fbpx

Koenigsegg Regera – heves hibrid

Erőfitogtatásban igazán szépen egymásra talált a Bugatti és a Koenigsegg, hiszen mindkét márka brutálisan erős gépet hozott magával Genfbe, és bármilyen hihetetlen is, a Regera oda-odacsapkodott a Chironnak.

A mélyebb összehasonlítgatásba viszont most nem mennénk bele, aki a Chiron teljesítményéről szeretne többet megtudni, annak az alábbi cikket javasoljuk. Mostani főszereplőnk azonban a svéd csodaparipa, a Regera, amelyről már tavaly is hallhattunk, ám az idei genfi autómusrára már alaposan átalakítva érkezett.

Sans titre 2

A gyártó első hibridüzemű autója az 5000 köbcentis, duplaturbós V8-as mellé még kapott három villanymotort is, melyek együttes összteljesítménye 1500 lóerőre tehető, ezzel pedig a legerősebb szériaautónak mondhatja magát. Gyorsaságáról mindent elárul, hogy a 2.8 másodperces százas tempó és a 400 km/órás sebesség elérése között csupán nagyjából 17 másodperc telik el, tehát összesen 20 szekundumra van szüksége ahhoz, hogy az 50 km/óráig teljesen elektromos üzemmódban poroszkáló működő Regerából egy emberi szem számára már szinte felfoghatatlan módon száguldó vas legyen.

A modell egyébként tele van modern megoldásokkal, ilyen a saját fejlesztésű erőátviteli rendszer, valamint a Direct Drive, mely az elektromotorok és a V8-as erőforrás összehangolásáért felelős. Az autó energiafogyasztása szintén figyelemre méltó, a Battery Drain Mode-nak köszönhetően nagyon okosan lehet gazdálkodni az akkumulátorok működési idejével.

A Regera gyártása idén kezdődik, és mindössze 80 darab készül belőle, az árakat lehetne találgatni, de nincs értelme, hamarosan minden apró részletre fény derül.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

Back to top button