fbpx

Kicsi Bömös, nagy élmény – BMW 116i teszt

Mindegy, hogy apró (Isetta 250), vagy óriási (X6) BMW-ről van szó, minden típusban van valami különleges, egyedi. A BMW 1-es sorozata is hű maradt a márkát övező elvárásokhoz, pedig a sikeres 3-as szériát követően bizony nem volt egyszerű dolga. A tesztelők csapata egy szinte még új 116i-t vizsgált meg közelebbről, ha szeretnél többet megtudni, olvass tovább!

BMW 4

Sokan féltek attól, hogy a BMW legkisebb modellje nem üti majd meg a mércét a vásárlók szemében. Nos, a már 10 éve piacon lévő 1-es széria szépen rácáfolt az előzetes kritikákra, hiszen jól sikerült, kellemes formájú, használható autó lett, a gyártó pedig nemrég egy alapos frissítéssel látta el a modellt, ami azt jelenti, hogy fontos tényezőként van számon tartva a német óriásnál. Mi viszont még egy ráncfelvarrás előtti típust teszteltünk, mondanom sem kell, kellemes tapasztalatokkal gazdagodtunk, pedig nem volt egyszerű a történet.

Tudni kell az autóról, hogy külföldről érkezett, méghozzá egy flottából. Nem akármilyen gépparkkal rendelkezett a cég, 15 dízel BMW mellett a 116i volt a vésztartalék. Nagyon keveset használták, ennek köszönhetően rendkívül jó állapotban maradt. Mivel régen volt kinyitva, a vásárlás előtti kötelező ajtónyitogatások során a vezetőoldali ajtóhoz ragadt a kédergumi (talán ez jól mutatja, hogy mennyire tartalékként kezelték). Az odagyógyult anyagot végül speciális oldószerekkel lehetett csak eltávolítani. A kisebb kellemetlenség után viszont igazi „új autó illat” fogadta a leendő gazdáját.

BMW51

A 2009-es évjáratú 116i 2000 köbcentis, 122 lóerős szívómotort kapott, még a hátsókerekes időszakból származik, és mindössze 5700 (!) kilométert futott, jóformán bejáratósnak mondható. A vezetés élményére nem lehet panasz, az autó jól húz, dinamikája, ereje szintén dicséretre méltó. Súlyelosztásának köszönhetően kanyarban is magabiztos, minden helyzetben jól irányítható. Mivel még szinte gyári állapotban van, a futómű is szó nélkül teszi a dolgát, érezhető, hogy nagyon egyben van az autó. A hatsebességes váltó pontos, bár egy kicsit szokni kell, de ha egyszer rááll a vezető keze, nem lesz vele probléma.

Fogyasztása is elfogadható, ha a vegyes adatokat nézzük, 9-10 liter körül eszik százon, ráadásul a start-stop rendszer is segít a költségek csökkentésében. Bár vannak ennél ma már jóval kisebb étvágyú járgányok is, ne feledjük, hogy egy öt éves konstrukcióról beszélünk. Vezetés közben jó szolgálatot tehet a kipörgésgátló, a kanyarstabilizátor és a fékellenőrzés is. Viszont rosszabb utakon érdemes vigyázni, hiába mindenféle automatika, sportosan lent van az alja.

BMW6

Belül szintén érződik ez a bizonyos sportosság, az ülések alacsonyan vannak, de nagyon kényelmesek, a váltó tökéletesen elérhető, a kormány pedig állítható, ezzel is fokozva a komfortérzetet. Elől bőséges a helykínálat, hátul nem meglepő módon azért kissé már szűkösebb, de az autó méreteit tekintve ez megbocsátható. A műszerfal semmi felesleges információval nem terheli a sofőrt, a megszokott, – talán túlságosan is – letisztult BMW-dizájn a jellemző, az anyagminőség pedig kiváló. Számos tároló, zseb kapott helyet a BMW-ben, pakolhatósága rendben van, a csomagtér 330 literes, kategóriájában ez teljesen megfelelő. Ha valaki egy kompakt, elérhető árú, de prémium érzést biztosító autót szeretne, a BMW 1-es szériájában biztosan nem fog csalódni.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb