Dakar: Rajtra kész az Opel Dakar Team

Duna Auto

A sors ismétli önmagát. Főleg, ha még egy kicsit segítenek is „neki”. Szalay Balázs 25 évvel ezelőtt ugyanúgy a sivatagban, a Dakar-mezőnnyel köszöntötte az új évet, mint most. Akkor Frank Papp volt a navigátora, és a sáros spanyol szakasz után a marokkói táborban éppen a Chevy Blazer hűtőjét mosták, amikor arra lettek figyelmesek, hogy néhány csapat tűzijátékot küldött fel a levegőbe. Egymásra néztek, boldog újévet kívántak egymásnak, és mostak tovább.

Huszonöt évvel később Dzsiddában érte az új év Szalayt, aki már a tizenötödik Dakarjára készül. Azóta felépített egy csapatot, lettek állandó szerelői, akik nélkül már nem indulna el a sivatagba, így ezúttal velük szilveszterezett: almalével koccintva – Szaúd-Arábiában. S hogy a múlt és jelen valahol mindig összeér, arra bizonyíték, hogy Frank Papp most is itt van a Dakaron – Fazekas Károly vezető szerelőjeként érkezett a versenyre, úgyhogy Szalayval megünnepelhették a huszonöt éves évfordulót.

Az első Dakar-tábor egyébként már majdnem olyan, mint normál „békeidőben”. Noha az utóbbi napokat a nyüzsgő világváros, Dzsidda peremkerületében fekvő King Abdullah Stadionban töltötte a mezőny, a maszkviselésen és a fokozott egészségügyi előírásokon kívül semmi más nem jelzi a világjárványt. Minden a megszokott rend szerint zajlik. Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László csütörtökön tesztelt, pénteken pedig részt vett az adminisztratív és technikai ellenőrzésen.

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg

„Az utolsó pillanatban dőlt el, hogy indulhatunk a Dakaron, így sem nekem, sem a csapatnak nem volt időnk úgy felkészülni, ahogy szoktunk – vallotta be Szalay. – Emiatt sok év óta először hiányosságokat fedeztek fel a technikai átvételen: a január elsején, vagyis ma életbe lépő új szabályok értelmében fémmel kellett rögzíteni a tűzoltórendszer csöveit, illetve új típusú nyomás-szelepet kellett berakni a benzintankba.”

Szalay hozzátette: a szokásosnál korábban kellett Szaúd-Arábiába utaznia a mezőnynek, mert a szervezők nem csupán ahhoz ragaszkodtak, hogy az indulás előtt maximum 72 órás negatív Covid-teszt szükséges az induláshoz, hanem ahhoz is, hogy az érkezés után mindenki vonuljon 48 órás önkéntes karanténba (mindenki a kijelölt szállodájában), majd egy újabb teszt után „költözhessen be” a Dakar-buborékba.
Így viszont csütörtökön lehetőség nyílt egy rövid tesztelésre – erre a célra a rendezők egy nyolc kilométeres pályát jelöltek ki.

„A tesztlehetőséget sokan kihasználták, köztük mi is, és hasznosnak is bizonyult, mert már az oda vezető úton kicsit hangos volt a Grandland X futóműve, a teszt után pedig biztossá vált, hogy valami nem stimmel. A teszt jól ment, az első tapogatózó körhöz képest a végére 28 másodpercet sikerült javulni, de addigra már nagyon furcsa hangokat adott az első differenciálmű, úgyhogy a csapat kicserélte. Megmondom őszintén, a teszt közben még nem volt igazán Dakar-érzésem, pedig jó nagy hőség volt, ami már a sivatagi versenyeket idézte. Az első körben meg is tiszteltem minden követ és dűnét, a végén azonban már nem kíméltük sem magunkat, sem az autót, amely azóta száz százalékosan működik. Úgy érzem, egy-két nap még biztosan kell, hogy visszarázódjunk a versenyzésbe, de a Dakar elég hosszú ahhoz, hogy legyen rá időnk.”

A 43. Dakar rali egy 11 kilométeres prológgal kezdődik szombaton, amelynek eredménye alapján kialakul a rajtsorrend – az igazi küzdelem pedig vasárnap kezdődik. A mezőny 12 szelektív szakasz és egy szünnap után ér majd vissza Dzsiddába.

Forrás: Opel Dakar Team

További motorsport hírekért látogass el a Racevloggers.hu-ra.

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb