battery Drain Mode-nak köszönhetően nagyon okosan lehet gazdálkodni az akkumulátorok működési idejével.

GAZ_1d8263f2ec69416fb0e17cfd4d8c6faf

A Regera kívül-belül megtestesíti a luxus-sportautó fogalmát, azonban a külsőségek mellett sokat okosodott az elődökhöz képest, hiszen minden egyes részét automatikusan kinyithatjuk és lezárhatjuk, a motorháztetőtől az ajtókon át a hátsó szárnyig. Ha ez még nem lenne elég, akár okostelefonon is utasíthatjuk ezekre a műveletekre. A szórakoztatást és az információk zökkenőmentes áramlását egy 23 centis kijelzővel ellátott rendszer biztosítja, mely kapcsolatban van a beltéri és külső kamerarendszerrel is.

Az 1630 kilogrammos jármű 2.8 másodperc alatt éri el a százas tempót, 20 másodperc alatt pedig a 400 km/órás sebességet, így hát talán nem is akkora csoda, hogy az árcédula ellenére hamar elkapkodják – már az elkészülte előtt – mind a 80 darabot.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb