Emlékezetes tesztek – I. rész
Tegnap ünnepeltük a tesztelok.hu indulásának harmadik évfordulóját, és ahogy ez ilyen alkalmakkor lenni szokott, nosztalgiáztunk is egy kicsit. Rengeteg autóval találkoztunk az elmúlt években, a legérdekesebb teszteket gyűjtöttük most egy csokorba, A-tól Z-ig, mivel elég hosszú a listánk, ezért több részletre bontjuk a cikket, holnap jön a második epizód! Az archív teszteket a linkekre kattintva olvashatjátok.
Audi – három emlékezetes tesztalanyt idéznénk föl, az A8 tesztjénél nagyon elhittük, hogy mi vagyunk Don Corleone helytartói. Mókás nap volt, ráadásul a tesztelok.hu teljes csapata részt vett rajta, érdemes elolvasni Bacsa Zoli írását, hiszen egy igazán patent Audival volt dolgunk. A második egy szintén szépen megóvott TT tesztje volt, az első generációs modell egy igazi ikon, főleg ilyen állapotban. A harmadik már a modern érát képviselte, egy A4-es képében, finom és elegáns darab, ide kattintva olvasható a róla készült cikk.
BMW – a legemlékezetesebb BMW-tesztünk egy 2007-es 320ci-hez kapcsolódik, igazi kora őszi kabrió-élményként maradt meg bennünk, a 316i menetpróbája inkább a steril luxust juttatta eszünkbe, a 116i-ről készült bemutatóval pedig igyekeztük szemléltetni, hogy a kisebb kategória képviselőit sem szabad félvállról venni! Utóbbi szinte újként került a kezeink közé, holott már 5 éves volt, hogy ez mégis miként lehetséges? Hát így!
Citroën – a formabontó Cactus egy cikksorozat főszereplője volt, végtelenül megosztó autó, csapatunk és az olvasók körében is tapasztaltuk, hogy mennyire másképp látják az emberek az extravagáns „Citromot”. A Grand C4 Picasso teljesen más eszközökkel hódított, a békés óriással a Mátrát is megjártuk, kellemes emlékeket hagyott maga után.
Dacia – konkrétan a teljes palettát kipróbáltuk, a végére igazi Dacia-szakértők lettünk, az összes modell közül a Dusterrel találkoztunk a legtöbbször, próbáltuk dízelmotorral, nálunk az a változat nyert, de az 1.6-os benzines modellt is elkötöttünk egy alapos tesztre, sőt a 2016-os Dacia Duster Tour rendezvényen is részt vettünk, ahol még alaposabban megismerhettük terepkörülmények között a típust.
Ford – egy nagyon különleges bemutatót emelnénk ki, a Keréknyom blog jóvoltából jelenhetett meg nálunk az anyag három szebb időket is látott autóról, melyek közül az Amerikából érkezett, 1969-es Mustang Fastback volt a legkevésbé elanyátlanodva, ám még így is egy aranykorszak szomorú mementójaként pózolt a fényképezőnek, egészen megdöbbentő lehet egy ilyen kultikus vasat ebben az állapotában látni.
Hyundai – a 2008-as Santa Fé „házon belül” volt használva, így szinte mindent tudtunk róla, a kissé megpiszkált Hyundai igazi családi autóként élte a mindennapjait, és bár tesztünk óta már új otthonra lelt, biztosak vagyunk benne, hogy még sokáig kiszolgálja jelenlegi gazdáját. A hidrogénhajtású Hyundai ix35 FCEV sem mindennapi alany volt, Őri Péter öntötte szavakba tapasztalatait, érdekes írás!
Infiniti – az új Q30-at tavasszal próbáltuk ki, színes egyéniség, nem sokat látni belőle az utakon, pedig igazán korrekt konstrukció. Egy hosszú, minden kérdésre választ adó teszttel igyekeztünk bemutatni a modellt.
Kia – a másik nagy dél-koreai márka tagjaiból is jutott bőven csapatunknak, Cee’d, Sportage GT Line, Sorento és két Optima is megfordult nálunk, utóbbiból az újabb kivitelt emelném ki, az ár-érték-megjelenés-tudás négyes összességét nézve a Kia egyik legmeggyőzőbb képviselője volt számunkra.
Lada – szintén jó néhány modellt teszteltünk, legyen szó akár a régebbi Ladákról, akár az „új” generáció tagjairól. Egy kocka kombit nemrég mutattunk be, de járt nálunk 2107-es is, mindkettő igen korrekt állapotban maradt fenn az utókornak. Hogy az új szót miért tettem idézőjelbe? Leginkább a 4×4 miatt, amely a Niva tükörképe, a linkre kattintva olvasható a tesztje, valódi időkapszula. A Granta tesztje a mai napig az egyik legolvasottabb anyagunk, több tízezren voltatok rá kíváncsiak, ha jól tévedek, akkor elsőként teszteltük. Csodát nem vártunk tőle, nem is kaptunk, reméljük, néhány év múlva egy használtteszt keretei között újra találkozunk vele.
Lexus – ritka vendég nálunk, egy 2011-es LS600h-ról, valamint két GS 450h-ról írtunk tesztet, az újabb modellről még vannak friss emlékeink, lendületesebb gázfröccsökre azért ügyesen belepasszírozott minket az ülésbe, a Predator-arcú gép a sportos luxus megtestesítője.
Mazda – szintén nem a leggyakoribb tesztalanyaink közé tartozik, reméljük már nem sokáig lesz így. Egy 323 Familia, illetve két Mazda 6 került a kezeink közé, kettejük közül az izgalmasabb anyagot linkelem.
Mercedes-Benz – az első részben őt hagytam legutoljára, az OT-rendszámos 300CD Turbodiesel Coupé maga a kaliforniai álom. Az 1982-es Mercedesben egy háromliteres, 125 lóerős öthengeres dübörög, egyhamar nem fogjuk elfelejteni a hangját, az biztos. A gyönyörűen felújított veterán kalandos történetét itt olvashatjátok.
Bense Róbert