fbpx

Lada 4×4 teszt – időkapszula

Egy dolgot nagyon nehezen tanultam meg a teszt alatt, nem Niva a neve, hanem 4×4. Ismételjétek el ti is tízszer, utána még ötször, hogy 4×4, aztán nézzetek rá, és próbáljátok meg nem Nivának hívni. Na, ugye? Nem is olyan könnyű! De lendüljünk túl az elnevezésén, hiszen a Lada terepesét nagyon vártuk már, eleve közeli barátságban vagyunk az ős-változattal is (ide kattintva megnézhetitek a korábbi videó-tesztünket), és most végre a kezeink közé került egy új is, ráadásul a Classic, mely első ránézésre lehet, hogy Urbannak tűnik, de a látszat csal! Ugyanis az idei példányok már az új hűtőmaszkkal vannak ellátva.

Ha már a külsőségeknél tartunk, annyira valószerűtlen volt egy csillogó-villogó, teljesen új, frissen forgalomba helyezett 4×4-gyel találkozni, és gurulni vele, hogy azt nem is lehet szavakba önteni. Úton-útfélen megbámulták, bekukucskáltak az ablakán, kérdezgettek a tereptulajdonságáról, az áráról, és a vége mindig egy kaján, olyan tipikus, sáros földúton csapatós vigyor lett. Mielőtt elkalandoznék, azért gyorsan hozzáteszem, hogy a modell még a kétezres évek végén is elérhető volt, ám a Lada mostani visszatérésével valahogy mégis ügyesebben keretbe van foglalva a márka, és jó látni, hogy a 4×4 is belefért a kínálatba!

m1i1

Dicsérendő, hogy a külső változtatásokat nem erőltették, ezt szerettük meg, ezt ismertük korábbról, és valljuk be, modern autócsodák ide, modern autócsodák oda, ez a robusztus, szögletes test a mai napig képes lázba hozni azokat, akik kedvelik a klasszikus terepjárókat. A már említett hűtőmaszk mellett az ajtónyitó változott, ám csak annyiban, hogy műanyagból készült, ez mondjuk nem volt annyira örömteli, cserébe a visszapillantók ezúttal már elég masszívra sikerültek.

A beltérben szintén ismerős elemek köszöntek vissza, a középkonzol, a kapcsolók, a hamutartó, a tetőkárpit meg főleg. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt jó érzés viszontlátni ezeket a megoldásokat. A műszerfalat modernizálták, az ajtóbelső korrekt borítást kapott, azt pedig külön kiemelném, hogy nagyon kellemes ülésekkel látták el a 4×4-et, eleve jól nézett ki a kárpit, emellett a kialakítása és a tartása is rendben volt, ráadásul  rövidebb távokon kényelmesnek érződött. Az összeszerelési minőségen és a hangszigetelésen persze azért lehetett volna még bőven csiszolni. Elektromos ablakemelőt, ülésfűtést az Urbanban érdemes keresni (klímát egyelőre még abban sem), a Classic felszereltségébe a belülről állítható visszapillantó, a fordulatszámmérő, a szervokormány, az elektronikus menetstabilizáló, a fékasszisztens, valamint a pótkerék tartozott bele. A helykínálat megfelelő volt, hátul a már megszokott kanapé, a csomagtartó alapból 265 literes, 585 literig bővíthető.

n2

A „Tajga királyát” nem egyszerű zavarba hozni, lementünk a térképről, földútra rá, dombra fel, a Lada meg csak pislogott a kerek szemeivel, már csak az hiányzott, hogy azt mondja: „Srácok, ennyit tudtok?” – viccet félretéve, kevés helyzet lenne képes igazán megakasztani a haladásban a 4×4-et, remekül helytállt terepen, dinamikusan mozgott, stabilnak hatott, a 21.3 centis hasmagasságú, 50 cm gázlómélységű, 40 fokos első, valamint 32 fokos hátsó terepszöggel bíró Lada, persze az lett volna a meglepő, ha nem így történik, ugyanis ez a típus erre van kitalálva!

Az Euro 6-os szabványoknak megfelelő 1.7-es, 8 szelepes, 82 lóerős benzinmotor tette a dolgát, a kombinált fogyasztás 10 liter környékén alakult, a hivatalos végsebesség 137 km/órában lett meghatározva, ennyivel azért mi nem hasítottunk. Az ötgangos manuális egész jól teljesített, a váltókar alatt ott figyelt a középső differenciálzár és a felező kapcsolója is.

n18

Hogy összességében milyennek érződött a Lada 4×4 Classic? Egy mondat jutott eszembe: bárhol is vagy, hazavisz. Spártai? Igen! De ott sem adja fel, ahol más modellek tereptudása már elfogy. A 2.8 milliós ár vállalható, ráadásképp 2 év kilométer korlátozás nélküli garancia is jár. Reméljük, hamarosan az Urbant is vendégül láthatjuk, hiszen a kép úgy lesz teljes, mindenesetre a Classic már bizonyított, és pozitív benyomást keltett.

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt.-nek!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb