fbpx

Citroën Grand C4 Picasso – természetes nyugtató

„Sokat idegeskedik vezetés közben, legszívesebben átkiabálna az előtte haladó autójába? Akkor önnek is a Grand C4 Picasso-ra van szüksége!” Egy ehhez hasonló szlogennel futó reklám jelent meg lelki szemeim előtt, amikor az egyhetes tesztidőszak alatt már sokadjára tapasztaltam meg, milyen is az, amikor sztoikus nyugalommal viselek el szinte minden, autós közlekedésből fakadó nehézséget, bosszúságot. Amúgy sem vagyok az a kormányütögető stílusú sofőr, de ebben a Citroënben tényleg olyan békésnek tűnt a világ. Amikor az ember beszáll ebbe a hatalmas bárkába, felhúzza a napellenzőt, hogy a szélvédő panorámája betöltse az amúgy sem apró teret, elfogja egyfajta különleges szabadságérzet. Beleképzeltem magam abba a helyzetbe, hogy egy üléssorral hátrébb három poronty pengeti az idegszálaimat, és egyből nagyon hasznosnak tűnt a Grand C4 Picasso harmóniája.

blank

Ráadásul még ránézni is jó, a Daft Punk sisakra hajazó orr és a mágneseket imitáló hátsó lámpák kialakítása egész izgalmassá teszi a 4.42 méteres egyterűt, örömteli, hogy a kreativitást a második generáció esetében sem áldozták fel a praktikusság oltárán. A beltérben is inkább a sci-fi jegyek az uralkodóak, éppen ezért voltam kissé morcos az unalmas, szürke kárpit miatt. A könyöktámaszok is kényszermegoldásnak tűnnek, mintha két ropit raktak volna be középre, ezen a téren jelentőségteljesebb megoldást is alkalmazhattak volna a franciák. Az utasteret a középkonzol és a felette elhelyezkedő műszerfal uralja, utóbbi helyén a magasabb felszereltségi szinteken egy színes LCD honol, ám tesztalanyunkban egy monokróm kijelző mutatta a legfontosabb adatokat. Az alatta lévő panelen az indítógomb, a kulcs helye, valamint az érintőgombok- és képernyő kapták a főszerepet. A limitált Sélection széria extralistája viszonylag hosszú, lejtmenet asszisztens, esőérzékelős ablaktörlő, programozható tempomat és sebességhatároló is jár, hogy csak a legfontosabbakat említsem, azonban holttérfigyelő és a tolatókamera nagyon kellene egy ekkora autóba, a Shine-szinten már ezek is elérhetőek.

citinteri

Kiemelném a multifunkciós, csapott kormányt, egyrészt kényelmes, másrészt kitűnően beállítható. Ugyanez elmondható a vezetőülésről is, és akkor a helykínálatról még nem is esett szó. Mivel egy családi autóról beszélünk, nem meglepő, hogy az első és a második üléssoron is úgy terpeszkedhetünk, ahogy csak akarunk, a harmadikra ez már kevésbé igaz, de ez nem újdonság. A csomagtartó alapból 675 literes, 1.8 köbméteresre bővíthető, ám ha a leghátsó két ülés is szolgálatba áll, akkor mindössze 170 literrel lehet gazdálkodni, ez szintén a kategória sajátossága.

A Grand C4 Picasso méreteit nehéz érzékeltetni, néha még érzékelni is, előre remek a kilátás, ám a manőverezés nem feltétlenül a legegyszerűbb feladat, fordulóköre 11.4 méter, ez viszont szép egy ekkora autótól. Menettulajdonságait – ahogy ez a képekből is kiderül – javarészt a Mátrában igyekeztem feltérképezni, a nagyobb kanyarokban érezni némi bizonytalanságot, de alapvetően jól irányítható, a futómű franciásan kényelmes, a kormánymű pedig pontosan reagál a mozdulatokra. Az 1.6-os, 120 lóerős BlueHDi ereje elegendő az 1.4 tonnás egyterűbe, nem fogy el, halkan, rezonanciáktól mentesen teszi a dolgát, a start-stop rendszerrel alkotott összhangja is jó. A hatsebességes manuális váltót hosszú fokozatok jellemzik, pontosan, de nem a legfürgébben kapcsolható, azért idővel össze lehet vele barátkozni. Mint ahogyan a fogyasztási adatokkal is, az 5.7 literes átlag ugyanis elég korrekt.

blank

Van még egy tényező, ami a pozitív megítélés felé löki hétszemélyes alanyunk szekerét, ez pedig az ára. Konkrétan a cikkben szereplő, néhány ezer kilométert futott darabért 6.150.000 forintot kellene leszurkolni, újonnan a 100 lóerős BlueHDi-vel, 5 sebességes manuálissal, Live-felszereltséggel ellátott modellért kedvezménnyel együtt 6.29 milliót kérnek. Az árak persze szépen tornászhatóak felfelé, de 9 millió alá befér a 150 lovas dízel, automatával, Shine-szinten. Mindent egybevetve a Citroën Grand C4 Picasso egy kifejezetten jó ár-érték arányú, ésszerűen használható családi jármű, kellemes kisugárzással.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek, valamint a Citroën Őrmezőnek!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb