fbpx

Furcsa szerzet, hatalmas élménnyel – Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style teszt

Amikor a Ferihegy Autó Kft. kapcsolattartójával egyeztettük a T-Roc Cabriolet tesztidőszakát, nagyon reméltem, hogy az időjárás nem fog közbe szólni… Végül egy kissé szeles, de napsütötte reggelen átvettem a kulcsát és indulhatott is a móka. 

Amikor bejelentették ennek az autónak az érkezését, már akkor is furcsáltam a tetejét vesztett crossover elképzelést, bár a Range Rover, az Evoque Convertible-lel egészen szépet alkotott, végül nem is gyártották sokáig. Nyilván náluk is presztizs kérdés volt, akárcsak a VW-nél…

A Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style külseje

Az összképet tekintve szerintem ez nagyon a végletek autója, valakinek vagy nagyon bejön, vagy nagyon nem… Én az előbbi csoportba tartozom, már a kulcs átvétele után beleszerettem a királyvörös metálfénybe öltöztetett autóba.

Szemből nézve a szokásos VW-es formavilág köszön vissza, a hűtőmaszk szinte együtt él  a LED-es lámpatestekkel, ezeket feldobták egy króm kiegészítővel, amely kissé idejétmúlt lehet, de végül is jól néz ki. A nappali menetfény körül látható élek határozottságot sugallnak. A lökhárítón kivehetők a crossoveres védjegyek, az „X” alak illetve, a műanyag és szürke betétek. A motorháztető széleit szépen kiemelték az ott lévő markánsabb vonalakkal, amelyek az A oszlopban végződnek, míg a lámpatest felett lévő részen található él egyenesen az öv vonalban folytatódik, ahogy ez az oldalán látszik.

A normál T-Roc-hoz képest itt 2-vel kevesebb ajtó található, ezeket a merevítés miatt szüntették meg. Szépen kivitelezett és diszkrét kasztni szélesítéseket láthatunk a kerékjárati ívek környékén. A tervezők hosszú vízszintes vonalakkal próbálták vizuálisan megnyújtani a 4268 mm hosszú kasztnit. Az oldalára is jutott a króm csíkokból és a műanyag betétekből. A 19 colos „Suzuka” felnik nagyon mutatósak, bár nem igazán segítenek a menetkomforton, de erről majd később.

 

A hátulját sem variálták túl, a LED-es lámpatestek jó értelemben érdekesek, a csomagtér ajtó tetején található kis légterelő pedig sokat dob az összképen, még tetővel is.

 

Apropó tető, ha már Cabriolet, akkor nyissuk le! Szerencsére ezt a műveletet mechanikusan elvégzi az autó, de sajnos nem lehet a kulcsról indítani a folyamatot, illetve nyomva kell tartani a kapcsolót a művelet befejezéséig, ami egyébként csupán 10 másodperc környéki időt vesz igényben, és ezt 30 km/óráig tudja, menet közben is. Felhúzott vászontetővel is dögös az autó, de amint eltűnik a vászon, a hátsó ülések mögött található helyére, teljesen más lesz az autó, kevésbé tűnik  nyersnek és németesnek, inkább egy menő tengerpartra való nyári autónak. 

A Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style belseje

A vezető oldali ajtót kinyitva visszaköszönnek a szokásos, konszernen belül, máshol is látható megoldások és anyagminőség. Egy kicsi kettősséget véltem felfedezni a tesztautónkban, ugyanis sok helyen használtak  könnyen tisztítható, kicsit kopogós műanyagot,  emellett ott van az is, hogy kulccsal indítható az autó. A másik oldalon pedig a sofőr előtt egy teljesen digitális 10,25 colos óracsoport található, ami kérhető extra. Szóval, fura volt megszokni ezt a kettősséget, de lehet vele élni.



Az infotainment kijelző érintős panelje ismerős volt már korábbi tesztautókból. Ez vezeték nélkül is tudja az Apple CarPlay-t, ami hasznos dolog. Töltésre viszont csak USB-C aljzatot találtam. Alatta a kétzónás klíma vezérlőpanelja kapott helyet, szimpatikus volt, hogy a főbb funkciókat fizikai gombokkal lehet elérni. Lejjebb egy kisebb tárolórekesz található. A szokott módon praktikus és konzervatív.

A két ülés között, a 8 gangos DSG található, amely talán nem a legjobb választás, kissé lomha, de végül is teszi a dolgát. Az italtartók mellé rakták a tető gombját és egy másikat, amivel az oldalablakok egy mozdulattal leengedhetők.

Az első ülések egyébként kényelmesek, bár kicsit meglepő volt számomra, hogy kabrió létére szövetborítást kaptak. A hátsó üléssor viszont a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető teljes értékűnek. Ha fent van a tető, kicsi a fejtér is. Szóval ne ültessünk olyat hátra, aki nem bírja a szűk helyeket. A csomagtér 280 literes, ez 165 literrel kisebb a normál T-Roc-éhoz képest. A hátsó üléssort egyébként le is lehet dönteni, így növelhető a kapacitása, viszont az alakja érdekes.

A Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style erőforrása

A T-Roc Cabriolet hazánkban csak a négyhengeres, 1.5 TSI-vel érhető el, amely 150 lóerő és 250 Nm nyomaték leadására képes. Ez teljesen elég az 1500 kg-os kasztni dinamikus mozgatásához. Egyébként ez is hengerlekapcsolásos, vagyis kis terhelésnél 2 hengert kizár a játékból, ezzel is csökkentve a fogyasztást. Ez az egység kérhető 6 sebességes manuális váltóval és a már említett 8-as DSG-vel, utóbbi talán jobban passzol a krúzolgatáshoz. Kissé lomha, de észrevétlenül teszi a dolgát. Ezek fényében nem is sok az  8,5 literes fogyasztás 100 km-re vetítve. Nyilván ez még mehet majd lejjebb, hiszen a tesztautónkban 500 km volt csupán, tehát pár ezer km után kapunk erről releváns képet. 

A Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style vezetési élménye

A legjobb vezetési élménye ennek az autónak nyilván nyitott tetővel és manuális váltóval van, na meg jó lenne, ha hátul hajtana, de hát nem lehet minden tökéletes! A kormányzása, úttartása tetszett, futómű is élhető, érezhetően sokat dolgoztak azon, hogy ne is legyen túl feszes, de ott is maradjon is az íven. Véleményem szerint ezt sikerült elérni, bár a 19 colos abroncsokkal talán még túl feszes is, az alap 17-esekkel nyilvánvalóan lágyabban viselkedne. 

A szélfogóval és felhúzott ablakokkal akár 100 km környékén sem zavaró a menetszél, még vígan lehet beszélgetni normál hangerőn. Ha fent van a tető, akkor úthibáknál néha zörög a szélvédő és a tető illesztésénél, de nem vészes. A futómű zaj viszont meglepően hangos volt. De hát nem azért vesz valaki kabriót, hogy tetővel közlekedjen vele, nem igaz? Kicsit fura összerakni az érzést, hogy magasan ülsz, de még sincs feletted tető, de ez az élmény minden pénzt megér. 

Természetesen kapott holttérfigyelőt, különböző parkoló radarokat és tolatókamerát is, utóbbi a képe kifogásolható, de hasznos, mivel nem nagyon lehet látni a hátulját tolatásnál.

így fest a matek a Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style esetében 

A Volkswagen T-Roc Cabriolet Style felszereltséggel és manuális váltóval 10,5 millió forintos listaáron érhető el 2021 március közepén. A tesztautónkban található DSG 11 millióra hízlalja az árcédulát, az extrákkal növelt ára pedig már majdnem üti a 13 millió forintot. 

Az R-line felszereltség 12 milliótól indul, ott már Beats hangrendszer, kényelmesebb ülések és még pár extra fogad. A részletes felszereltségről a linkre kattintva tájékódhatsz.

A Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Style-ról röviden 

Hozta amit elvártam tőle, vagyis a szabadságérzetet és a figyelmet. Még felhúzott tetővel is utána fordultak az emberek az utcán, kabriózás közben pedig nem is tudták levenni róla a szemüket. Mondjuk meg tudom érteni…. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Ferihegy Autó Kft. biztosította.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb